רבעון רע לסלקום: הרווח הנקי צנח ב-56%

התחרות בשוק הסלולר ממשיכה להשפיע על החברה, שרשמה רווח נקי של 26 מיליון שקלים וקיטון של 3% בהכנסות ● עם זאת, בסלקום מדווחים על עלייה בפעילות במגזר הנייד ברבעון הנוכחי

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

סלקום סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה בהכנסות וצניחה ברווחיות, על רקע החרפת התחרות בענף – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה הבוקר (ד').

המספרים מראים שההוצאות הכלליות של סלקום קטנו ברבעון ב-3.15% ל-892 מיליון שקלים, אלא שההכנסות קטנו יותר – ב-6.16% – ל-959 מיליון. הרווח הנקי רשם ירידה בולטת, של 55.93%, ל-26 מיליון שקלים והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות צנח ב-56.9% ל-25 מיליון. הרווח למנייה קטן בשיעור דומה – 57.63% – ועמד על 25 אגורות.

עוד מראים הנתונים כי סלקום שמרה על יציבות בהוצאות הגולמיות – הן ירדו ב-0.75% ל-665 מיליון שקלים. הרווח הגולמי קטן ב-16.48% ל-294 מיליון שקלים והרווח הגולמי השולי עמד על 30.66%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות ירדו ב-9.56% ל-227 מיליון שקלים והרווח צנח ב-33.66% ל-67 מיליון.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, ציין כי "הכנסות הרבעון הראשון הושפעו מהמשך התחרות ושחיקת מחירי השירותים במגזר הנייד, כמו גם מירידה בהכנסות מנדידה פנים ארצית. הירידה בהכנסות משירותים במגזר הנייד קוזזה באופן חלקי עם צמיחה בהכנסות משירותים במגזר הנייח, בגין שירותי הטלוויזיה ושוק סיטונאי. ברבעון הראשון של השנה חלה ירידה גם בהכנסות מציוד קצה, שנובעת מדחייה בהשקות טלפונים חדשים. יצוין שברבעון השני של השנה ניכרת עלייה בפעילות ציוד הקצה במגזר הנייד, עם ביטול מס הקנייה על ציוד זה והשקה מוצלחת של ה-Galaxy S8".

"גם ברבעון הראשון של 2017 ניכרת השפעת התחרות העזה על תוצאות החברה", הוסיף שטרן. "בתקופה זו קיבלנו את כל האישורים הנדרשים להסכמי שיתוף הרשתות, וביניהם הסכם השיתוף עם גולן טלקום, שנכנס לתוקף ומבטיח לנו תמורה מצטברת של כשני מיליארד שקלים לעשור הקרוב. השפעת ההסכם תבוא לידי ביטוי החל מהרבעון השני, בצורה מדורגת לאורך תקופת ההסכם".

לדבריו, "אנחנו ממשיכים במגמת הגידול בסלקום TV, ובמהלך הרבעון הצטרפו לשירות כ-13 אלף בתי אב. גם בתחום תשתית האינטרנט שמרנו על מעמדנו כמגייסים משמעותיים בשוק, עם הצטרפות של 17 אלף בתי אב חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים