משרד התיירות ורשות התקשוב הממשלתי משיקים האקתון לפיתוח אפליקציות תיירותיות

התחרות תתקיים ביריד IMTM שייערך בתאריכים 9-10 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב ● שר התיירות, יריב לוין: "כחלק מהשינוי שאנחנו מובילים במשרד והפיכת מערך השיווק לדיגיטלי ואינטראקטיבי יותר יזמנו מהלך זה, שיתבסס על מאגרי המידע שפיתחנו"

משרד התיירות

משרד התיירות ורשות התקשוב הממשלתי, משרד ראש הממשלה, משיקים האקתון שיתקיים ב-8-9 בפברואר, ובמסגרתה יפתחו צוותי פיתוח עצמאיים אפליקציות על בסיס מאגרי מידע שהמשרד פותח לציבור. התחרות תתקיים כחלק מוועידת החדשנות ביריד התיירות IMTM שייערך בתאריכים 9-10 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב.

יאיר פראנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי, אומר כי "הנגשת מאגרי מידע ממשלתיים לציבור ולמפתחים הינה משימה ראשונה במעלה ברשות התקשוב הממשלתי. בישראל קיימות חברות סטארט-אפ רבות ומפתחים מוכשרים ובעלי חזון, שיכולים לסייע להקים שירותים חדשניים לאזרחים המבוססים על מידע ממשלתי. הנגשת מאגרי מידע היא מהאמצעים המשמעותיים ביותר העומדים לרשות הממשלה בבואה לחזק את אומת הסטארט-אפ ולתרום לשיח שקוף ושוויוני בישראל. נמשיך לתמוך וליזום מהלכים דומים במשרדי הממשלה נוספים".

שר התיירות, יריב לוין, אמר: "אני משוכנע כי בעזרת היצירתיות והחדשנות שיפגינו המשתתפים, נשיג תוצאות מלהיבות ואפליקציות שימושיות אשר ישפרו את חווית התייר בישראל".

מאגרי המידע הפתוחים הינם חלק ממיזם רחב יותר שעלה בימים האחרונים בגרסת בטא בשם מידע לתייר. לתחרות ניתן להירשם באתר.

בניית נוכחות דיגיטלית חזקה

במסגרת המיזם, משרד התיירות מפרסם מאגר מידע רחב היקף, הכולל את כל המידע שהתייר צריך כדי לתכנן את הטיול שלו בישראל,  החל מבתי מלון, צימרים ואכסניות וכלה באטרקציות, מסלולים, מורי דרך ועוד. המאגר, שמושק בהתחלה בעברית ובאנגלית, יתורגם בהמשך לעוד שפות.

אגף מערכות מידע במשרד התיירות הגיע למסקנה כי במטרה לייצר שוק אפליקציות תוסס ומגוון בתחום התיירות, שיאפשר בניית נוכחות דיגיטלית חזקה של מדינת ישראל בתחום זה, קיים צורך במאגר מידע רחב, איכותי, מעודכן ומתורגם לשפות. מאחר שפעולות אלה הן קשות ומורכבות לביצוע על ידי חברות קטנות או גורמים שמפתחים אפליקציות, הוחלט במשרד להעמיד את הכלים הללו לרשות הציבור.

מאגר המידע יפורסם גם כמאגר פתוח באתר מאגרי המידע הממשלתיים ויאפשר לגורמים חיצוניים המעוניינים לפתח אפליקציות, להתמקד ביתרון היחסי שלהם ביצירת חדשנות דיגיטלית בתיירות.

את האפליקציות שיפותחו בתחרות ישפטו גורמים בכירים מתעשיית התיירות בארץ ובעולם. כמו כן ישפוט בתחרות מלבד פראנק, גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי.

את הפרס יעניק לזוכה השר לוין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים