ּּּּּּּּּּהמו"פ של המדינה: פיירבלוקס

מדור לרגל 75 שנה למדינה, שבו אנחנו מאירים בכל פעם זרקור על אחד ממרכזי הפיתוח של החברות הרב לאומיות והישראליות המייצגות את אומת הסטארט-אפ הישראלית ● והפעם: פיירבלוקס

מיכאל שאולוב, מייסד משותף ומנכ"ל פיירבלוקס.

שם החברה: פיירבלוקס.

שם החברה האם: אין. מדובר בחברה רב לאומית.

היכן ממוקם המטה? בניו יורק.

מהו תחום פעילות של החברה? פיתוח פלטפורמה לניהול נכסים דיגיטליים על גבי הבלוקצ'יין ולבניית עסקים חדשניים בטכנולוגיה זו. פיירבלוקס עובדת עם מעל 1,800 גופים בינלאומיים – בנקים, בורסות, קרנות גידור ועוד. עד היום בוצעו על גבי הפלטפורמה העברות נכסים בשווי של יותר מארבעה טריליון דולר.

שם מרכז הפיתוח: מרכז המחקר והפיתוח של פיירבלוקס.

שנת תחילת פעילות: 2018.

היכן המרכז ממוקם בארץ? האם יש לו שלוחות? מרכז המחקר והפיתוח של החברה ממוקם בתל אביב והמטה שלה – בניו יורק, כאמור. יש משרדים נוספים בלונדון, סאו פאולו, סן פרנסיסקו וסינגפור.

כמה עובדים? בפיירבלוקס מועסקים כ-620 עובדים, מתוכם מעל 350 בישראל.

האם פיירבלוקס מגייסת? כמה משרות פתוחות? יש כמה משרות פתוחות, בעיקר בתחומי המוצר, המו"פ, פיתוח ++C, פיתוח פול סטאק ו-DevOps.

מיהו מנכ"ל מרכז הפיתוח? מיכאל שאולוב, מייסד-שותף ומנכ"ל פיירבלוקס.

ותק בתפקיד: חמש שנים

תפקידים קודמים: שאולוב הוא יזם אבטחת סייבר שייסד את לאקון מובייל סקיוריטי, שנרכשה על ידי צ'ק פוינט ומספקת התראות על פריצה למכשירי סלולר. לאחר רכישת החברה, הוא מונה לראש מחלקת מוצרים, מובייל ואבטחת ענן בצ'ק פוינט. ב-2017, במסגרת תפקידו בענקית האבטחה הישראלית, מיכאל ופבל ברנגולץ (שכיום הוא מייסד-שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות בפיירבלוקס) התבקשו לחקור את פריצת הענק של קבוצת לזארוס לבורסות בדרום קוריאה, שבה נגנבו מטבעות ביטקוין בשווי של 200 מיליון דולר. חקירת האירוע הציתה את הרעיון הראשוני לפתח את הפלטפורמה של פיירבלוקס, והדגישה את החשיבות של מענה אבטחתי לעולם הבלוקצ'יין.

שמות חברי צוות המוביל של המרכז: מיכאל שאולוב, מייסד-שותף ומנכ"ל פיירבלוקס; עידן עפרת, מייסד-שותף וסמנכ"ל מוצר; ופבל ברנגולץ, מייסד-שותף וסמנכ"ל טכנולוגיות.

מהם תחומי הפיתוח של מרכז המו"פ? מרכז המחקר והפיתוח של פיירבלוקס אחראי לפיתוח טכנולוגיות אבטחה מתקדמות לפלטפורמה של החברה. המרכז מורכב מצוותים טכנולוגים, מהנדסי אבטחה ומפתחי תוכנה מנוסים.

חלק מהפעולות המרכזיות במרכז המו"פ כוללות: הטמעת תכונות אבטחה חדשות עבור הפלטפורמה; שיתוף פעולה עם לקוחות במטרה לעצב ולהטמיע הצעות ומוצרים חדשים שמתאימים לפלטפורמת פיירבלוקס; ביצוע מחקרים בנושא איומים מתעוררים, שמאיימים על אבטחת הנכסים הדיגיטליים בזירה הבינלאומית; ועבודה עם רגולטורים במטרה להבטיח שהפלטפורמה של החברה עומדת בתקני האבטחה הגבוהים ביותר.

בשנים האחרונות, מרכז המו"פ של פיירבלוקס עבד על כמה פרויקטים ייחודיים וחשובים, בהם פיתוח אלגוריתם MPC-CMP, שהוא אחד משיטות האחסון וההעברה המאובטחות ביותר לנכסים דיגיטליים, יצירת הרשת של פיירבלוקס, שבה משתמשים באופן יום יומי מאות ארגונים לטובת העברה מאובטחת של נכסים דיגיטליים, והקמת מעבדת האבטחה של החברה – מתחם מחקר שמוקדש לבדיקת והערכת האבטחה של פלטפורמות נכסים דיגיטליים.

כיצד פעילות החברה מייצרת אימפקט בישראל ובחו"ל? פיירבלוקס מספקת תשתיות מתקדמות לעולם הבלוקצ'יין עבור חברות ברחבי העולם, כולל BNY Mellon ,BNP Paribas ,ABN AMRO, איטורו, Revolut והבורסה לניירות ערך. המערכת המאובטחת של פיירבלוקס מאפשרת לארגונים לאחסן ולהעביר בצורה מאובטחת נכסים דיגיטליים ומטבעות קריפטוגרפיים, ובכך החברה מסייעת למוסדות להתמודד עם האתגרים המתפתחים בשוק המטבעות הדיגיטליים ובעולם הבלוקצ'יין.

מהו החזון של החברה? שאולוב: "לצד חגיגות 75 השנים להקמת אומת הסטארט-אפ, פיירבלוקס חוגגת השנה חמש שנים להיווסדה. הצוות שלנו בתל אביב ממלא תפקיד מרכזי ביצירת התשתיות הפיננסיות החדשניות, תוך שמירה על הנכסים הדיגיטליים של לקוחותינו. השורשים החזקים שלנו בישראל מאפשרים לנו לטפח כישרונות מקומיים ולבנות חברה עם השפעה גלובלית חזקה וארוכת טווח".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים