הכול נשאר במשפחה; והפעם: משפחות אגסי ורימיני

מדור באנשים ומחשבים, שבו מובאים בקצרה סיפורי המשפחות הבולטות בהיי-טק ● והפעם: אב ובן - ראובן ושי אגסי, ובני זוג - אריה וד"ר נועה רושין רימיני

שי אגסי.

ראובן ושי אגסי

נתחיל במשהו לא כל כך טוב: שי אגסי נודע בציבור בעיקר בזכות בטר פלייס – החברה שייסד ב-2009 יחד עם איש העסקים עידן עופר, ושהקימה תשתיות תפעול ותמיכה היקפיים לכלי רכב חשמליים – כולל עמדות הטענה. אגסי שימש כמנכ"ל בטר פלייס העולמית עד אוקטובר 2012. חודש אחריו עזב את החברה אלוף (מיל') משה קפלינסקי, שהיה אלוף פיקוד המרכז ושימש כמנכ"ל שלה בישראל. ב-2013 בטר פלייס קרסה, לאחר שהחברה לישראל, המשקיעה הראשית בחברה, הודיעה שהיא לא תמשיך להשקיע בה כספים. שנה לאחר מכן היא נמכרה בסכום פעוט – רק 1.5% מכלל הסכום שהושקע בה עד אז.

אלא שמאחורי אגסי הבן יש גם פעילות הרבה יותר מוצלחת מבטר פלייס בעולם ההיי-טק – בחלק מהמקרים עם אביו, ראובן, איש בולט אחר בענף. השניים הקימו את קוויקסופט, שעסקה בשיווק תוכנות הנהלת חשבונות למערכות הפעלה, ואת טופטיר, שהטכנולוגיה שלה קישרה בין נתונים במערכות מידע. טופטיר רשמה אקזיט מוצלח במיוחד, ודאי שלתקופתה, לאחר שנמכרה ב-2001 לסאפ הגרמנית תמורת 440 מיליון דולר. חמש שנים אחר כך מונה אגסי הבן לממלא מקום מנכ"ל סאפ העולמית ולחבר הדירקטוריון הראשון שלה שאינו גרמני. הוא התפטר מהתפקיד שנה לאחר מכן, במרץ 2007, לאחר שהוחלט שלא למנותו למנכ"ל החברה ובמקום זאת להאריך את החוזה של הנינג קגרמן לשנתיים נוספות. שנה לאחר מכן מונה לצדו מנכ"ל נוסף – לאו אפות'קר.

אגסי הבן הופיע בשלוש רשימות מחמיאות במיוחד: ב-2003 הוא דורג בין 20 המשפיעים על הכלכלה הגלובלית ברשימה של ה-CNN, ב-2009 ציין אותו המגזין טיים כאחד מ-100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם ובאותה השנה הוא אף נכלל ברשימת עשרת המנהיגים הבולטים בעולם המדע של מגזין אחר – סיינטיפיק אמריקן.

האב, ראובן, שימש במשך שנים כנציג אדובי בישראל. הוא השקיע בכמה חברות סטארט-אפ – לא רק אלה שהקים עם בנו – והתנדב רבות לטיפוח ולסיוע ליזמים צעירים.

מימין: אריה וד"ר נועה רושין רימיני.

מימין: אריה וד"ר נועה רושין רימיני. צילום: שי בן אפרים וקורי האוול, בהתאמה

אריה וד"ר נועה רושין רימיני

השני במדור הפעם הוא הזוג רימיניאריה וד"ר נועה רושין. תפקידו הנוכחי של אריה רימיני הוא המנהל של אחד מארגוני ה-IT החשובים בממשלה – שע"מ, זרוע המחשוב של רשות המיסים. הוא נכנס לתפקיד בדצמבר האחרון לאחר ששע"מ פעלה במשך חצי שנה ללא מנהל, מאז פרישתה של ליאורה בן אפרים ביוני אשתקד, לטובת תפקיד מנמ"רית מכבי שירותי בריאות.

לאריה רימיני ניסיון רב שנים בניהול גופי טכנולוגיה. בשנים 1997 עד 2005 הוא שימש כארכיטקט ראשי בבזק ואחר כך עבר לטלדור – שם הוא היה מנהל חטיבת התוכנה, וב-2009 החליף את דורון ספיר כמנכ"ל. רימיני שימש בתפקיד זה עד 2015. לצד ההצלחות הרבו שקצר והפרויקטים שהחברה ביצעה בתקופתו, היא גילתה "אי התאמה מהותית", כלשונה, בין ערך המלאי בספרים שלה לערכו בפועל, שיוחסה לשנים 2010-2013. החברה אמדה אותה בתחילה ב-20 מיליון שקלים, אולם לאחר בדיקות שהיא ערכה התברר כי הסכום הוא 49 מיליון. בעקבות זאת, הטילה עליו רשות ההגבלים העסקיים (כיום רשות התחרות), בהסכמתו, קנס של 100 אלף שקלים וקנס על תנאי בסכום זהה.

לאחר סיום תפקידו בטלדור עברו אריה וד"ר נועה רושין רימיני לארצות הברית. הוא הצטרף כשותף לסטארט-אפ שהיא הקימה ומנהלת מתחילתו ועד היום – Grid4C, שמציע פתרונות בינה מלאכותית לייצור ואספקת חשמל. ד"ר נועה רושין רימיני מרצה אודות בינה מלאכותית בישראל ובחו"ל, והיא חוקרת בתחום במסגרת הפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. ב-2015 היא נבחרה על ידי המגזין Women 2.0 כאחת היזמיות המבטיחות של ההיי-טק הישראלי. מאחוריה תפקידי ניהול באורקל, שם היא ניהלה את מחלקת מהנדסי הפריסייל, וביבמ, שבה היא ניהלה את המכירות של פתרונות התוכנה העסקיים.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מייק לבנובסקי, ר''ג

    הכותרת וההקדמה נוראיים. מי אחראי על הניסוח?

אירועים קרובים