הלך לעולמו שלמה טירן, מהאבות המייסדים של ה-IT בישראל

טירן ייסד את אלעד מערכות וכיהן בשורה של תפקידים במגזרים הממשלתי והפרטי ● הוא יובא למנוחות מחר (ב') ב-12:00 בבית העלמין מורשה ברמת השרון

שלמה טירן ז"ל

שלמה טירן, הבעלים והמייסד של אלעד מערכות ואחד האבות המייסדים של ענף המחשוב הישראלי, הלך לעולמו, והוא בן 78. טירן זכה ב-2006 בפרס מפעל חיים מטעם אנשים ומחשבים, על היותו חלוץ בתעשיית ההיי-טק והמחשוב בארץ.

טירן נולד בירושלים. הוא שירת בצה"ל בחיל השריון ונפצע במהלך שירותו. לאחר שהשתחרר החל לעבוד מטעם יבמ (IBM) כמנקב כרטיסים בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. משם התקדם למרכיב לוחות חיבורים, שבאמצעותם בוצעו פעולות בציוד עיבוד נתונים.

במשך השנים מילא טירן שורה של תפקידים בעולם המחשוב בארץ, במגזרים הממשלתי והפרטי. הוא הקים ב-1966 את אגף המחשוב של רשות השידור וב-1967 הצטרף למשרד התחבורה, שם שימש תחילה כמנתח מערכות ובהמשך טיפס עד להיותו ראש אגף המחשוב של המשרד. הוא הנהיג במסגרת תפקידו מספר חידושים, בהם שיטת הנקודות הניתנות לנהגים, בדיקות ממוחשבות של מבחני תיאוריה והאפשרות לקבוע תורים לטסטים באמצעות המחשב.

ב-1977 נמנה טירן עם מקימי ועד הגג של מערכות המחשוב במשרדי הממשלה. שנה לאחר מכן, ב-1978, הוא עבר לקופת חולים כללית, שהייתה שייכת אז להסתדרות, ושימש כמנהל אגף המחשוב שלה. באותה השנה הוא אף מונה ליו"ר מועצת המנהלים של יעל תוכנה.

את אלעד מערכות הקים טירן ב-1982, ביחד עם דני דיין, כיום מתמודד בפריימריס של הבית היהודי. החל מאותה שנה ועד 1984 הוא שימש כמנמ"ר משרד הבינוי והשיכון. לאחר מכן מונה למנכ"ל סולמל – החברה הבת של סולל בונה לשירותי מחשוב. שנתיים לאחר מכן הוא שב לאלעד מערכות והוביל אותה להתפתח לתחומי ניהול מערכות המידע והתוכנה.

במשך השנים שימש טירן יו"ר איגוד משתמשי מיקרוסופט (Microsoft) בישראל, והוא אף היה שחקן נבחרת ישראל בבאולינג.

אלעד מערכות היא בית תוכנה המתמחה בפיתוח, יישום והטמעה של מגוון טכנולוגיות מתקדמות, והיא שותפת זהב של מיקרוסופט ושותפה בכירה של יבמ. החברה מעסיקה כ-800 עובדים.

מהחברה נמסר כי היא "מרכינה ראש ומשתתפת באבלם הכבד של בני המשפחה" וכי "תמשיך לפעול על פי החזון והערכים של טירן, בהובלת הדירקטוריון וההנהלה".

שלמה טירן יובא למנוחות מחר (ב') ב-12:00 בבית העלמין מורשה ברמת השרון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    עוד מעט שנה חלפה מפטירתו וחסרונו מורגש. בנאדם עם רוח של קומיקאי, נלהבות של מנצח תזמורת ולב רחב שמשקיע באנשים זמן ונשמה - אדם ייחודי מכל הבחינות. יהי זכרו ברוך.

אירועים קרובים