בעקבות ה-Note 7: סמסונג מפתחת סוללות "לא מתפוצצות"

החברה מפתחת סוללות מוצקות, שיחליפו את סוללות הליתיום-יון - שרבות מהן הוטמעו במכשירי ה-Note 7 שהתפוצצו ● הסיכוי של הסוללות האלה להתפוצץ - מופחת

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) מנסה לסיים אחת ולתמיד את סוגיית הסוללות המתפוצצות, שהסבה לה נזקים רבים עם ה-Note 7. מלבד בדיקות האבטחה שיישמה החל מייצור ה-S8 כדי להימנע ממקרים דומים בעתיד, החברה מצויה בתהליך פיתוח של סוללות מוצקות, שיחליפו את סוללות הליתיום-יון.

לפי דיווח שפורסם בקוריאה הראלד (Korea Herald), החברה הבת של סמסונג לייצור סוללות, SDI, מפתחת סוג של סוללות מוצקות שיעלימו את הסיכון להתפוצצות – שקיים בסוללות ליתיום-יון, שמוטמעות ברוב מכשירי האלקטרוניקה הבידורית. הסיכון נובע משתי סיבות עיקריות: האחת היא נזק שקורה לסוללה, אם בעקבות נפילה או בשל חלקי מתכת המצויים בסוללות זולות, שגורמים לקצר. הסיבה הנפוצה השנייה היא בעקבות התחממות, שגורמת לתאים הפנימיים בסוללה להשתבש, וגם זה מוביל לקצר.

בעוד שסוללות באיכות גבוהה מגיעות עם תכונות שמבטיחות את אי ההתחממות שלהן, יש גרסאות זולות שלא כוללות את התכונות האלה, ויש גם סוללות תקולות, בשל תהליך בדיקות לא תקין. בשני המקרים, הנוזל שנמצא בתוך סוללות הליתיום-יון זולג החוצה ובא במגע עם אוויר או מים, מה שמוביל להתפוצצות. סוללות מוצקות לא יכללו נוזל ובמקומו יכללו אלקטרוליטים (מוליכים חשמליים) מוצקים, מה שיקטין בצורה משמעותית את הסיכון להתפוצצות הסוללה.

לפי בכיר במפעל הסוללות של סמסונג, הסוללות המוצקות שבפיתוח זקוקות לפחות לשנה או שנתיים לפני שיהיו מוכנות לייצור המוני. ההערכות מדברות על כך שהן יופיעו בפעם הראשונה ב-Galaxy Note 9, שאמור לצאת במחצית השנייה של 2018, או ב-Galaxy S10, שצפוי במחצית הראשונה של 2019. מנגד, בעקבות דיווחים על מקרי התפוצצות של מכשירי סמסונג מדגם Galaxy J, אם כי לא נפוצים כל כך כמו מקרי ההתפוצצות של ה-Note 7, ייתכן שסמסונג מעוניינת לסיים את הפיתוח מוקדם ככל האפשר מבחינתה.

עוד ציין אותו בכיר שגם LG מצויה באותו שלב פיתוח של אותה טכנולוגיה, שתתקבל בברכה בעיקר במוצרי אלקטרוניקה בידורית, במקום אותן סוללות ליתיום-יון לא יציבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים