תוכן שיווקי

הגולשים מעדיפים מידע ויזואלי

06/05/2015 10:30
החוג לניהול מידע וידע, אוניברסיטת חיפה

כמות חיפושי הטקסט ברשת גדלה מדי שנה אבל קצב החיפושים הולך ופוחת. מסתבר שגולשים אוהבים מידע ויזואלי. הנה, לדוגמה, מספר הסרטונים בהם אנשים צופים הוא כפול ממספר החיפושים שמבצעים מדי יום. אנחנו מקדישים פי שניים זמן לדפי רשת שיש בהם סרטונים מאשר לדפי טקסט.

יותר מכך, הסבירות שנקנה מוצר עולה ב-85% כאשר תיאור המוצר מלווה בסרטון.  אם לוקחים בחשבון שבטלפון החכם אנחנו מבלים כ50% יותר זמן באפליקציות חברתיות כגון פייסבוק (Facebook) ויוטיוב (YouTube) בהשוואה לאפליקציות לשימוש יחידני, הרי שמצטיירת תמונה של משתמשים שמעדיפים תוכן ויזואלי, אינטראקציה חברתית ומידע שמגיע בעזרת אלגוריתמי המלצה לפיד שלהם.

מה אומרים דפוסי החיפוש וצריכת המידע של הקהל הרחב לעולם המידענות והטיפול המקצועי במידע? אם בעבר מידענות הייתה בעיקר מתן שירותי חיפוש, הרי שכיום, מנועי החיפוש מצויים בכל אתר ואפליקציה ולכן, כל אחד הוא מידען בכל הנוגע לחיפוש. מידענות כיום נדרשת לפחות לשלוש מיומנויות שנוספו עם התפתחות הטכנולוגיה:

•    יכולת לקבץ מידע ממקורות סמכותיים, לתמצת אותו ולהגיש את עיקרי התובנות – לא עוד חומר גלם כי אם תובנות.
•    יכולת לטפל בנתונים המצויים בשפע (Big Data) במרחב הקיברנטי ומשוועים לאיסוף ועיבוד סטטיסטי.  גם כאן, שם המשחק הוא תובנות – איתור מגמות, איתור חריגים ועוד.
•    יכולת להציג את התובנות בצורה אסתטית ואפקטיבית כדי לענות להעדפות הוויזואליות תוך חסכון בזמן כדי להגיע לתובנות.

לפרטים נוספים לחצו כאן

 

 

אירועים קרובים