מפעילי PirateBay: "השופט נגוע בניגוד עניינים"; התובעים: העונש שקיבלו קל מדי

לטענת הארבעה, שנדונו לשנת מאסר ולקנס כולל של כארבעה מיליוני דולרים, השופט תומאס נורסטרום, כמו גם כמה מפרקליטי התביעה, חברים בארגון שמירת זכויות היוצרים השבדי ● גם התובעים הגישו ערעור משלהם: מבקשים להגדיל את סכום הפיצויים לשלושה עשר מיליון דולרים

הדיו של משפט "מפרץ הפיראטים" המתוקשר, שנערך בשבדיה, מסרבים לגווע. כזכור, בסיום המשפט נידונו ארבעת מפעילי אתר הטורנטים PirateBay לשנת מאסר אחת ולקנס כולל של כארבעה מיליון דולרים. אולם, הארבעה הגישו ערעור על תוצאות המשפט בתואנה לניגוד עניינים, ממנו עולה, כי תומאס נורסטורם, השופט במשפט, הוא חבר בארגון שמירת זכויות היוצרים השבדי, שבו חברים גם כמה מהפרקליטים שייצגו את תעשיית המוזיקה במשפט. לאור זאת, הוחלט במשרד המשפטים השבדי לבדוק את הטענה.

למרות שנורסטורם טען בתוקף שאין קשר בין הדברים, ושאין לו תפקיד פעיל בארגון, החליט בית המשפט לערעורים למנות מעין שופט חוקר, שיבדוק האם יש הצדקה לפסילת המשפט ולקיומו מחדש. בנוסף, בית המשפט החליט להוציא את התיק מידיה של המחלקה המטפלת בדרך כלל בתחום זכויות היוצרים. במקום זאת, לבדיקת טענותיהם של המערערים מונה השופט אנדרס אקה, שאינו מתעסק בענייני זכויות יוצרים בשגרה.

גם בצד השני לא מרוצים מתוצאת המשפט כלל ועיקר, ובעלי זכויות היוצרים טוענים, כי הסכום שנגזר כפיצויים אינו מכסה את הנזקים שנגרמו להם בפועל. מסיבה זו, החליטו גם התובעים במשפט המקורי להגיש ערעור, שבו הם מבקשים להגדיל את סכום הפיצויים לשלושה עשר מיליון דולרים – יותר מפי שלושה מהסכום המקורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים