"אנחנו מדינת חדשנות בגלל התעוזה שמוטמעת ב-DNA שלנו"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורחת המדור הפעם: פלורה לוין, מנמ"רית פרוטארום

פלורה לוין, מנמ"רית פרוטארום. צילום: קובי קנטור

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיבה הפעם היא פלורה לוין, מנמ"רית פרוטארום.

כיצד היתה ההתחלה שלך בענף?
"כנערה, לא הכרתי מחשוב ולא הייתה לי משיכה לתחום. הייתי עתודאית שלמדה מדעי המחשב בטכניון, רק כי אבא אמר שמחשבים זה העתיד וטכניון זה הכי טוב ואבא בטח צודק. אחר כך הייתי בצבא בחי"ק למחשב ושם הכרתי סביבת adabas/natural שהובילה אותי בטבעיות להצטרף ל-SPL אחרי השחרור מהצבא. בהשמה הראשונה שלי הספקתי לתכנת ב-Natural ואז הבנתי סופית שאני לא אוהבת לתכנת".

מה תפקידך כיום?
"כיום אני מנמ"רית גלובלית של פרוטארום, חברה מדהימה בתחום הטעמים והריחות, בעיקר לתעשיית המזון והמשקאות. חברה שמוכרת למעלה ממיליארד וחצי דולר בשנה, פזורה על פני למעלה מ-70 אתרים וגדלה בקצב מהיר על ידי רכישות ומיזוגים".

מה היה התפקיד או הפרויקט הכי מאתגר  שעשית עד היום?
"זה כמו לשאול איזה ילד אני הכי אוהבת. התפקיד הנוכחי שלי מרתק – ניהול מחשוב בחברה גדולה, גלובלית ודינאמית. עבודה עם צוות ומנהלים ברחבי העולם, מתרבויות שונות ובשפות שונות. קשת של אתגרים ניהוליים, בינאישיים וטכניים".

"לפני שהצטרפתי לחברה זו, הקמתי וניהלתי במשך 12 שנים את B-Pro, עם שותפיי אמיר רסקין וקרן שקד. אני גאה ביצירה, בהמשכיות שלה לאורך התקופה וגם ספציפית בפרויקטים רבים שעשינו שם. הפרויקט האהוב עליי היה יצירת מערך תמיכה (CRM) לאחיות טבע, שתמכו בחולי קופקסון".

"המטרה הייתה הקטנת נטישה של חולי טרשת נפוצה, בתקופה שבה קופקסון הייתה תרופה אינובטיבית. לטובת כך פיתחנו עם יחידת השיווק הגלובלי של טבע, את תפיסת החולה כלקוח עם התייחסות לצרכים שלו לאורך מחזור החיים, תהליכי תמיכה, מערך ניהול מידע ומערכת CRM. החלק האהוב בעיני היה ההטמעה לאחיות טבע והפידבק: ההרגשה שאנחנו עושים שינוי משמעותי בתמיכה שמקבלים חולי טרשת נפוצה ברחבי העולם".

כיצד את רואה את מדינת ישראל בעוד 30 שנה, האם תהיה עדיין מדינת החדשנות?
"אני חושבת שאנחנו מדינת חדשנות בגלל התעוזה שמוטמעת ב-DNA שלנו (אולי בגלל מיומנויות ההסתגלות וההישרדות) וגם בגלל הניסיון שהצעירים צוברים, בגיל כה צעיר, בצבא. זה לא ישתנה בשנים הקרובות".

"אני חושבת שאנחנו צריכים לטפל בבריחת המוחות שאנחנו עדים לה, אחרת יהיו פה רעיונות רבים שימומשו מעבר לאוקיינוס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים