ירון ביטון, מיסטרביט: "העתיד כתוב בג'אווה סקריפט"

"היא היחידה שמדברת עם כל סביבות המחשוב, מאפשרת לבנות אפליקציות למובייל וגם לתחנות קצה שולחניות, ולפעול בשרתים בעלי יכולת גידול", אמר ביטון, ה-CTO של החברה

ירון ביטון, ה-CTO של מיסטרביט. צילום: ניב קנטור

"ג'אווה סקריפט (JavaScript) היא שפה חשובה ומרכזית בעולם הפיתוח של היום. היא היחידה שמדברת עם כל סביבות המחשוב, מאפשרת לבנות אפליקציות למובייל וגם לתחנות קצה שולחניות, ניתן באמצעותה לפעול בשרתים בעלי יכולת גידול ובנוסף, היא מאפשרת פיתוח בסביבת הרובוטיקה. העתיד כתוב בג'אווה סקריפט", כך אמר ירון ביטון, ה-CTO של מיסטרביט (misterBit).

ביטון דיבר במליאה המרכזית של כנס Full Stack JS. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') בשיתוף טריינלוג'יק (Trainologic) במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות כ-300 מפתחים בתחום, ודן באפשרויות הפיתוח על בסיס השפה.

"טכנולוגיות ווב, ובפרט ג'אווה סקריפט, מאפשרות כיום לפתח אפליקציות מגוונות הן בצד הלקוח והן בצד השרת, וכן אפליקציות של תחנות קצה ואפליקציות לעולם הנייד", אמר ביטון.

"השפה, שפותחה בעשרה ימים ב-1995, יועדה בגרסתה הראשונה לעבודה עם נטסקייפ (Netscape)", ציין. "בחלוף השנים היא הפכה להיות הדבר הכי חם בעולם הטכנולוגי: משפת הדפדפן היא הגיעה לעולם המובייל. היא פועלת בסביבת צד שרת וצד לקוח, וכיום נמצאת גם בסביבות של בסיסי נתונים".

"מדובר בשפת פיתוח שפותחה במהירות ולכן, על מנת לפתח בה אפליקציות משמעותיות נדרש להשיג שליטה מוחלטת בה. אחרת המפתח לא יבין מה הוא עושה", הוסיף ביטון.

הוא אמר כי "היסוד להצלחת השפה הוא המיקום. כיוון שהיא החלה בעבודה בסביבת דפדפן, ג'אווה סקריפט מצליחה לפעול בכל מקום. היא משמשת כשפה לפיתוח היברידי באפליקציות במובייל ולפיתוח בצד השרת, עם אפשרות ליכולת גידול והרחבה מדהימה. היא מאפשרת לפתח אפליקציות לתחנות קצה שולחניות: אחת המפורסמות שבהן היא פופקורן טיים".

מצליחה בעולם הרובוטיקה

ביטון ציין כי אחד משדות הפעילות בהם יש לג'אווה סקריפט הצלחה הוא עולם הרובוטיקה. הסיבה לכך היא האופי ה-א-סינכרוני של ג'אווה סקריפט, המאפשר התממשקות עם רכיבים בעולם הפיזי. כך, אמר, iRobot שחררה לקהילת המפתחים גרסה של הרובוט הניתן לתכנות – על מנת שהם יוכלו להרחיב את היכולות של המכשיר.

הוא ציין כי על מנת לייצר את node, שהיא סביבת פיתוח של ג'אווה סקריפט, נעשה שימוש במנוע הג'אווה סקריפט של כרום (Chrome). "בשל כך", אמר, "ניתן להשתמש ב-node בצד השרת, באופן המספק יכולת גידול והרחבה".

עוד אמר ביטון כי חברות אינטרנט ענקיות החליפו את השרתים שלהם מג'אווה ורובי (Ruby) ל-node, לטובת ביצועים ויכולת עיבוד מחשוב גבוהים יותר. "PayPal בדקה ומצאה כי החלפת השרתים הביאה לקיצור זמן התגובה ב-35% וליכולת לטפל בפי שניים שאילתות", אמר ביטון. "השרתים שהוטמעו במערכות ה-IT של PayPal, היו בעלי ליבה אחת, אבל מבוססת node – והם היו מהירים יותר בהיבט הביצועים לעומת השרתים הקודמים, שהיו מבוססי ג'אווה (Java), ולהם חמש ליבות".

ביטון אמר כי מיסטרביט "מתמקדת במענה של הדרכה, פיתוח וייעוץ בתחומי ג'אווה סקריפט וטכנולוגיות אינטרנט". כך, ציין, "בימים אלה אנחנו מקימים מסלול הכשרה המיועד לאנשים בעלי זיקה טכנולוגית – אך יכולים להיות חסרי רקע בפיתוח. המסלול אורך תשעה שבועות אינטנסיביים ומאפשר לסטודנטים בסוף ההכשרה להתחיל לעבוד באופן מידי בעולם הפיתוח".

הוא סיים בציינו כי "2015 היא שנה משמעותית עבור קהילת המפתחים בג'אווה סקריפט, מכיוון שהשנה אמורה לצאת גרסה 6 של שפת הפיתוח, שצפויה לכלול תוספות. אלה יהפכו אותה לשפה קלה יותר לפיתוח וחזקה יותר מבחינת מערך הכלים המקיף אותה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נורית

    ערב טוב בעקבות התוכנית אשמח לפרטים למשרה

אירועים קרובים