לראשונה: אישור FDA ליישום סלולרי להצגת תצלומי הדמיה לרופאים

Mobile MIM מאפשר הצגת תצלומי הדמיה במכשירי iPhone או מחשבי iPad של רופאים ● היישום מסוגל לשלוח הדמיות של בדיקות CT ו-MRI ● היכולת להציג תצלומי הדמיה בדרכים אטרקטיביות הרבה יותר משימוש במחשב הנייח שבעמדת העבודה

שלל יישומים סלולריים – כ-1,500 במספר – מציעים למטופלים או לרופאים מגוון שימושים, מספירת קלוריות ועד לימודי אנטומיה או קביעת מינונים של תרופות. אולם, Mobile MIM הוא היישום הסלולרי הראשון שזוכה לאישור מהרשות האמריקנית למזון ותרופות (FDA) לצורך הצגת תצלומי הדמיה במכשירי iPhone או מחשבי iPad של רופאים.

היישום מסוגל לשלוח הדמיות של טומוגרפיה ממוחשבת (CT), תהודה מגנטית (MRI) וטומוגרפיה גרעינית (PET). כמו כן, הוא מבוסס על טכנולוגיה שפיתחה חברת MIM Software מקליבלנד, ארצות הברית, ומאפשר להציג לא רק את תצלומי ההדמיה, אלא גם קווי מדידה, הערות ואזורים חשובים במיוחד. למרות שההמלצה היא להשתמש ביישום רק בהיעדר מחשב רגיל, הרי שברור כי היכולת להציג תצלומי הדמיה בדרכים אטרקטיביות הרבה יותר משימוש במחשב הנייח שבעמדת העבודה.

ויליאם מייזל, המדען הראשי וסגן המנהל המדעי במרכז להתקני רדיולוגיה של ה- FDA אמר, כי "הטכנולוגיה הסלולרית החשובה מאפשרת לרופאים לצפות מיד בתצלומי הדמיה ולקבוע אבחנה ללא צורך לשוב לעמדת העבודה או להמתין עד לקבלת הפילם".

חברת MIM Software הציגה את היישום כבר בשנת 2008, והוא זכה באותה שנה בתואר היישום הטוב ביותר למכשירי iPhone בקטגוריה של בריאות וכושר. הוא מוצע בחנות App Store ב-14 שפות וב-34 מדינות – באירופה, אסיה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. החל מהשבוע הוא יוצע גם בארצות הברית, אך המחיר שם עדיין לא פורסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים