הפטנטים של נורטל נמכרו לקבוצה הכוללת את מיקרוסופט, אפל ו-RIM תמורת 4.5 מיליארד דולרים

הענקיות רכשו את שארית הפטנטים של החברה הקנדית פושטת הרגל במסגרת מכרז שתוצאותיו פורסמו בסוף השבוע ● נוסף להן, חברות בקבוצה EMC, אריקסון וסוני ● מספרם של הפטנטים והבקשות לרישום פטנט שהועמדו למכירה מוערך ב-6,000

מאגד (קונסורציום) הכולל את החברות EMC ,RIM, אפל (Apple), אריקסון (Ericson), מיקרוסופט (Microsoft) וסוני (Sony) רכש את הפטנטים הנותרים שפיתחה נורטל (Nortel) הקנדית שפשטה את הרגל תמורת 4.5 מיליארד דולרים. הרכישה בוצעה במסגרת מכרז שנערך בשבוע שעבר.

מספרם של הפטנטים והבקשות לרישום פטנט שהועמדו למכירה מוערך ב-6,000, והם נחשבים לאחד הנכסים האחרונים שנותרו למכירה בעקבות פשיטת הרגל של ענקית הטלקום, ביוני 2009. נורטל מסרה בסוף השבוע, כי התחומים שבהם עוסקים הפטנטים מגוונים וכוללים תקשורת אלחוטית, רשתות נתונים ורשתות אופטיות, קול, אינטרנט, מוליכים למחצה וטכנולוגיות נוספות.

החברה הקנדית הביעה שביעות רצון מתוצאות המכרז. "העניין הרב שעורר המכרז בקרב החברות הגדולות בעולם והסכום הגבוה ששולם בסופו של דבר הם חסרי תקדים", אמר ג'ורג' רידל, מנהל האסטרטגיה הראשי ונשיא החטיבות העסקיות של החברה.

במקור אמור היה המכרז להיערך באמצע החודש שעבר, אך סגירתו נדחתה "עקב העניין הרב", על פי נורטל. באפריל הציעה גוגל (Google) לשלם סכום של 900 מיליון דולרים תמורת מערך הפטנטים של החברה, ובכך הציבה את רף המינימום עבור שאר החברות שביקשו להשתתף במכרז.

המכרז זכה להתעניינות גם מצד משרד המשפטים של ארצות הברית, שם מבקשים לוודא שהזוכים בו לא ייהנו מיתרון לא הוגן על פני חברות אחרות.

"הפטנטים לרשתות הדור הרביעי – מכרה זהב"

בין הפטנטים שהוצעו במכרז, היקרים ביותר מתייחסים לטכנולוגיות פס רחב ברשתות דור רביעי, דוגמת LTE (ר"ת Long Term Evolution). מייק לזרידיס, מנכ"ל משותף ב-RIM, תיאר בעבר את הפטנטים הללו כ-"אוצר לאומי". מקור בענקית השבבים אינטל (Intel) כינה את מערך הפטנטים של נורטל "מכרה זהב", במיוחד מנקודת המבט של החברה, שמבקשת לקנות לעצמה דריסת רגל בשוק הסלולר.

המכירה הפומבית, שככל הנראה, היא הגדולה מסוגה שנערכה עד כה, בוצעה על רקע הצמיחה המהירה של שוק הסלולר ועל רקע התביעות המשפטיות רחבות ההיקף שהוגשו בגין הפרת זכויות בפטנטים.

מאריקסון נמסר, כי חלקה בעסקה מסתכם בכ-340 מיליון דולרים, בעוד שחלקה של RIM מוערך ב- 770 מיליון.

תוצאות המכרז כפופות לאישור בית המשפט לפשיטות רגל בדלאוור, בדיון שנקבע ל-11 ביולי. סביר להניח שהגורמים שהפסידו במכירה ישמיעו את התנגדויותיהם במהלך הדיון, אולם ההערכה היא, כי העסקה תיסגר במהלך הרבעון השלישי השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים