ארצות הברית תגביר את פיתוח האמצעים ללוחמה מקוונת

ב-DARPA, הסוכנות של משרד ההגנה האמריקני למחקרים מתקדמים, מתכוונים להגדיל בחמש השנים הקרובות את שיעור ההשקעות בתחום מ-8% ל-12% ● לדבריהם, "אם נמשיך לפעול אך ורק בדרכים הנוכחיות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ללא מענה לאיומים הקיברנטיים"

DARPA, הסוכנות של משרד ההגנה האמריקני למחקרים מתקדמים, מתכוונת להגביר את הפיתוח של אמצעים מתקדמים ללוחמה מקוונת. "נפתח אמצעים רבים וטובים יותר", אמרה אתמול (ב') רג'ינה דוגן, מנהלת DARPA, בדיון ראשון מסוגו שנערך באולם ועידות של בית מלון בפרברי וושינגטון. לדבריה, "בשדה הקרב המודרני נחוצים הן אמצעים מקוונים, הן אמצעים מסורתיים והן שילוב בין אמצעים משני הסוגים".

בארצות הברית גוברת הדאגה מפני מתקפות מקוונות, דוגמת אלה שבהן מואשמת סין. במהלך הדיון טענו מומחים של DARPA, על פי ניתוחים שנערכו בסוכנות, כי מערך ההגנה האמריקני הנוכחי עלול שלא לעמוד במתקפות מתוחכמות. בסקר שערכה DARPA נמצא, כי עלות הפיתוח של תוכנות אבטחה, שחלקן כוללות עד 10 מיליון שורות קוד, נסקה בצורה תלולה ב-20 השנים האחרונות, בעוד שהתוכנות הזדוניות עשויות להיות פשוטות בהרבה, והן כוללות בממוצע כ-125 שורות קוד בלבד.

"זה לא אומר שאנחנו צריכים להפסיק לעשות את מה שאנו עושים כיום", אמרה דוגן ל-700 באי הוועידה. "אולם, אם נמשיך לפעול אך ורק בדרכים הנוכחיות, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ללא מענה לאיום". עוד היא ציינה, כי "מתקפות מקוונות אינן מציבות איום קיומי אך ורק לביטים ובייטים. הן מציבות איום של ממש על מערכות פיזיות, ובכלל זה מערכות צבאיות".

דניאל רולקר, מנהל פרויקט ב-DARPA, לבוש בג'ינס מהוה וחולצת T לבנה, עוסק בפיתוח של כלי נשק מקוונים. לדבריו, הפנטגון זקוק לפריצות דרך טכנולוגיות שיאפשרו לפעול בזירה המקוונת במהירות האור.

"העלות של המתקפות נמוכה מאוד, בעוד שהעלויות שלנו גבוהות מאוד", אמר טימותי פרייזר, מנהל פרויקט נוסף שהשתתף בדיון.

מערכות הבלמים של מכוניות מודרניות, המצערת שלהן ומערכת ההיגוי הן גורמים נוספים שחייבים להיות "מקור לדאגה", משום שניתן להשתלט עליהן, אפילו מרחוק, באמצעות חיבורי האבחון, ציינה קתלין פישר, מנהלת פרויקט נוספת ב-DARPA.

בשנת הכספים 2012, שהחלה ב-1 באוקטובר, הוגדל תקציב הפיתוח של DARPA ב-73% והגיע ל-208 מיליון דולרים, בהשוואה ל-120 מיליון בשנת הכספים 2011. בסוכנות מתכוונים להגדיל בחמש השנים הקרובות את שיעור ההשקעות בלוחמה מקוונת מ-8% ל-12%, בעוד שבתקציב ההגנה הכולל של ארצות הברית מתוכננים קיצוצים. "באחריותנו להבטיח שהאומה תהיה ערוכה היטב לקראת אתגרי העתיד", אמרה דוגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים