פייסבוק מרחיבה את המרכז למניעת התאבדויות – גם לישראל

הרשת החברתית הודיעה כי הכלים המיוחדים שלה יהיו זמינים בכל השפות, ולא רק באנגלית ● בישראל, תשתף פייסבוק פעולה עם העמותות ער"ן וסה"ר

פייסבוק מסייעת במניעת התאבדויות. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה כי היא עתידה להרחיב את מרכז העזרה שלה למניעת התאבדויות ופגיעות עצמיות לכלל המשתמשים, גם בישראל. היא תשתף פעולה לצורך כך עם גורמים מקומיים בכל מדינה ומדינה. בארץ יסייעו לה העמותות ער"ן (ר"ת עזרה ראשונה נפשית) וסה"ר (ר"ת סיוע והקשבה ברשת).

הכלים הושקו בשנה שעברה בארצות הברית ובמדינות נוספות דוברות אנגלית. בקרוב יהיה השירות אפשרי בכל השפות בהן תומכת הפלטפורמה של פייסבוק – כולל בעברית. הוא מאפשר למשתמשים לפנות לגבי כל פוסט של מי מהחברים שלהם ברשת החברתית, שמעורר חשד שהכותב אותו עומד לפגוע בעצמו או להתאבד. מי שיפנה מישראל יועבר לדף בו יומלץ לו "לדבר עם מישהו שהוכשר לעזרה". מצורפים אליו מספר הטלפון של ער"ן – 1201 – והפנייה לצ'אט אונליין באתר של סה"ר.

כמו כן, ייתכן שהפוסט המדווח ייבדק על ידי הצוות התפעולי הגלובלי של פייסבוק, שבמקרים מסוימים "יפנה לכותב הפוסט עם מידע שיכול לעזור לו", על פי מרכז העזרה.

אנטיגון דיוויס, ראש תחום הבטיחות בפייסבוק, והחוקרת ג'ניפר גואדגנו כתבו בהודעה שפרסמה החברה כי הכלים הללו "פותחו בשיתוף פעולה עם ארגונים העוסקים בבריאות הנפש ובעקבות הערות של אנשים בעלי ניסיון אישי בהתמודדות עם פגיעות עצמיות והתאבדויות".

"הקהילה המקוונת – פלטפורמה חשובה למניעת התאבדות"

יפעת כהן בן שלוש, מנכ"לית סה"ר, אמרה כי "אנחנו שמחים לעבוד עם פייסבוק ולספק את התמיכה והמשאבים שלנו בסיוע למשתמשים בקהילה הווירטואלית שמרגישים פגיעים ובעלי סיכון להתאבדות, תוך שמירה על אנונימיות של אלה הזקוקים לעזרתנו. על מנת לקבל את התמיכה הזו חשוב להבין שבעת משבר, לעתים קרובות אין לאנשים את הכוח או האומץ לפנות לעזרה והם עלולים לא להבין שהם זקוקים לעזרה".

"כמו שהקהילה המקוונת מתפתחת, כך גם התקשורת הבינאישית המתרחשת במדיה החברתית, שיכולה להיות פלטפורמה לאלימות מילולית ובריונות ברשת", ציינה. "מצד שני, המדיה החברתית מציעה מקור תמיכה ומקום שבו ניתן לבטא מכאוב נפשי, ייאוש ומאבק. כך, הקהילה המקוונת הופכת לפלטפורמה חשובה למניעת התאבדות. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לסייע במניעת התאבדות ולהיות קרן האור בתוך החשיכה הממלאת את העולם של אנשים במצוקה".

דוד קורן, מנכ"ל ער"ן, אמר ש-"המשימה שלנו היא להיות זמינים לכל מי שבמצוקה ולספק תמיכה רגשית, חשאית ובלתי מותנית לכולם. המוטו שלנו הוא: 'לפעמים פשוט להקשיב יכול להציל חיים'. על כן, אנחנו מברכים על האפשרות להשתמש במשאבים של פייסבוק על מנת לתמוך ולסייע למשתמשים בשירות לבטא את מצוקתם, ולהדריך חברים של אנשים במצבים אלה. אנחנו מקווים שמהלך זה יתרום לכך שאף אחד במצב זה לא יסבול עוד בשקט".

"קראת בפוסט בפייסבוק אפשרות לנימה אובדנית? האם אחד/ת החברים/ות שלך בפייסבוק זקוק לסיוע נפשי? האם אחד/ת החברים/ות שלך בפייסבוק פרסם/מה תמונה שלו/ה עומד/ת לפגוע בעצמו/ה? האם הבן/ת שלך במצוקה ואת/ה לא יודע/ת איך להתמודד עם המצב? זו הסיבה לשמה אנחנו כאן. צור/צרי קשר באמצעות פייסבוק ואנחנו נעשה את השאר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים