לונדון רוצה להיות העיר החכמה בעולם

"לונדון הייתה בחוד החנית של הטכנולוגיה משך דורות, אבל בעולם המשתנה במהירות, אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר מאי פעם כדי לנצח במגרש", אמר ראש העיר של לונדון, בוריס ג'ונסון, והכריז על תוכנית להפוך את בירת אנגליה לעיר החכמה בעולם ● בפרויקט יקחו חלק אנשי אקדמיה, יזמים, מובילים טכנולוגיים ועיתונאים: "אנחנו נרתום את בסיס הידע של לונדון - האוניברסיטות בעיר, היזמים החדשניים שלה, ניפתח ל-Big Data. נעשה זאת בדרכים חדשות"

ראש העיר הססגוני והשמרן של לונדון, בוריס ג'ונסון, אמר היום (ה') כי הגיע הזמן שבירת בריטניה תהיה העיר החכמה בעולם. באופן ספציפי, הוא רוצה להשתמש בחדשנות טכנולוגית כדי להפוך את העיר למקום טוב יותר לחיות, לעבוד ולהשקיע בה. "לונדון הייתה בחוד החנית של הטכנולוגיה משך דורות, אבל בעולם המשתנה במהירות, אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר מאי פעם כדי לנצח במגרש", אמר ג'ונסון עם פרסום ההודעה הרשמית על התוכנית.

במסגרת התוכנית תינתן תמיכה בעסקים קטנים ובינוניים, כדרך מרכזית להגדלת ההשקעה בלונדון. עוד יושק מסע פרסום שיסביר כיצד ניתן לנצל את ההזדמנויות הגלומות בכך שלונדון הופכת לעיר חכמה. לדברי ג'ונסון ואנשי צוותו, הביטוי "חכמה" מתייחס לאופן שבו תיבנה עיר הבירה, כאשר היא מורכבת מפונקציות שלמות כתוצאה מיחסי הגומלין המורכבים בין המערכות שלה, מהעבודה המקומית ומהשווקים הפיננסיים. כל אלה, אמר, ייצרו רשתות מסחר של חברות מקומיות, רשויות מקומיות, חינוך, בריאות, תחבורה ושירותים ציבוריים. החזון של ג'ונסון הוא עיר שבה "מתקיימים קשרים שניתן להבינם בין המערכות השונות, שמתקבל ערך עסקי וכלכלי מוכח משילוב בין המערכות השונות, והעיר כיחידה כוללת עובדת בצורה יעילה יותר כתוצאה מכך".

"אנחנו חייבים לרתום את הפוטנציאל העצום שהטכנולוגיה החדשה מציעה לנו", אמר ג'ונסון, "על ידי התבססות על מיטב המומחים והמוחות המבריקים ביותר באזור. אנחנו יכולים להפוך את עירנו הנהדרת לעיר החכמה בעולם". לשם כך, ג'ונסון איגד יחד אוסף ייחודי של אנשי אקדמיה, יזמים, מובילים עסקיים וכמה עיתונאים טכנולוגיים העובדים באי הבריטי. בראש הצוות יעמוד דיוויד גאן, ראש היחידה לחדשנות ויזמות בבית הספר למינהל עסקים באימפריאל קולג', מוסד לימוד אקדמי מהטובים בעולם הקיים יותר ממאה שנים.

גאן וצוותו יחקרו כיצד לונדון יכולה להיות המקום הטוב ביותר להשקיע בו בטכנולוגיה, על מנת לממש את היעד להפוך ולהיות אחת הערים היעילות בעולם, שנעים ביותר לחיות בה. גאן אמר, כי "אנחנו נרתום את בסיס הידע של לונדון – האוניברסיטות בעיר, היזמים החדשניים שלה, ניפתח ל-Big Data, נטפל בספריות של מוזיאונים. את כל זה נעשה בדרכים חדשות, תוך ניצול הטכנולוגיה החדשה ליצירת מקומות עבודה ולצמיחה של ההון שבה, והפיכתה למקום טוב יותר מבחינת חוויית התושבים".

ג'ואנה שילדס, מנכ"לית ארגון השקעות היי-טק בעיר ושגרירה עסקית לתעשיות דיגיטליות בבריטניה, אמרה כי "יחד נמשיך ונקדם את העיר ונמצב אותה כעיר הבירה הדיגיטלית של אירופה. נביא לתנועה של יזמות וחדשנות שתגדל לא רק בעיר, אלא בכל בריטניה". הצוות של גאן כולל את כריסטוף ויליאמס, מייסד חברת הזנק בשם Naked Energy; כריס ת'ורפ, טכנולוג ומנהיג עסקי; מרטין קרלי, מנהל מעבדות אינטל (Intel) באירופה; פול מאהר, מנכ"ל חטיבת התשתיות והערים בסימנס (Siemens) לאזור מערב אירופה; ומייק בוצ'ר, עורך אתר טק-קראנץ' (TechCrunch) אירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים