גרטנר: ב-2017 יהיו 8.4 מיליארד "דברים" ברחבי העולם מחוברים לאינטרנט

אנליסט הבית של חברת המחקר והייעוץ מתנבא כי בשנה הנוכחית יהיו בסך הכל עד 31% יותר פריטים שמחוברים לאינטרנט של הדברים, בהשוואה לשנה קודמת

האינטרנט של הדברים. אילוסטרציה: BigStock

גרטנר (Gartner) פרסמה את התחזית שלה למספר הפריטים שיהיו מחוברים לרשת באמצעות האינטרנט של הדברים בשנת 2017, ולסברתה מדובר על כ-8.4 מיליארדי "דברים". למספר זה מתלווה הוצאה כוללת על נקודות קצה ושירותים שתגיע, להערכת גרטנר, לכמעט שני טריליון דולר השנה.

בעבר פרסמה החברה נתון שניסה לאמוד את מספר הפריטים שיחוברו עד 2020 והעריך אותם ב-20.8 מיליארד, הערכה שהפכה לאחת מהסטטיסטיקות הנפוצות ביותר אודות טכנולוגיית האינטרנט של הדברים. כעת תוקן המספר מעט כלפי מטה, והועמד על 20.4 מיליארד פריטים מחוברים.

האינטרנט של הדברים חזק בעבור עסקים אבל לא לזמן רב

בנוסף, אוששה גרטנר גם משהו שהיה ידוע בתעשייה במשך זמן מה; למרות שהאינטרנט של הדברים אטרקטיבי במיוחד בעבור הצרכנים הפרטיים, המקום שבו הכסף גדול יותר הוא כיום ה-B2B: המגזר העסקי צפוי להוציא השנה סכום כולל של 964 מיליארדי דולרים, בעוד שצרכנים פרטיים יוציאו על חיבור פריטים לאינטרנט סכום של 725 מיליארד דולר.

עם זאת, בשנת 2020, גרטנר צופה שדווקא שווי השוק של האינטרנט של הדברים בעבור הצרכנים הפרטיים יעקוף את זה של העסקים, עם 1.494 טריליון דולר לעומת 1.431 טריליוני דולרים. מספר הפריטים שיחוברו עד 2020 בשוק הפרטי יהיה, לפי גרטנר, 12.9 מיליארד ואילו בשוק העסקי הוא יעמוד רק על 7.5 מיליארדי פריטים מחוברים.

"שירותי האינטרנט של הדברים ממלאים תפקיד מרכזיים בעליית תקני האינטרנט של הדברים", אמר דניס רווד, מנהל המחקר בגרטנר בהצהרה. "שירותים נשלטים בידי קטגוריית הטכנולוגיה המקצועית IoT-operational, שבה ספקיות מסייעות לעסקים בעיצוב, יישום ותפעול מערכות אינטרנט של הדברים. עם זאת, שירותי קישוריות ושירותים לצרכן יגדלו בקצב מהיר".

"שירותי אינטרנט של הדברים לצרכנים הם חדשים יותר וצומחים על בסיס קטן. באופן דומה, שירותי קישוריות גדלים ומתחזקים בזמן שבעלויות חלה ירידה, ויישומים חדשים צצים", הוסיף והסביר רווד.

מאמצים את הטכנולוגיה אך לא שולטים בה

במקביל, למרות הנתונים המסמנים שגשוג עצום בתחום, ממצא מחקר של HCL טכנולוגיות, שסקר יותר מ-250 בתי עסק, כי כמעט מחצית מהם (49%) אמרו שהארגון שלהם נמצא בשלב הפיילוט של האינטרנט של הדברים ויצרו את הרושם שאינם מצליחים להפיק מהטכנולוגיה את המיטב, בעוד שמספר דומה (50%) של בתי עסק דיווחו על כך שהם כבר חשים שאימוץ הטכנולוגיה על ידיהם נמצא בפיגור גדול.

"חברות רבות ניסו לפלס את דרכן אל תוך האינטרנט של הדברים, אבל כשמקלפים את השכבות, רק מקרים מעטים מאוד הניבו תכניות טרנספורמטיביות באמת", אמר סוקמאל בנרג'י, סגן נשיא בכיר ב-HCL.

בנרג'י טוען כי "ההצלחה תלויה באסטרטגיה כלל ארגונית לאינטרנט של הדברים שתמרכז חלק ניכר מהנתונים מנכסים המחוברים על גבי פלטפורמה אחת, שבה יוכל הארגון להשתמש כדי לייצר הכנסות והזדמנויות חדשות. רק על ידי עשייה כזו הם יגיעו למטרות הסופיות של האינטרנט של הדברים: יעילות ארגונית, מודלים עסקיים רווחיים יותר ויתרון תחרותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים