נמשכת מגמת ההתאגדות בשוק הסלולר: גם עובדי סלקום הקימו ועד

ההסתדרות הודיעה היום (ג') להנהלת החברה, כי צירפה לוועד החדש יותר משליש מהעובדים ולפיכך, על ההנהלה להכיר בוועד כיציג ● היא קראה לסלקום להיכנס עמה למשא ומתן לחתימת הסדר קיבוצי שיגן על זכויות העובדים ● מסלקום נמסר בתגובה, כי החברה קיבלה את ההודעה - אולם קיבלה גם הודעות ביטול של ההצטרפות לוועד מכמה מאות עובדים ● בכל מקרה, בחברה טוענים, כי לא יתנגדו להתארגנות עובדים

כמה חודשים לאחר שתם המאבק המוצלח של עובדי פלאפון, שהוביל להקמת ועד עובדים יציג בחברה, גם עובדי סלקום-נטוויז'ן הצליחו להתאגד. ההסתדרות הודיעה היום (ג') להנהלת סלקום-נטוויז'ן, כי היא מייצגת את עובדי החברה, לאחר שיותר משליש מעובדיה חתמו על טפסי הצטרפות. בכך הופכת סלקום לחברת הסלולר השנייה שמוקם בה ועד עובדים, כאמור – לאחר פלאפון.

אבי ניסנקורן, יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, הודיע להנהלת סלקום על הקמת ועד הפעולה וקרא לה להיכנס עם הוועד למשא ומתן על הסכם קיבוצי. "לאחר התאגדות עובדי פלאפון, גם עובדי סלקום בחרו להתאגד במסגרת ההסתדרות", אמר. "העובדים לוקחים אחריות על עתידם, מצטרפים להסתדרות ומבינים את חשיבותה של העבודה המאורגנת".

מאיה יניב, יושבת ראש ועד הפעולה של העובדים, מסרה ש-"אנחנו יוצאים לדרך חדשה, שבה מעמד העובדים ישתפר, וכולי תקווה שנזכה לשיתוף פעולה מצד הנהלת החברה".

בסלקום-נטוויז'ן מועסקים כ-7,000 עובדים. המשמעות היא שלפחות 2,300 מהם הצטרפו להסתדרות. בתחילת הדרך להקמת הוועד פעלו היוזמים נמרצות ובגלוי בעמוד פייסבוק (Facebook) שהקימו לצורך כך, אולם באחרונה בחרו העובדים להמשיך את התהליך מאחורי הקלעים – וכל הפעילות שלהם שהייתה ברשת החברתית נמחקה.

מסלקום נמסר בתגובה, כי "קיבלנו את הודעת ההסתדרות הטוענת, כי שליש מעובדי סלקום–נטוויז'ן הצטרפו לשורותיה. במקביל התקבלה הודעה מקבוצת עובדים הטוענת למאות ביטולים. הנהלת החברה מכבדת את עובדיה וזכותם להתארגנות, ואין לה כל כוונה או רצון להיכנס לעימות עם צד כלשהו. מנכ"ל החברה הנחה את סמנכ"לית משאבי האנוש לבדוק את החתימות".

ראוי לציין, כי במהלך המאבק שניהלו עובדי פלאפון נתנה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, פסק דין תקדימי שאוסר על מעסיק להתערב או להביע התנגדות בכל צורה שהיא לניסיונות של עובדים להתאגד. פסק דין זה עורר התנגדות גדולה בקרב המעסיקים, ובאחרונה הגישה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בקשה לבטל את האיסור.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוחנן - עובד פרטנר

    כל הכבוד לעובדי סלקום! עכשיו גם בפרטנר ישנה התארגנות להקמת ועד, בעזרתה של ההסתדרות הלאומית. אני קורא לכל עובדי פרטנר להצטרף ולא לפחד מההנהלה.

אירועים קרובים