קובי אלכסנדר, מייסד קומברס – בדרך לכלא

אחרי שברח לנמיביה והוסגר לארצות הברית, אלכסנדר - מייסד החברה ומנכ"לה הראשון, שהיה מעורב בשערוריית הבקדייטינג - נשפט ויישלח לכלא לשנתיים וחצי

קובי אלכסנדר, מייסד קומברס. צילום: Jordano1995/ויקיפדיה

בקיץ 2006 הוגש נגד קובי אלכסנדר – יזם ההיי-טק הישראלי ומייסד קומברס (Comverse) – כתב אישום מטעם שלטונות מדינת ניו יורק.

אלכסנדר הואשם בעבירות מרובות של קשירת קשר לביצוע מעשי מרמה – במניות, בתקשורת אלקטרונית ובמשלוח דואר – בשל הבקדייטינג (תיארוך לאחור) באופציות שהעניקה לו קומברס. בנוסף הואשם אלכסנדר בעבירות נוספות ובכללן גניבת כספים, זיוף מסמכים והצהרות כוזבות.

אלכסנדר, שהואשם יחד עם בכירים נוספים בקומברס ובחברות אחרות, נמלט לפני משפטו עם משפחתו מארצות הברית לנמיביה, שם חי במשך עשור. באוגוסט האחרון, לאחר שהגיע להסדר עם הרשויות, הסגיר אלכסנדר את עצמו לארצות הברית, ומאז שהה במעצר בבית כלא מאובטח בברוקלין.

ביום ה' האחרון, לאחר סיום משפטו, נידון אלכסנדר לרצות 30 חודשי מאסר באשמת עיסוק בהונאת ניירות ערך. עורכי דינו של אלכסנדר, בן ה-64, ביקשו מאסר של לא יותר משנתיים בעבור האזרח הישראלי, שבילה חצי שנה במעצר לאחר שבקשתו לשחרור בערבות של 25 מיליון דולר נדחתה על ידי השופט ניקולס גראופיס. בפועל עשוי אלכסנדר לרצות עונש מופחת בגין תקופה זו.

לא יכול היה להתמודד עם השלכות מעשיו

במכתב לבית המשפט, דחק אלכסנדר בגארופיס לשקול את "הדברים הטובים" שעשה כשגר בנמיביה, והתנצל על בריחתו. "אני יודע שהייתי צריך לחזור מוקדם יותר, אבל לא יכולתי להביא את עצמי להתמודד עם ההשלכות של המעשים שלי", הוא כתב. אבל תובעיו השיבו בבית המשפט כי בריחתו של אלכסנדר הצדיקה "עונש משמעותי".

משמעותי או לא, עונשו בן ה-30 חודשים הוא בכל זאת עונש מתון במיוחד, בהתחשב בעובדה שאלכסנדר עלול היה להיענש בעד 10 שנות מאסר בגין העבירה שביצע.

מבחינה כלכלית, הפגיעה באלכסנדר מוחשית בהרבה – בשנת 2009, בזמן ששהה בנמיביה, הסכים אלכסנדר לשלם 60 מיליון דולר לקומברס בקשר לליטיגציית מניות ולוותר על 72 מיליון דולרים בתביעות שלו כנגד החברה. בשנת 2010 הוא יישב תביעות ממשלה אזרחיות בנושא, מה שהסתכם בקנס של שישה מיליון דולרים שקיבל מטעם הוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות (U.S. Securities and Exchange Commission).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים