אלישע ינאי נבחר לקדנציה נוספת כנשיא איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה

תקופת כהונתו הנוכחית של ינאי החלה ב-2011, לאחר שכבר היה נשיא האיגוד בין 2003 ל-2007 ● באיגוד יש כ-300 חברות העוסקות בתחומי האלקטרוניקה, המוליכים למחצה, התקשורת, האלקטרו-אופטיקה, המכשור הרפואי, המערכות הביטחוניות ובתי תוכנה

אלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. צילום: קובי קנטור

אלישע ינאי נבחר השבוע (ג') לתפקיד נשיא איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בהתאחדות התעשיינים. ינאי מכהן בתפקיד משנת 2011, אז החליף את יהודה זיסאפל. ינאי כבר כיהן כנשיא האיגוד בין  השנים 2003-2007.

איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה מייצג את תעשיות ההיי-טק והתוכנה בישראל. באיגוד חברות כ-300 חברות העוסקות בתחומי האלקטרוניקה, המוליכים למחצה, התקשורת, אלקטרו-אופטיקה, מכשור רפואי, מערכות ביטחוניות ובתי תוכנה. בין חברי האיגוד נמצאות חברות פרטיות, חברות ציבוריות, חברות ממשלתיות וחברות רב-לאומיות. הנושא המרכזי בו עוסק האיגוד בשנים האחרונות הוא המחסור במהנדסים.

בכנס של הסניף הישראלי של איגוד מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה, IEEE , אמר ינאי כי המחסור בכוח אדם מונע את המשך הזינוק של ההיי-טק הישראלי, שהיקף הייצוא שלו מכניס למדינת ישראל מדי שנה כ-30 מיליארד דולר. ינאי טוען כי הממשלה יכולה לעשות הרבה יותר לצמצום המחסור בכוח אדם, כפי שעשתה בזמנו כאשר כיהן בקדנציה הראשונה שלו, אז יזם האיגוד ביחד עם הממשלה את תוכנית חינוך 2000, שהגדילה את מספר המהנדסים ל-8,000. אולם מאז, המספר הזה לא משתנה, ומספר הפונים ללימודי חמש יחידות ולימודי מדעים באקדמיה הולך ויורד.

ינאי גם מנהל בשנים האחרונות מגעים עם גורמי ממשל שיגרמו לכך שהגופים המוסדיים כגון קרנות פנסיה, השתלמות, חברות ביטוח ואחרים, יגדילו את השקעותיהם בהיי-טק, יגדילו את מקורות האשראי לתעשיה, ובכך יסייעו לצמיחת תעשיית האלקטרוניקה בישראל להגיע ליעד של 50 מיליארד שקלים.

ינאי גם קרא לממשלה להכין בדחיפות תוכניות הכשרה לשילוב חרדים וערבים בהיי-טק שיחליפו את דור המהנדסים יוצאי ברית המועצות שהגיע לארץ עם גלי העלייה בשנות ה-90, ותרם תרומה אדירה לכלכלה הישראלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים