"עיר חכמה – כזו שהתושבים שלה לא יודעים מה כתובת העירייה"

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, סיפר על ניסוי שבוצע בעיר לרישום הילדים לגנים ולבתי הספר באמצעות האינטרנט - שהביא לירידה דרסטית במספר ההורים שמגיעים לבצע את הרישום פיזית

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי. צילום: ניב קנטור

"עיר חכמה היא כזו שהתושבים שלה אינם יודעים מה הכתובת של בניין העירייה, כי הם לא מגיעים לשם. זאת, משום שהם מקבלים את כל השירותים ברשת", כך אמר זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה.

בילסקי דיבר בפתחו של אירוע The New Smart City, כנס IT מוניציפלי 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצועני IT ברשויות המקומיות. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו תיאר בילסקי כיצד הוא הצליח לשנות את המצב, שהיה קיים שנים רבות ברעננה, בו כדי לרשום את הילדים לגנים ולבתי הספר היו ההורים צריכים להגיע פיזית למרכזי הרישום. לדבריו, "הצעתי שהרישום של הילדים לגני הילדים ייעשה באינטרנט. אמרו לי: 'בילסקי, אינך מבין – הגעה אישית למרכז הרישום זה חוק מדינה מאז ימי השלטון העות'מאני'. פניתי לשר חינוך אחד, או יותר, ולמנכ"לי המשרד, על מנת לשנות את רוע הגזירה – ולא הצלחתי. לשמחתי, באחת הפעמים שבהן הייתי במשרד החינוך בירושלים פגשתי את איציק כהן, סמנכ"ל המשרד ותושב רעננה. ביקשתי ממנו אישור לבצע את הרישום דרך האינטרנט. התמזל מזלי ומזלם של תושבי העירייה, וכהן היה האחראי במשרד החינוך לאישור עריכת ניסויים. כך, הרישום ברשת נעשה תחת הכותרת של 'ניסוי'".

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, מקבל אות הוקרה מליאורה שכטר, יו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי, מקבל אות הוקרה מליאורה שכטר, יו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

הוא ציין כי "במהלך הניסוי שכללנו את השיטה והרחבנו את הרישום גם לבתי ספר. בהתחלה הייתה התנגדות מצד חלק מהעובדים בעירייה, שהסבירו לי את החדווה הכרוכה ברישום הפיזי. השבתי להם שיהיו ארבע חלופות לרישום: אינטרנט, פקס, טלפון והגעה אישית. כמות ההורים שמגיעים לרישום באופן פיזי הצטמצמה פלאים".

"165 רשויות משתתפות כיום בניסוי"

לדבריו, "שיפרנו את הרישום – הגענו למצב שבו העירייה רושמת את הילדים למוסדות החינוך ביוזמתה, מודיעה להורים את פרטי הרישום ואם הם רוצים לשנות – הם עושים זאת במייל. קיצרנו את הליכי הרישום למוסדות החינוך והבאנו ליעילות רבה יותר באגף החינוך העירוני. אנחנו התחלנו בניסוי וכיום משתתפות בו 165 מתוך יותר מ-250 רשויות מקומיות במדינה".

לסיום אמר בילסקי כי "הבעיה של העיר החכמה אינה הטכנולוגיה, אלא הצורך לשכנע את מקבלי ההחלטות השמרנים שהיא יכולה לסייע להם ולייעל תהליכים שונים".

ענת ספקטור, המנמ"רית הפורשת של עיריית רעננה, מקבלת אות הוקרה מליאורה שכטר, יו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

ענת ספקטור, המנמ"רית הפורשת של עיריית רעננה, מקבלת אות הוקרה מליאורה שכטר, יו"רית פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: ניב קנטור

במהלך האירוע קיבל בילסקי מגן הוקרה מפורום המנמ"רים בשלטון המקומי, על שיתוף הפעולה שלו עם הפורום לאורך שנים רבות – ולאור הסיום הצפוי של כהונתו כראש עיריית רעננה. מגן הוקרה נוסף קיבלה ענת ספקטור, המנמ"רית הפורשת של עיריית רעננה, לרגל סיום 17 שנים שלה בתפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים