שר המדע, אופיר אקוניס, חתם על מזכרי הבנה להידוק שיתוף הפעולה בין ישראל לסין

השר מבקר בסין בראש פמליה שכוללת את הנשיא לשעבר, שמעון פרס, ושר המדע לשעבר, יעקב פרי ● לדברי אקוניס, ״אנחנו שני עמים עתיקים עם עתיד משותף; הגעתי לכאן כדי להעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחומי המדע והטכנולוגיה, וכדי לקדם חדשנות ומחקרים פורצי דרך״

שר המדע אופיר אקוניס ועמיתו הסיני

שר המדע, אופיר אקוניס, חתם אתמול (ג') על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום ההיי-טק והמדע עם סין. מטרת ההסכם שנחתם בגואנדונג היא להעמיק את הפעילות המשותפת וההשקעות ההדדיות בין שתי המדינות.

השר אקוניס אמר במעמד טקס החתימה, שרצונם של הסינים בהעמקת הקשרים הכלכליים על ישראל ניכר ומצביע על ההערכה האדירה שישראל זוכה לה בסין בפרט ובמדינות רבות באסיה בכלל.

זהו הסכם מזכר ההבנה השני שחתם השר מאז שהחל ביקורו בסין בתחילת השבוע. שלשום חתם השר בבייג׳ינג על הצהרה משותפת לשיתוף פעולה עם שר המדע הסיני. עיקר ההצהרה המשותפת עוסקת בהשקעות משותפות במחקר בין ישראל לבין סין. על פי ההצהרה, ישקיע משרד המדע הישראלי למעלה ממיליון דולר, ומשרד המדע הסיני כחמישה מיליון דולר בהידוק היחסים בין שתי המדינות.

שני עמים עתיקים – עם עתיד משותף

השר אקוניס הודה לשר המדע הסיני על קבלת הפנים החמה ואמר בפגישה כי ״אנחנו שני עמים עתיקים – עם עתיד משותף. הגעתי לכאן כדי להעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום המדע והטכנולוגיה, כדי לקדם חדשנות ומחקרים פורצי דרך״.

אקוניס הזמין את מקבילו השר וואן גאנג לביקור בישראל. השר גאנג אמר בפגישה כי ״העם הסיני מעריך מאוד את שיתוף הפעולה עם מדינת ישראל, את היזמות הישראלית בתחומי המדע וההיי-טק ומצפה להעמקת השת״פ בין שתי המדינות״.

זהו ביקור ראשון של שר מדע ישראלי בסין אחרי שש שנים בהן לא נערכו ביקורים שם. במסגרת הביקור השתתף השר בטקס הנחת אבן פינה להקמת שלוחה סינית לטכניון הישראלי. השר ציין כי "זהו הישג חסר תקדים לאקדמיה שפותחת שלוחה בסין". בפמליית השר נמצאים גם נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, שר המדע לשעבר, יעקב פרי, וחתן פרס נובל לכימיה, פרופסור אהרון צ'חנובר.

"אני רואה בחיזוק והעמקת הקשרים עם סין חשיבות אסטרטגית בכל הבחינות: כלכלית, טכנולוגית ומדעית", סיכם השר אקוניס. "אחד היעדים העיקריים שהצבתי עם כניסתי לתפקיד, הוא חיזוק ועידוד שיתוף הפעולה בין ישראל למדינות אסיה, שמעריכות מאוד את החדשנות הישראלית, תעשיית ההיי-טק והמדע שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים