סקירה: מסך לגיימרים מתחילים

מסך המשחקים G27c-30 של לנובו מאפשר כניסה לעולם המעט שונה של המסכים, עם טעימה מכל מה שצריך לבדוק, ובמחיר נוח

G27c-30 של לנובו

אם בודקים את שוק המסכים הצרכני בשנתיים האחרונות, ובעיקר את אלו שמיועדים לשחקנים שבינינו, אי אפשר שלא להיות עדים לכך, שהיצרניות מצליחות בכל כמה חודשים כמעט להציע מסכים עם קצב רענון יותר מהיר. ככל שקצב הרענון יותר גבוה זה אומר שהתמונה בכל שנייה נתונה מתעדכנת הרבה יותר פעמים. לגיימרים זה כמובן חשוב, כי זה מאפשר סנכרון טוב יותר בין התצוגה לבין מה שמתרחש במשחק עצמו, ואם כבר מגיעים לרמה תחרותית, כל אלפית שנייה יכולה להיות חשובה.

אבל זה גם אומר שהמחירים קופצים בהתאם, במיוחד אם משלבים בתוך הטכנולוגיה הזו טכנולוגיה שכבר מעט ותיקה יותר, של מסך קעור, המאפשר לראות יותר מהתמונה עם פחות הזזות של הראש, ואם תרצו – זה עוד משהו שגיימרים מאוד אוהבים.

G27c-30 הוא מסך גיימרים בגודל 27 אינץ' מבית לנובו, שמציע שילוב של פאנל קעור עם קצב רענון יחסית גבוה, אם כי לא כזה שמתקרב אל השיא שכבר הגיע ל-480 הרץ. למעשה, למראית עין הוא גם לא נראה דווקא כמסך משחקים. הוא דקיק יחסית משלושה כיוונים, אבל לא יותר מדי, והשול התחתון מעט עבה באופן טבעי, וכל מה שרואים עליו נוא את שם החברה בקצהו השמאלי. גם הצבע האפרפר לא ממש מצביע על כך שמדובר במסך משחקים – אין קישוטים צבעוניים כמו בהרבה מסכים אחרים בשוק ואין גם תאורת RGB שחלק אוהבים וחלק חושבים שהיא פשוט מיותרת.

אבל זה מסך משחקים כי הוא מציע קצב רענון של 165 הרץ וזמן תגובה MPRT שעומד על 1 אלפיות השנייה, ויש עוד כמה תכונות שהופכות אותו למסך משחקים.

פאנל ה-VA של המסך מציע בהירות של 350 ניט, ניגודיות של 3,000:1 ותמיכה של 99% במרחב הצבעים sRGB וכן 90% במרחב הצבעים DCI-P3, ויש לו אישור לתפוקת אור כחול נמוכה.

מאחור יש שני חיבורי HDMI 2.0 וחיבור DisplayPort 1.4, כך שניתן לחבר עוד מחשב או כבל שתמיד יהיה מוכן לחיבור מחשב נייד בבית, לדוגמה. יש גם כמובן חיבור אוזניות 3.5 מ"מ וכן שני רמקולים בעוצמה של 3 ואט, שאיכות היא חלק לא ממש מצטיין שלהם.

מאחור גם נמצאים כפתורי ההפעלה הפיזיים של המסך. יש כפתור הפעלה/כיבוי ארוך, כפתור קטן שפותח את תפריט התצוגה וגם משמש ככפתור אישור, וידית קטנה שמאפשרת לעבור בקלות בין האפשרויות השונות. המיקום נוח יחסית – בקצה הימני, במרחק כף יד מהחלק התחתון של המסך, אבל כאמור נוח יחסית: רק אם יושבים בדיוק באמצע, כמו שצריך לשבת מול מסך קעור, כשהמסך לא רחוק מדי.

אני תמיד מעדיף תוכנה על פני כפתורים פיזיים, בעיקר בגלל הצורך לשבת די קרוב כדי להגיע לכפתורים. במקרה של מסך 27 אינץ' כדאי דווקא קצת להתרחק כדי לראות טוב את כל התמונה. במקרה של לנובו קוראים לה Artery וניתן להוריד אותה בחינם מהאתר תחת אותו שם. מעבר לקביעת נתוני העבודה של המסך, ניתן לבצע בקלות, לדוגמה, מצב עבודה מוגדר מראש לטובת ז'אנרים שונים, ניתן לחלק את המסך לאזורים שונים ולגרור אליהם חלונות פתוחים כדי לסדר את התצוגה לעבודה נוחה ולנצל היטב את ה"נדל"ן", ואפילו לקבוע מה תהיה רמת זמן התגובה של המסך (מאפור-לאפור). הרבה יותר נוח מכפתורים, וגם הרבה יותר אפשרויות – אך בסקירה קצרה אי אפשר להתייחס לכולן.

ב-Artery אפשר גם, בין השאר, לקבוע קצב רענון בין 60 הרץ ועד הגבול העליון של 165 הרץ, אבל זה נראה לי מיותר, אלא אם משתמשים במחשב נייד שרוצים לחסוך לו סוללה. אני בדקתי אותו כשהוא מחובר בכבל HDMI למחשב הנייח שלי, כך שאין סיבה להיפרד ולו לרגע מקצב הרענון הגבוה שמשפר את זמן התגובה של התמונה לעומת קצב ברירת המחדל של 60 הרץ.

התצוגה עצמה מציעה צבעים חדים ומלאי חיים. לפעמים יש קצת הרגשה של מעט צללים בקצוות בסצינות אפלות משהו, אבל בדרך כלל לא נתקלתי בכל בעיה, וייתכן שזו בעיה של כיול שגם אותה ניתן לפתור באמצעות יישום הבקרה.

G27c-30 של לנובו - מבט מאחור.

G27c-30 של לנובו – מבט מאחור. צילום: יח"צ

בזכות היותו של G27c-30 מסך קעור ממש לא צריך להזיז את הראש בזמן שמשחקים, התמונה כולה גלויה היטב לעין, ושוב, זה כמובן אם ממקמים את המסך במיקום מתאים, ויושבים במרכז.

בין שאר התכונות שלו מציע המסך תמיכה בטכנולוגיית FreeSync Premium של AMD, שמוצעת בחלק מכרטיסיה כדי למנוע קריעות תצוגה וגמגומים על ידי התאמת קצב הסנכרון של המסך לקצב של כרטיס התצוגה, אבל כמובן שאי אפשר ליהנות מזה אם כרטיס המסך שלכם הוא מבית אנבידיה – ואם אתם רוצים ליהנות מ-G-Sync, הטכנולוגיה של אנבידיה שמספקת אותה פעולה, זה לא המסך בשבילכם.

בשורה התחתונה, אפשר לומר על G27c-30 של לנובו, שהוא מסך משחקים למתחילים. הוא מאפשר כניסה לעולם המעט שונה של המסכים, עם טעימה מכל מה שצריך לבדוק, במחיר נוח מאוד שעומד על 1,100 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים