ד"ר יעל דובינסקי, יבמ: "אג'ייל זה קודם כל אנשים"

"כל פרויקט הוא סטארט-אפ בתוך הארגון, והוא תלוי רבות בשימוש נכון של הצוות בכלים בכדי לקדם את העבודה", אמרה ד"ר דובינסקי מחטיבת המחקר של החברה בחיפה

ד"ר יעל דובינסקי מחטיבת המחקר של יבמ בחיפה

"לפני שהיה אג'ייל, הפיתוח לא ארך שעות אלא שבועות. באותו העידן לא דיברו על אנשים, ובעקבות האג'ייל – כן", כך אמרה ד"ר יעל דובינסקי מחטיבת המחקר של יבמ (IBM) בחיפה.

ד"ר דובינסקי דיברה בכנס "ALM & Agile roadshow tools" של נס שנערך באחרונה במלון הרודס בהרצליה. נס אפשרה במהלך האירוע לוונדורים המרכזיים והבולטים בתחום, בהם HP, מיקרוסופט (Microsoft), יבמ ו-Rally, להציג את פתרונותיהם לעולם זה. השתתפו בו כ-200 מנהלים ואנשי מקצוע רלוונטיים מגופים גדולים במשק, בהם התעשייה האווירית, רפאל, צה"ל, מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions), בנקים שונים, אורבוטק, אמדוקס, האוניברסיטה הפתוחה, NICE ,KCS, חברות תוכנה וסטארט-אפים רבים.

יצוין כי ד"ר דובינסקי היא בעלת 13 שנים של ניסיון בתחום האג'ייל ואף חיברה ספר בנושא ביחד עם פרופ' רות חזן.

"כשמדברים על אנשים מדברים על תהליכי למידה. פרויקט הוא כזה אם אף אחד לא עשה אותו קודם. כל פרויקט הוא למעשה סוג של סטארט-אפ בתוך הארגון. לכן, הרבה תלוי איך הצוות ישתמש בכלים נכון כדי לקדם את העבודה", אמרה ד"ר דובינסקי.

בדבריה היא הציגה את הסרגל שלה לפיתוח אג'ילי. "אני שואלת כמה שאלות לגבי התהליך: הראשונה והעיקרית היא מי משחק את תפקיד הלקוח? אם מובילי התוכנה או הפרויקט משחקים את תפקיד הלקוח – הארגון לא שם. שאלות נוספות הן: האם יש ערך גבוה מתמשך של דליברי? מהו אורך האיטרציה? אם הוא גדול משבועיים, זה מראה שאין תוכנית מפורטת ולא עושים את זה הכי הדוק שאפשר. הנושא האחרון הוא לימודים ורטרוספקטיבה: איך הארגון לומד את תהליך קבלת ההחלטות בפרויקט? האם יש מעקב אחרי ההחלטות?"

ד"ר דובינסקי סיפרה על פלטפורמת Jazz של יבמ. "זהו פתרון הוליסטי שמאפשר להפעיל כלים לפי המטרה. הוא מנהל דרישות בצורה טובה".

"אם רואים שיש אוסף משימות – זה לא אג'ייל", הוסיפה. "הדרך היא לפתוח את הדרישות לסיפורים ואותם – למשימות. כך אפשר למחוק שורות. זו הדרך להפוך את הפרויקט לרזה".

באשר לבדיקות אמרה ד"ר דובינסקי כי "אנשים לא מבינים שגם הן צריכות להשתנות עם התהליכים, לא רק הפיתוח".

אורן זיו, מנהל מוצר ALM ב-HPE

אורן זיו, מנהל מוצר ALM ב-HPE

לסיכום היא ציינה כי "המסר שלי הוא שארגון צריך ללמוד לאורך הזמן, פנימה ולגבי הלקוח".

"ההנהלה והפיתוח צריכים לעבוד ביחד"

אורן זיו, מנהל מוצר ALM ב-HPE, אמר כי "התפיסה שלנו היא שההנהלה והפיתוח צריכים לעבוד ביחד".

הוא ציין כי כלי ה-ALM של החברה, שפותח ברובו בישראל, הוא "כלי גמיש ודינמי, שמאפשר הוספה של כלים לתמיכה בתהליכים ובמתודולוגיות העבודה. ניתן לבנות באמצעותו עץ עם דרישות – מדרישות העל ועד לביצוע ולדרישות מהצוות. יש אפשרות לראות את מידת הכיסוי של כל דרישה בטסטים – האם הצוות עבר את הטסט, נכשל או כלל לא הריץ אותו. ניתן גם לסנכרן אליו מידע מכלים חיצוניים".

לדברי זיו, "ה-ALM הופך לליבת הארגון. זהו כלי שמקשר בין כל העולמות – הדרישות, שינוי הקוד והבדיקות. הוא מאפשר לנהל את כל מעגל החיים של פיתוח המוצר, 'לדבר' עם כל הגורמים הרלוונטיים ולקשר ביניהם – מאנליסטים ועד מנהלי הפרויקט ומנהלי החברה. כל מה שקורה בפיתוח קורה סביב ה-ALM".

איציק לוי מנספרו הציג באירוע את הכלי של Rally, אותה רכשה CA. נספרו מייצגת את המוצר בישראל. לדבריו, "הכלי נותן מענה כולל לשיטות העבודה המתקדמות, כגון אג'ייל, אותן מאמצים יותר ויותר ארגונים על מנת לשמור על קשר עם הקצב המהיר של אספקת השירותים".

איציק לוי, נספרו

איציק לוי, נספרו

עוד הוא אמר כי "הכלי מאפשר ללקוחות לאמץ מתודולוגיות המותאמות לשיח העסקי המוכתב בשוק התחרותי שלנו לכל הרמות בארגון, ברמות התוכנית, הפרויקט והצוות".
"המוצר מאפשר לנו להגיב מהר לשינויים ולהפוך את הצורך לתוצר שניתן לפתח, גם אם פיתוח מינימלי, על מנת שייתן את הערך הגבוה ביותר", ציין.

לוי הוסיף כי "הכלים שעומדים לרשותנו כיום, ובראשם Rally מבית CA, מספקים למשתמשים תשתית בה ניתן לשחק את תפקיד הלקוח, להגדיר את הדרישות, לקבוע את קצב האיטרציות, לספק מקום מרכזי לביצוע Continuous Delivery ולשמש ככלי לקבלת החלטות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים