ארה"ב: הממונה על האבטחה המקוונת התפטר; מתח ביקורת על מעורבות יתר של ה-NSA

על פי הממונה, רוד בקסטרום, המעורבות הרבה של הסוכנות לביטחון לאומי במרבית היוזמות בתחום האבטחה המקוונת בארה"ב עלולה לפגוע בדמוקרטיה: "איש אינו מערער על חשיבותה של הסוכנות בכל הקשור למודיעין, אך אני סבור, כי אסטרטגיה זו אינה מתאימה לתחומים רבים ● איווט קלארק, יו"ר ועדת בית הנבחרים לאיומים מתפתחים, אבטחה מקוונת, מדע וטכנולוגיה: "ממשל בוש הכשיל את בקסטרום ואשם בהתפטרותו"

רוד בקסטרום, הממונה על האבטחה המקוונת בממשל האמריקני, התפטר מתפקידו בסוף השבוע האחרון, והזהיר, כי המעורבות הרבה של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) במרבית היוזמות בתחום של האבטחה המקוונת בארה"ב עלולה לפגוע בדמוקרטיה. בקסטרום, שפעל בעבר כיזם בעמק הסיליקון מונה במרץ 2008 לעמוד בראש המרכז הלאומי לאבטחה מקוונת של ארה"ב – גוף שהוקם כדי לפקח על היוזמות של הממשל האמריקני בתחום האבטחה המקוונת.

"איש אינו מערער על החשיבות הרבה של הסוכנות לביטחון לאומי בכל הקשור למודיעין, אך אני סבור שאסטרטגיה זו אינה מתאימה לתחומים רבים", כתב בקסטרום במכתב ההתפטרות שהגיש. הוא הוסיף, כי "תרבות המודיעין שונה מאוד מפעילות הרשת או תרבות האבטחה. כמו כן, אם גוף ממשלתי אחד יפקח על אבטחת הרשת וינטר אותה, הדבר ייצור איומים רבים על התהליכים הדמוקרטיים".

לדברי בקסטרום, הוא תומך במודל שעל פיו יפעל גוף אבטחה אזרחי בשיתוף עם הסוכנות לביטחון לאומי, אך לא יהיה נתון למרותה. הוא אף הביע את אי שביעות רצונו מהתקציב הנמוך שהוקצה למרכז הלאומי לאבטחה מקוונת וטען, כי התקציב מספיק "לחמישה שבועות של פעילות בלבד, בשל מכשולים רבים שמציבים המשרד לביטחון פנים והמשרד לניהול ותקציבים".

איווט קלרק, חברת בית הנבחרים של ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, אשר משמשת כיו"ר ועדת המשנה לאיומים מתפתחים, אבטחה מקוונת, מדע וטכנולוגיה, הביעה צער על פרישתו של בקסטרום והאשימה את ממשל בוש כי חיבל במאמציו של באמצעות עיכוב של תקציבים. "פרישתו היא הפסד גדול למרכז" כתבה קלרק בהודעה שהופצה בדואר האלקטרוני. "אילו היה הממשל הקודם מספק לו משאבים ותקציבים הולמים, הוא יכול היה לתרום תרומה חשובה".

לדברי הווארד שמידט, הנשיא והמנכ"ל של R & H Security Consulting ומומחה אבטחה שמילא תפקידים רבים באי-ביי, מיקרוסופט וסוכנויות ממשל שונות, פרישתו של בקסטרום לא הייתה בגדר הפתעה, בהתחשב בזעזועים הכרוכים בהקמה של סוכנות חדשה. עם זאת, שולל שמידט את הביקורת על NSA וטוען, כי "אילו הייתי איש ממשל שמבקש להגן על המערכות, הייתי שמח על מעורבותה של NSA".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים