גרטנר מורידה את התחזית: הוצאות ה-IT בעולם יגדלו השנה רק ב-2%

חברת המחקר צופה כי ההוצאות בתחום יעמדו ב-2014 על 3.7 טריליון דולר - 40% פחות מהתחזית הקודמת ● הסיבות להורדה הן קיטון בציפיות לצמיחה במכירות רכיבי מיחשוב, במערכות למרכזי מיחשוב ולחלק משירותי ה-IT

הוצאות ה-IT העולמיות צפויות לעמוד השנה על 3.7 טריליון דולר, 2.1% יותר מאשר 2013 – כך על פי דו"ח חדש של גרטנר (Gartner). מדובר בעדכון לתחזית קודמת של חברת המחקר, שחזתה כי שיעור הגידול השנה יעמוד על 3.2%.

התחזית הנמוכה יותר מיוחסת לירידה בציפיות לצמיחה במכירות רכיבי מיחשוב, במערכות למרכזי מיחשוב ולחלק משירותי ה-IT.

עוד צופה גרטנר כי מכירות המכשירים בשוק העולמי (מחשבים אישיים, טלפונים ניידים, טאבלטים ומדפסות) צפויות לגדול השנה, אבל לא כפי שנצפה בעבר. הן יעמדו על 685 מיליארד דולר – נתון המשקף עלייה של 1.2% לעומת 2013.

ההוצאות על מערכות לטובת דטה סנטרים צפויות לעלות השנה ב-0.4% בלבד ולהגיע ל-140 מיליארד דולר – על פי החברה. הגידול הצנוע מוסבר בהוצאות מוגבלות של ארגונים בתחום זה, ניצול חלקי של אחסון מבוסס בקר דיסק חיצוני (ECB), ירידה במחירי מערכות האחסון ועלייה בשימוש בחלופות לדטה סנטר – בענן.

היקף שירותי ה-IT צפוי לרשום השנה עלייה גבוהה יותר, של 3.8%, ולהסתכם ב-967 מיליארד דולר. שוק התוכנות הארגוניות צפוי לצמוח ב-6.9% ל-321 מיליארד דולר וההוצאות על שירותי תקשורת צפויות לגדול ב-2014 ב-0.7% ולעמוד על 1.635 טריליון.

לדברי ריצ'ארד גורדון, סגן נשיא לניהול בגרטנר, "ההאטה בקצב הצמיחה נובעת מלחץ מחירים שנובע מתחרות מוגברת, העדר בידול בין מוצרים וזמינות גדלה של פתרונות חלופיים. עם זאת, בשנים 2015 עד 2018 נראה חזרה לרמות 'נורמליות' של גידול בהוצאות, עם רמות תמחור חדשות, אופני רכישה חדשים ונקודת איזון חדשה ביניהן. ה-IT מגיע לשלב השלישי שלו, מבחינת הפיתוח: הוא עובר מהתמקדות בטכנולוגיה ובתהליכים למודלים עסקיים חדשים, שיתאפשרו על ידי דיגיטציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים