"הסייבר הוא השוק הכי סקסי בתעשייה – והוא ימשיך לצמוח"

"מספר המתקפות עולה והאיומים מתרבים, ואיתם משתכללת ההגנה", אמר אבי זריהן, מנכ"ל סימנטק ישראל ● לדבריו, "גם שוק ה-IT יעבור שינויים מז'וריים"

אבי זריהן, מנכ''ל סימנטק ישראל ורוסיה. צילום: ניב קנטור

"השוק הכי סקסי כיום בתעשייה הוא שוק הסייבר. בכל יום יש דיווחים בנושא באמצעי התקשורת וכמעט שאין מי שלא מכיר את המילה הזאת. מספר המתקפות עולה והאיומים מתרבים, ואיתם משתכללת ההגנה. התחום ימשיך לצמוח בשנים הקרובות", כך אמר אבי זריהן, מנכ"ל סימנטק (Symantec) ישראל ורוסיה.

זריהן דיבר בכנס השותפים של החברה, שנערך הבוקר (ב') ב-yes Planet בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "שוק ה-IT עבר ב-20 השנים האחרונות שינויים והוא יעבור שינויים מז'וריים בחמש השנים הבאות". אחד מהם, אמר, הוא עולם הענן, שלדבריו "זהו תחום עם הרבה מאוד סיכונים, אבל יש בו גם הזדמנויות".

הוא ציין כי סימנטק מתבססת בפתרונות ובדו"חות שלה על איסוף מידע באמצעות טלמטריה. "יש לחברה 57 מיליון חיישנים ב-157 מדינות בעולם, והיא ספק המודיעין השני ל-NSA בארצות הברית והכי גדול בישראל".

"סימנטק מטפלת ב-175 מיליון נקודות קצה ויש לה תשעה מרכזי תפעול אבטחת מידע (SOC) ברחבי העולם", אמר זריהן. "לפני כחמש שנים אמרו שנקודות הקצה זה עולם הולך ונגמר. כיום זה הלב של אבטחת המידע".

בהמשך הוא דיבר על הפעילות של סימנטק עם השותפים שלה ואמר כי "אנחנו מעוניינים להעמיק את הידע שלהם במוצרים שלנו ולשפר את ערוצי ההפצה. השותפים מאוד חשובים לסימנטק. עשינו תהליכים לחזק אותם ואת הקשרים איתם בשנה האחרונה, ונמשיך לעשות זאת השנה". לשם כך, הוא הכריז על הקמת שני פורומים לשותפים: "הראשון הוא אקדמיית המכירות של סימנטק. הרעיון הוא להכיר לשותפים את מגוון המוצרים שלנו ולייצר הזדמנויות. השני הוא פורום טכני, שהמשתתפים בו יכירו את המוצרים יותר לעומק וילמדו איך להתקין אותם ולתת להם תמיכה ראשונית. מדובר בפורומים קטנים וממוקדים פר מוצרים".

"שוק הסייבר גדל בצורה הכי מהירה לעומת כל שוק אחר. הוא עלה ב-2015 ב-4.17% לעומת 2014 ועל פי התחזית, הוא יגדל השנה ב-5.71%. הדבר הזה מוביל לכלל מסקנה שאנחנו, סימנטק והשותפים, צריכים להיות פרו-אקטיביים, ללכת ללקוחות ולדבר איתם על אבטחת מידע – וסימנטק", אמר זריהן.

100% מערכות בענן, (כמעט) 100% עסקות באמצעות השותפים

זריהן דיבר על פתרונות סימנטק השונים. בין היתר, הוא ציין שפתרון ה-DLP של החברה מצוי במקום הראשון בעולם מזה תשע שנים, לפי נתוני גרטנר (Gartner). עוד הוא ציין את פתרונות הענן, ה-OTP ואחרים, ואמר כי "בכל העולמות המשמעותיים של אבטחת המידע אנחנו נמצאים במקום בולט".

"אנחנו נמצאים גם בעולם הניהול מרחוק של לקוחות", אמר. זריהן ציין כי "גם המערכות שלנו עצמנו יושבות בענן. אין לנו שום מערכת שהיא On Premise, בין אם מדובר במערכות CRM, משאבי אנוש, אחסון, אפליקציות ואחרות".

כמו כן, אמר, "יש ארגונים שמחויבים בטכנולוגיות מסוימות מתוקף רגולציה, ואנחנו גם שם". ככלל, הוסיף, "חשובים לנו ארגונים בכל הגדלים – SMB, מסחריים וארגונים גדולים". הוא ציין נתון של STKI שמראה שנכון ל-2015, יש בישראל 4,268 ארגונים גדולים, ואמר כי הפוטנציאל בהם רב.

בהמשך התייחס זריהן לשנה הכספית של סימנטק, שהסתיימה במרץ, ואמר כי "בגלל החזרה של החברה למיקוד בליבה שלה ובגלל השינויים הגלובליים ובישראל, גדלנו ב-200% בשנה – הרבה יותר מאשר שוק אבטחת המידע כולו. כמו כן, אנחנו אוחזים בישראל בנתח שוק גבוה יותר מהמתחרים שלנו. ועדיין, יש לנו הרבה מקום לצמוח. ב-2017 נגדל משמעותית לעומת 2016, בעזרת השותפים שלנו".

לדבריו, החברה עושה עסקים כמעט רק יחד עם השותפים העסקיים. זריהן חילק את העסקות לקטנות, "שהן הבסיס", בינוניות – בין 1,000 ל-3,000 דולר, עסקות עם ארגוני אנטרפרייז (שמספרם עומד על 43), ו-Commercial – כל עסקה ששווייה מעל 3,000 דולר, למעט האנטרפרייז.

לסיכום אמר מנכ"ל סימנטק ישראל ורוסיה כי "רק ביחד, אנחנו והשותפים העסקיים, נוכל לגדול ולהצליח, ואנחנו פה כדי לעזור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים