תחזית: אפל תשיק בספטמבר שני דגמים חדשים של מכשירי iPhone

אפל תציג בסתיו הקרוב מכשיר במחיר בסדר גודל בינוני בתשלום מראש וכן מכשיר על לקצה העליון של השוק - צופה אנליסט בדויטשה בנק ● "נוכח הקשיים של נוקיה ו-RIM, אפל יכולה לחדור חדירה נמרצת לפלח השוק של המכשירים במחיר בסדר גודל בינוני ולהרחיב בצורה דרמטית את השוק שאליו היא פונה ואת נתח השוק הכולל שלה", כתב באגרת למשקיעים

אפל (Apple) לא תסתפק בספטמבר הקרוב בהשקה של דגם אחד חדש, אלא תציג שני דגמים חדשים של מכשירי iPhone – כך כתב אתמול (ב') כריס וויטמור, אנליסט בדויטשה בנק (Deutsche Bank), באגרת למשקיעים.

"נוכח הקשיים של נוקיה (Nokia) ו-RIM, אפל יכולה לחדור חדירה נמרצת לפלח השוק של המכשירים במחיר בסדר גודל בינוני (כלומר – 300 עד 500 דולרים) ולהרחיב בצורה דרמטית את השוק שאליו היא פונה ואת נתח השוק הכולל שלה", כתב.

אפשר לראות בתחזית של וויטמור אישוש מסוים לשמועות על הופעתם של מכשירי iPhone Nano – מכשירי iPhone קטנים וזולים יותר. עם זאת, על פי וויטמור, המכשירים החדשים לא ייקראו iPhone Nano וממדיהם לא יהיו קטנים יותר. הוא צופה דווקא, כי המכשירים במחיר בסדר גודל בינוני ייקראו iPhone 4S, בעוד שהמכשירים לקצה העליון של השוק ייקראו iPhone 5. כן הוא חוזה, כי בעוד שה-iPhone 4S יהיה גרסה משופרת של ה-iPhone 4, מכשירי ה-iPhone 5 יהיו חדשים לחלוטין.

מכשירי iPhone 4S עשויים להתאים במיוחד לשוק של המכשירים בתשלום מראש. להערכת וויטמור, הם יעלו 349 דולרים ויוצעו ללא חסימה. היקף השוק של המכשירים בתשלום מראש מוערך במיליארד לקוחות, ב-98 מדינות.

השמועות על המכשירים שתציג אפל בספטמבר הקרוב צצות באינטרנט כבר מזה שישה חודשים ואף יותר. זו השנה הראשונה, מאז 2008, שבה חורגת אפל ממנהגה ולא מציגה מכשירי iPhone חדשים ביוני. על פי ההערכות, אפל דחתה השנה את השקת מכשירי ה-iPhone מהדור החדש משום שהפיתוח של מערכת ההפעלה iOS 5 טרם הושלם. ההשקה של מערכת ההפעלה החדשה מתוכננת לסתיו הקרוב.

אם תתממש התחזית של וויטמור, סביר להניח שלפחות בשוק הארגוני יעדיפו החברות לרכוש את iPhone 5 ולא את iPhone 4S. המכשירים הזולים יותר עשויים לקסום רק למחלקות מיחשוב בעלות תקציבים מצומצמים במיוחד. על פי ההערכות, יהיה מחירו של ה-iPhone 5 דומה למחיר הנוכחי של ה-iPhone 4 – בין 599 דולרים ל-699 דולרים, בהתאם לדגם, או 199 דולרים עד 299 דולרים עם סבסוד של חברות הסלולר (כל המחירים נכונים לארצות הברית).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים