ערן כהן, יועץ לעסקים: "המנמ"ר של המחר מתקצב בהווה את הפתרונות לצרכי העתיד"

"מנמ"ר טוב יושב בחדרו, אוסף את דרישות המשתמשים, מציג בפניהם חלופות וסדרי עדיפויות ונוקב בתג מחיר לכל חלופה", הסביר כהן למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים ● אך מנמ"ר מצוין, אמר, "בודק את הסביבה מחוץ לארגון ואת מאפייני התחרות ומתכנן ומתקצב בהתאם מערכות ושירותים שייצרו לארגון יתרון תחרותי וערך מוסף בעזרת הכלים שלרשותו"

"מנמ"ר של האתמול ממתין ביחידתו לקבלת צרכי המשתמשים, בעוד שהמנמ"ר של המחר בוחן את ההתפתחויות בסביבה העסקית, ומתקצב בהווה את הכנת פתרונות לצרכים של העתיד", אמר ערן כהן – יועץ לעסקים ומרצה ותיק בתחומי הפיננסים והיזמות העסקית. כהן אמר את הדברים בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, במסגרתה פרס בפניהם את הדרך להפקת ערך עסקי מניהול נכון של תקציבי IT.

"התקציב ככלל מהווה תכנית פעילות לתקופה מוגדרת, המבוטאת במונחים כספיים", אמר כהן. "הוא מחייב תכנון מוקדם ותיאום בין היחידות בארגון, והינו ענף של החשבונאות המנהלית. אין חובה להפעילו בסקטור העסקי (בסקטור הציבורי חובה על פי חוק), אך יתרונותיו רבים". הוא הדגיש, כי "במיוחד חשוב נושא התקציב בניהול יחידת מערכות מידע, שבה באופן טבעי ההשקעות נכבדות, לא תמיד רואים תוך זמן קצר החזר השקעה והשינויים הטכנולוגיים מהירים".

כהן תיאר את הוויכוח הקיים בין מנהלי "מרכזי רווח" או יחידות מניבות הכנסה לארגון, לבין "מרכזי עלות", ה-"בולעים" חלק נכבד מהתקציב. "מנמ"ר חייב להכיר לעומק את מטרות הארגון, האסטרטגיה והדינמיקה בסביבה העסקית, כך שכל הוצאה תימדד בפרמטרים של כדאיות כלכלית – אחרת יחטא לתפקידו", קבע כהן. "כמו כל ישראלי טיפוסי, עמיתינו המנהלים רוצים שירותי מידע מתקדמים במינימום עלות".

"מנמ"ר טוב יושב בחדרו, אוסף את דרישות המשתמשים, מציג בפניהם חלופות וסדרי עדיפויות ונוקב בתג מחיר לכל חלופה", סיכם כהן. "מנמ"ר מצוין בודק את הסביבה מחוץ לארגון ואת מאפייני התחרות ומתכנן ומתקצב בהתאם מערכות ושירותים שייצרו לארגון יתרון תחרותי וערך מוסף בעזרת הכלים שלרשותו. בנוסף, הוא תמיד בודק את ה-ROI של החלופות. מנמ"ר אמיץ מיישם בארגון Z.B.B (ר"ת תקציב בסיס אפס) בנוסף לאמור לעיל".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך ינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים