סופית: HP תפוצל ב-1 בנובמבר

מנכ"לית ענקית המחשוב, מג ויטמן, הודיעה על כך במהלך הכנס הטכנולוגי של החברה, HP Discover 2015, שנערך השבוע בלאס וגאס

מג ויטמן, מנכ"לית HP. צילום: פלי הנמר

HP תפוצל לשתי חברות ב-1 בנובמבר, סוף שנתה הכספית 2015 – כך הודיעה מג ויטמן, מנכ"לית ענקית המחשוב. הודעתה נמסרה במהלך הכנס הטכנולוגי של החברה, HP Discover 2015, שנערך השבוע בלאס וגאס.

יחד עם הפיצול תפטר HP כ-1.5% מכוח העבודה שלה – כ-5,000 איש. יצוין כי מוקדם יותר השנה היא הודיעה על פיטוריהם של 50 אלף עובדים, בתוכנית רב שלבית, וכי מאז אוקטובר 2013 היא כבר פיטרה בין 11 אלף ל-16 אלף איש. מספר העובדים שלה עמד אז על 317,500.

דבריה של ויטמן באו שמונה חודשים לאחר שהחברה הוציאה את ההודעה הראשונה אודות הפיצול. אחת משתי החברות המפוצלות תעסוק במכירת מחשבים אישיים ומדפסות והשנייה – במחשוב ארגוני, לרבות חומרה, תשתיות IT, תוכנה ושירותים עסקיים – מקוונים ומקצועיים (מיקור-חוץ וייעוץ). שתי החברות תהיינה ציבוריות. החברה שתעסוק במחשוב ארגוני תיקרא  Hewlett-Packard Enterprise ובראשה תעמוד ויטמן עצמה, וזו שתעסוק במחשוב אישי ומדפסות תיקרא .HP Inc וינהל אותה דיון ווייסלר.

לפני ימים אחדים אמרה ויטמן כי "כיום, יותר מתמיד, אני משוכנעת כי פיצול החברה הוא הדבר הנכון לעשות". היא דיברה בתוכנית Squawk on the Street ברשת CNBC לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות של החברה. לדברי ויטמן, "השווקים שלנו נעים במהירות הבזק: השוק הארגוני, כמו גם שוק ההדפסה והמחשוב האישי. אנחנו צריכים להיות מהירים וזריזים יותר, עלינו להתאים את מבנה העלויות שלנו אל מול המתחרים בשווקים אלה".

יצוין כי ב-15 מתוך 16 הרבעונים האחרונים HP לא הראתה גידול בדו"חותיה והמנכ"לית אמרה שהדבר ישתנה לאחר הפיצול. "אני מצפה ששתי החברות תחווינה גידול בשל הפיצול, כאשר HP Enterprise תצמח מעט יותר מרעותה", הדגישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים