סנדיסק תעניק מלגות לנשים ממגזרים שונים שילמדו מדעי המחשב

החברה ועמותת עתידים יתמכו בהיקף של כ-2.4 מיליון שקלים בסטודנטיות מהמגזרים הערבי, החרדי והפריפריה הגיאוגרפית והחברתית

משתתפות וצוות התוכנית. צילום: אורן שליו

סנדיסק (SadDisk) ועמותת עתידים יעניקו תמיכה בהיקף של כ-2.4 מיליון שקלים לסטודנטיות למדעי המחשב, במהלך התואר הראשון שלהן. התמיכה תוענק לנשים ממגזרים שזוכים לייצוג חסר בהיי-טק – הערבי, החרדי והפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. התוכנית הראשונה של הפרויקט כבר החלה.

במסגרת התמיכה תקבל כל סטודנטית מלגות לימוד, מלגות קיום, הדרכה אישית וקבוצתית, ליווי שוטף ומחשב נייד. בנוסף, משתתפות התוכנית יזכו להשמה מועדפת בסנדיסק, במשרת סטודנט במסלול התמחות, ואפשרות להעסקה בחברה עוד במהלך השנה השלישית ללימודים.

כמו כן, המשתתפות יתרמו במסגרת הפרויקט בחזרה לחברה וישתתפו בפעילות קהילתית בתחום קידום החינוך הטכנולוגי, במטרה לעודד צעירים לפנות ללימודים בתחומי הטכנולוגיה והמדע.

מעט מדי נשים מועסקות בהיי-טק

אחוז הנשים שלומדות או עוסקות במקצועות ההיי-טק השונים נמוך משמעותית משיעורן באוכלוסיה, ומטרת התוכנית היא לעודד יותר נשים לבחור במקצועות אלה. מסנדיסק נמסר כי שיתוף הפעולה שלה עם עמותת עתידים "הוא טבעי, כי העמותה פועלת לקידום החינוך למקצועות ההנדסה, הטכנולוגיה והמדע בקרב צעירים מיישובי פריפריה, וסנדיסק משתתפת בפרויקטים רבים בתחום המעורבות הקהילתית והעשייה החברתית". בין היתר, סנדיסק מסייעת להגברת לימודי מתמטיקה ומדעים בתיכון בהיקף של חמש יחידות לימוד.

רונית רונן-קרפול, סמנכ"לית משאבי האנוש של סנדיסק לישראל ולאירופה, הביעה תקווה "שההצלחה של מקבלות המלגות תעודד אחרות בקהילות מהן הן מגיעות ללכת בדרכן ולהשתלב בתעשיית ההיי-טק – רצוי כמהנדסות. הצלחת התוכנית תרחיב את מעגלי ההשפעה שלה. ככל שיצטרפו נשים נוספות, כך ישתפר הגיוון התעסוקתי בענף״.

זאב חיות, מנכ"ל עתידים, אמר ש-"אנחנו מקווים שעם ההשקעה הנכונה בפרויקט זה, כמו גם בפרויקטים דומים שמפעילה העמותה, נצליח לחולל שינוי שיביא לעלייה משמעותית באחוזי הנשים שמחזיקות במשרות בתחומי המדע והטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים