ארצות הברית: בית המשפט העליון פסק נגד סיסקו בתביעת זכויות יוצרים

בכך הוא ביטל את פסק הדין של בית המשפט הפדרלי לערעורים, שקיבל את עמדתה של ענקית התקשורת ● כעת ייערך, ככל הנראה, משפט חוזר

סיסקו

בית המשפט העליון של ארצות הברית ביטל אתמול (ג') את פסק הדין של בית המשפט הפדרלי לערעורים, אשר פסק לטובתה של סיסקו (Cisco), שנתבעה על הפרה של זכויות יוצרים. כעת ייערך, ככל הנראה, משפט חוזר בסוגיה.

המשפט עסק בפטנט שרשום על שמה של חברה בשם Commil USA LLC ומתייחס לטכנולוגיה של רשתות אלחוטיות שפועלות בהן נקודות גישה מרובות. Commil תבעה את סיסקו בטענה שזו הפרה את זכויות היוצרים שלה בכך ששילבה טכנולוגיה דומה בציוד הרשת שהיא מציעה.

באפריל 2011 קיבל חבר המושבעים את עמדתה של Commil וקבע כי על סיסקו לשלם לה פיצויים בסכום של 63.8 מיליון דולר. השופט הוסיף לסכום זה ריבית בסך 10.3 מיליון דולר.

ביוני 2013 הורה בית המשפט לערעורים לערוך משפט חוזר, לאחר שקיבל את עמדתה של סיסקו שטענה כי היא רשאית להעלות טיעון של "תום לב". כעת קבע בית המשפט העליון כי הטענה של סיסקו על כך שהאמינה בתום לב כי הפטנט אינו תקף אינה הגנה לגיטימית.

ויליאם ג'קסון, פרקליט מוושינגטון שעוסק בקניין רוחני, ציין כי משמעותו של פסק הדין היא ש-"מספיק שבעל הפטנט יוכיח כי הצד השני ידע על קיומו של הפטנט והפר אותו ביודעין – ואין זה משנה מה סבר הצד השני ביחס לתוקפו של הפטנט".

פסק הדין "מחזיר את ההיגיון לעולם הפטנטים", מסר מרק וורבנר, הפרקליט של Commil.

סת ווקסמן, אחד הפרקליטים של סיסקו, מסר כי "פסק הדין שולל רק אחד מקווי ההגנה הרבים של סיסקו, ואנו מצפים למשפט החוזר".

במסמך העמדה שהגיש הפרקליט של הממשל לבית המשפט בנושא הוא ציין כי אם תתקבל ההגנה של "תום לב", הרי שכמעט כל החברות שייתבעו על הפרת זכויות בפטנט יוכלו להשתמש בהגנה כזו. נראה כי בית המשפט קיבל את עמדת הממשל, ובפסק הדין ציינו השופטים כי אם עמדתה של סיסקו תתקבל, יהיו לכך "השלכות שליליות" גם על תיקים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים