עובדי גולן טלקום הפגינו נגד ההנהלה: "מורחת את ההסכם הקיבוצי"

ההסתדרות הלאומית הכריזה על סכסוך עבודה בחברה, בשל מה שהיא מכנה התנהלות חסרת תום לב של ההנהלה באשר למשא ומתן על ההסכם עם העובדים ● מהחברה לא נמסרה תגובה

הסבלנות נגמרה. חברי הוועד של גולן טלקום מחוץ למשרדי החברה

עובדי גולן טלקום הפגינו היום (ד') מול משרדי החברה בתל אביב, לאחר שאתמול הכריזו, באמצעות הסתדרות העובדים הלאומית, על סכסוך עבודה. הסיבה לסכסוך, על פי הארגון, היא התנהלות חסרת תום לב של ההנהלה מול הוועד באשר למשא ומתן על ההסכם הקיבוצי עם העובדים, מריחת זמן ועיכובים מיותרים. משמעות הדבר היא שהעובדים יוכלו להתחיל לנקוט עיצומים שבועיים לאחר הכרזת הסכסוך, כלומר – לאחר ה-8 באפריל.

העובדים כתבו במהלך ההפגנה בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלהם: "ברגעים אלה אנחנו מקבלים דיווחים מנציגים על התנהלות דורסנית ואלימה מצד הנהלת גולן טלקום. נמסר לנו כי ההנהלה סגרה באופן שרירותי ואלים את הכניסה והיציאה מהמשרדים – כל זאת כדי להלך אימים על עובדי החברה ולמנוע מהם לחתום על הצטרפות לוועד".

חברי הוועד מחתימים בשעות אלה עובדים מחוץ למשרדים, ולדברי הודיה אוהב שלום, יו"ר הוועד, "מאבטחים שהציבה ההנהלה לא מאפשרים לנו להיכנס למשרדים ולא מאפשרים לצאת מהם אלא רק לעובדים בכירים".

במכתב ששלחה ההסתדרות להנהלת החברה, שפורסם גם בדף הפייסבוק של ועד גולן טלקום, נכתב כי "הנהלת החברה מתנהלת בכל הנוגע למשא ומתן הקיבוצי בחוסר תום לב, תוך הערמת קשיים של סחבת במשא ומתן, עיכובים מיותרים ומריחת זמן, אי קידום נושאים מהותיים וניהול משא ומתן למראית עין בלבד".

כמו כן, ההסתדרות הלאומית ציינה כי נעשים ניסיונות פסולים להתערב בהתארגנות העובדים ולפגוע בה על ידי מנהלים בכירים בחברה, כולל ניסיון להשפיע על עובדים לא להיות חברים בארגון העובדים, "והכול כדי למוטט את ההתארגנות".

סיבה נוספת לסכסוך העבודה שמציינת ההסתדרות הלאומית במכתבה היא "פגיעה בזכויותיהם ורווחתם של עובדי שירות הלקוחות: הטלת קנסות ושלילת בונוסים בעקבות מחלה או איחור".

אוהב שלום סיפרה כי "הקמנו את ההתארגנות לפני שמונה חודשים. ההנהלה לא קיימה איתנו משא ומתן ואפילו לא קבעה פגישה עם הוועד לצורך משא ומתן על ההסכם הקיבוצי. רק בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה נקבעה פגישה למחר".

לדבריה, "אנחנו מעוניינים להגיע למשא ומתן ולהסכמות ורוצים בהצלחת החברה. אנשים באים לעבודה ומאמינים בגולן טלקום, וכל מטרתנו היא לשפר את יחס ההנהלה לעובדים ואת תנאי ההעסקה. בימים הקרובים אנחנו מעוניינים לצרף כמה שיותר עובדים. כל העובדים איתנו ותומכים בפעולותינו. הם פוחדים מאוד, משום שההנהלה מרתיעה בצורה מאיימת".

"התוכנית היא לראות בימים הקרובים אם ההנהלה הולכת לקראתנו", ציינה. "אם המשא ומתן לא יתקדם נשקול את צעדינו יחד עם ההסתדרות הלאומית, ואם יהיה צורך – נכריז על שביתה".

לא נמסרה תגובה מגולן טלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים