דיוויד לושין, גורו לניהול נתונים: "ארגונים שלא יטייבו נתונים לא ישרדו"

"ארגונים נדרשים לנתונים אמינים, מדויקים ואחידים, בין השאר בשל מגמת ה-Big Data והמצב הכלכלי", אמר לושין, נשיא Knowledge Integrity ● לדבריו, "כלל ההיבטים בעולם הנתונים קשורים קשר עז לצד העסקי בארגון; כל שנדרש הוא לפקוח את עיני ההנהלות לקשר הזה ואז הן יבינו את החשיבות שבמימוש פרויקטי טיוב נתונים"

"כיום, יותר מתמיד, ארגונים נדרשים לנתונים אמינים, מדויקים ואחידים, בין השאר בשל מגמת ה-Big Data והמצב הכלכלי. ארגונים שלא יבצעו פרויקטי טיוב נתונים יאבדו את יכולת התחרות שלהם, לקוחות ינטשו אותם ובסופו של דבר, הם לא ישרדו בשוק, שהוא דינמי ומשתנה", כך אמר דיוויד לושין, נשיא Knowledge Integrity.

לושין, מומחה בינלאומי לתחומי טיוב וניהול נתונים, שנחשב לגורו בתחומו, היה דובר המפתח בכנס שערכה טלדור היום (ד') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות עשרות יועצי טיוב נתונים ולקוחות החברה. טלדור היא נציגת טריליום בישראל.

לדבריו, יש שני מניעים למימוש פרויקטי טיוב נתונים: הרגולציות הרבות בתחום שהופיעו בעשור הקודם והתועלות העסקיות שארגונים מפיקים מהעובדה שיש להם נתונים אחודים, מסודרים "ובעיקר אמינים".

"פעמים רבות ארגונים לא יודעים אילו נתונים יש להם, מה מידת התקפות שלהם ומה אמינותם", ציין. "במקרים אחרים, המינוח אינו אחיד ומה שנקרא 'לקוח' אצל איש המכירות הוא ישות שונה לחלוטין מה-'לקוח' של צוות התמיכה הטכנית. באחד הארגונים שטיפלתי, המנכ"ל לא ידע שהוא רוכש מהדקי נייר משבעה ספקים שונים ובמחירים שונים".

הוא מנה מספר אתגרים בעולם ניהול הנתונים: "ניהול הדרישות למידע, הערכת ההשפעה שלו, מינוח מחודש ואחיד של מונחים, מדידה ו-'הבראת' המידע, תוך תעדוף ומדידה שלו".

לכן, אמר לושין, "ארגונים נדרשים להפנים את התועלות העסקיות, התפעוליות והכספיות הנובעות ממימוש של פרויקטי טיוב נתונים. נדרש לטפל בכמה שדות במקביל: אחריות על תפקידים, ניהול תוכניות, מדיניות לגבי הנתונים, תקנים, מינוח עסקי, איכות הנתונים, בינה עסקית ועריכת בקרה. את כל אלה יש לחבר ולשלב עם המדיניות העסקית של הארגון".

לושין ציין ש-"הערך מטיוב הנתונים יגיע מכמה מימדים: שיפור חוויית הלקוח בשל קבלת יותר מידע עליו, מיהו, מה הוא אוהב ומה רכש בעבר; ניהול סיכונים, תוך הלימה לרגולציות; ניהול ביצועים לטובת שיפור התהליכים התפעוליים; מדידת ההוצאות לטובת צמצומן; ומדידת ההכנסות לטובת הגדלתן".

"כלל ההיבטים בעולם הנתונים קשורים קשר עז לצד העסקי בארגון. כל שנדרש הוא לפקוח את עיני ההנהלות לקשר הזה ואז הן יבינו את החשיבות שבמימוש פרויקטי טיוב נתונים", סיכם לושין. "מנכ"לים מבינים רק כשהם רואים שיש קשר בין טיוב הנתונים ושימור הלקוחות או נטישתם, או הגדלת המכירות. נדרש ניהול תמידי של מחזור חיי הטיפול בנתונים".

"ישראל – במקום טוב בפרויקטי טיוב נתונים"
ג'ון אספרי
, סגן נשיא לייעוץ אסטרטגי בטריליום, אמר שארגונים נדרשים להגיע למצב בו יש להם שליטה על המידע, כאשר המידע מצוי בארגון בצורה פורמלית ומובנית יותר. זאת, על מנת שפרויקטי איכות וטיוב הנתונים יצליחו באופן "חלק" יותר.

"נדרש לעשות קישור טוב יותר בין ניהול הנתונים להיבטים העסקיים בארגון", אמר. לדברי אספרי, אם ייעשה כזה קישור, דרגי ההנהלה בארגונים יאשרו ביצוע פרויקטים שכזה.

הוא סיים בכך שציין שבהכירו את לקוחות טלדור מהמגזר הפיננסי, ישראל מצויה במצב טוב בהיבט פרויקטי טיוב נתונים והיא דומה לארגונים מקבילים באירופה.

"טריליום היא אחד ממנועי הצמיחה של טלדור"
נתן פרידחי
, סמנכ"ל קבוצת מערכות בטלדור, אמר ש-"ארגונים מבינים שפרויקט שמטפל בנתונים ולא נעשה בו תת-פרויקט לטיוב הנתונים לא ישיג את מטרתו ולא יניב תועלות עסקיות".

לדבריו, "טריליום היא אחד ממנועי הצמיחה של טלדור. אנחנו רואים בטריליום כלי משמעותי בניתוח נתוני Big Data בפרויקטים אותם עורכת טלדור, בשל העובדה שהוא יודע לטפל בנתונים המגיעים מחוץ לארגון – נתונים מובנים ולא מובנים".

הוא הוסיף, כי "אנחנו רואים ארגונים גדולים בכל המגזרים, לרבות הממשלתי והפיננסי, בהם ישולבו כלי טריליום בליבת הפעילות".

פרידחי סיים בציינו פתרון של טלדור מקצה לקצה לתחום איכות וניהול הנתונים. זאת, בשל העובדה שמלבד טריליום, לחברה חטיבת BPO העוסקת בין היתר בטיוב תפעולי של נתונים, וכן אגף אורקל (Oracle) שמבצע פרויקטי MDM במגזרים שונים במשק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים