פט גלסינגר, VMware: "אדוארד סנואודן פירק את התפיסה של השימוש בענן"

על פי גלסינגר, סנואודן שבר את הכלים: "משתמשי ה-IT העסקי כבר לא יוכלו לבחור בספק אחד של פלטפורמה כשירות, תשתית כשירות, ותוכנה כשירות, לטובת הפעילות הגלובלית שלהם"

חושף השחיתויות. אדוארד סנואודן. צילום: היץ' אט נונק, ויקיפדיה

"החשיפות של אדוארד סנואודן, עובד הקבלן של NSA, הן בעלות משמעות לא רק בהיבט האבטחה, אלא בהיבט הכולל של ה-IT: ככל שארגונים עוברים יותר ויותר אל הענן, ממשלות דורשות מספקיות הענן לפעול בתחומי השיפוט שלהן, מה שבאופן תיאורטי הוא מעבר להישג היד המיידי של NSA וסוכנויות ביון אחרות", כך אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית.

מנהיג ענקית הווירטואליזציה דיבר בפתח יומו השני של הכנס השנתי של החברה. הכנס נערך באולם מוסקונה בסן פרנסיסקו, בהשתתפות שיא של יותר מ-23,000 איש.

הדבר היחיד שעלותו גדולה יותר מאשר ההוצאות על אבטחת מידע, אמר גלסינגר, הוא העלויות הנגרמות בשל הנזקים מהפריצות והפרצות. "לכן, האתגר טמון בהגנה על אנשים, אפליקציות, ונתונים – במקום להגן על שרת, נתב, או רכיב תשתית", הסביר.

בעבר, אמר גלסינגר, "הנחנו כי ארגונים יחליטו לעבוד באופן מבוזר, משמע שספקית כלשהי כשירות אחת (XaaS) תספק לארגון שירות אחד, וספקית אחרת כשירות נוסף – תעניק לארגון שירות אחר. ואז, הארגון שצורך את השירותים הללו, יחבר שירותים אלה יחדיו, אצלו".

אלא שסנואודן שבר את הכלים, אמר גלסינגר. "משתמשי ה-IT העסקי כבר לא יוכלו לבחור בספק אחד של פלטפורמה כשירות, PaaS, תשתית כשירות, IaaS, ותוכנה כשירות, SaaS, לטובת הפעילות הגלובלית שלהם. במקום זאת, עסקים רב-לאומיים יצטרכו לבחור אוסף של ספקים, העומדים בדרישות הרגולציה בתחומי המדינות השונות".

בעוד כמה ספקיות ענן גדולות יבנו כמה ענני מחשוב גדולים ומקבילים ברחבי העולם – כאשר כל ענן עונה לתקנות ולרגולציות של אותה מדינה בהיבטי אבטחת מידע והגנה על פרטיות ונתונים, עדיין נדרשת רמה של הפשטה: כדי שכל הטכנולוגיה תופיע כישות אחת. לשם כך, הסבירו אנליסטים שהשתתפו בכנס, נדרשת תפיסת הענן האחוד של VMware, שהיא סוג של שכבת תווך גלובלית.

מה שדרוש, סיכם גלסינגר, "הוא לבנות את האבטחה כחלק מהארכיטקטורה – כבר מההתחלה. הווירטואליזציה מאפשרת הלימה למצב זה, עם הימצאות בכל מקום, ובמקומות רבים – בו זמנית. החל הרנסאנס של האבטחה".

השתתף בהכנת הכתבה יוסי הטוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים