"הענן הפך ל-'נורמלי' החדש עבור ארגונים מכל הסוגים"

"התפנית לעבר הענן החלה לפני זמן רב בקרב סטארט-אפים חדשניים, כיוון שיש קשר טבעי חזק בין הצרכים של סטארט-אפים הפועלים בקצב מהיר ובצמיחה מהירה, ומאפייני הענן", כך אמר איאן מסינגהאם, מוביל עולמי של האוונגליסטים הטכניים ב-AWS

איאן מסינגהאם, מוביל עולמי של האוונגליסטים הטכניים ב-AWS. איל גזיאל

"במהלך השנה האחרונה, שאלתי אלפי לקוחות מכל סוגי הארגונים, האם היו שוקלים לרכוש ולתפעל תשתית IT והדטה סנטר משלהם – לו היו מקימים חברה חדשה מחר. אני יכול לספור על אצבעות כף יד אחת את מספר האנשים שאמרו כי הם מאמינים שזו האפשרות הטובה ביותר. הענן הפך ל'נורמלי' החדש עבור ארגונים מכל הסוגים", כך אמר איאן מסינגהאם, מוביל עולמי של האוונגליסטים הטכניים, באמזון ווב סרוויסס (AWS).

מסינגהאם התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') בגני התערוכה בתל אביב, עם יותר מ-3,000 משתתפים – מפתחים, חברות סטארט-אפ, ארגונים, גופים ממשלתיים ושותפיה העסקיים של AWS.

קל יותר לומר היכן לא להשקיע את המשאבים

לדברי מסינגהאם, "התפנית לעבר הענן החלה לפני זמן רב בקרב סטארט-אפים חדשניים, כיוון שיש קשר טבעי חזק בין הצרכים של סטארט-אפים הפועלים בקצב מהיר ובצמיחה מהירה, ומאפייני הענן. אבל כיום, גם ארגוני אנטרפרייז גלובליים ושמרניים מאמצים אותן גישות".

"השינוי בחשיבה בקרב ארגונים אלה החל בתגובה לאיום בו הם חשו מצד חברות משבשות. מה שבתחילה התמקד ביוזמות של שינוי דיגיטלי וביצירת חוויות 'דיגיטל תחילה' חדשות עבור לקוחות – נמצא היום בכל מקום: מ-Analytics דרך אפליקציות אינטרנט של הדברים, ועד הגירה של יישומים בהיקף גדול ותוכניות לסגירת דטה סנטרים".

לשאלת אנשים ומחשבים, מה המלצתו למנמ"ר, אמר מסינגהאם כי "עשוי להיות טוב וקל יותר לומר היכן לא להשקיע את המשאבים שלו. אל תשקיע משאבים בבנייה ותפעול של שירותים שאינם בליבה העסקית שלך, עבור אספקת ערך ללקוחותיך. במקום זאת, מקד את מאמציך בדברים שמספקים ערך ללקוחותיך ובידול לארגון שלך. העבר לענן את עומסי העבודה הגדולים, נטולי הבידול, מה שיפנה לך ולצוותים שלך זמן, כדי להתמקד ביצירת מוצרים מעולים וחוויות שירות מעולות עבור לקוחותיך".

AWS, אמר מסינגהאם, "תמשיך להרחיב את טביעת הרגל של התשתית הגלובלית שלה במענה לדרישת לקוחות. בהמשך 2017 נפתח אזור (AWS Region) בפריז, צרפת וכבר הכרזנו על תכניות להקים אזור חדש בשטוקהולם, שבדיה, אותו נפתח ללקוחות במהלך 2018".

"אנו מתכננים להרחיב עוד יותר את טביעת הרגל שלנו במהלך השנים הבאות ולהוסיף את היכולת לשרת לקוחות באזורים נוספים בעולם".

לסייע לארגונים ולמשתמשי IT גדולים אחרים לאמץ את AWS

הוא הוסיף כי "נמשיך להשקיע בהוספת יכולות ושירותים חדשים לענן של AWS. יותר מ-95% מהשירותים והיכולות החדשים שלנו, מגיעים בשל משובים של לקוחות. ב-2016 הכרזנו על 1,017 שירותים ותכונות משמעותיות חדשות, ונעבור מספר זה השנה. זה כולל המשך שיפור ופיתוח של שירותים פופולריים, לצד הוספת שירותים חדשים".

"נדהמתי מהתגובה של מפתחים ל-AWS Lambda", אמר מסינגהאם, "זהו שירות מחשוב מבוסס אירועים, שמאפשר למפתחים להעלות קוד, הידוע כ-Lambda Functions, אל AWS ולהריץ קוד זה בתגובה לאירועים אותם ניתן לייצר משירותי AWS אחרים, או מופעלים מ-AWS SDKs".

"התגובה לשירות זה הייתה מעולה, והביאה ליצירת מודל ארכיטקטורה חדש של 'אפליקציות ללא שרת', אשר יצרה קהילת מפתחים משלה, פרויקטים של קוד פתוח, כנסים ומובילי דעה. היה מדהים לראות את זה נבנה במהלך השנים האחרונות".

"פיתחנו והשקנו מגוון רחב של שירותים, כדי לסייע לארגונים ולמשתמשי IT גדולים אחרים לאמץ את AWS, להעביר אפליקציות לענן ולהיווכח ביתרונות שהדבר מספק להם", סיכם. "זה כולל כלים להגירת שרתים ומסדי נתונים, שירותי העברת נתונים, הכוללים כלים המפשטים את היצירה והתפעול של ארכיטקטורות היברידיות. כלים אלה אומצו בהיקף נרחב".

"נוסף לשירותים אלה, יש גם אקו-סיסטם רחב של שותפים, המספקים שירותי ייעוץ ופתרונות טכנולוגיה משלימים, לסיוע ללקוחות בהגירה ובהטמעת יישומים חדשים ב-AWS – כדי לתמוך ביעדים של ארגוניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים