"הדרך להידוק הקשר עם האזרחים עוברת בתשתיות דיגיטל בענן"

יוגב שמני, מנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי, שופך אור על המעבר של מערך הדיגיטל הלאומי ושל משרדי הממשלה לקלאוד

יוגב שמני, מנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי.

"התחלנו את המסע של המעבר לענן. זהו תהליך ארוך ומורכב שעוברת הממשלה ואנחנו, במערך הדיגיטל הלאומי, מובילים את המהלך בשלושה צירים: אסטרטגיית המעבר לענן, אזור הנחיתה הממשלתי והמעבר של הפלטפורמות הרוחביות של מערך הדיגיטל לקלאוד. היעד שלנו הוא שאזרחים יצרכו כמה שיותר שירותים בדיגיטל, והדרך לשם עוברת בתשתיות ענן", כך אמר יוגב שמני, מנהל חטיבת הטכנולוגיות והשירותים הדיגיטליים במערך הדיגיטל הלאומי.

שמני דיבר בפתח כנס שערכה גוגל קלאוד ישראל, בשיתוף המערך, שנשא את הכותרת "מערך הדיגיטל הלאומי עולה לענן". הכנס נערך היום (א') בתל אביב, בהשתתפות עשרות אנשי IT ממשרדי הממשלה והמגזר הציבורי.

לדברי שמני, "אנחנו ממשיכים ללוות את משרדי הממשלה במעבר נכון ובטוח לענן, ומוסיפים לפתח את אזורי הנחיתה הממשלתיים בגוגל קלאוד וב-AWS, כאשר נכון להיום, יש אותם ליותר מ-30 משרדים וגופים ממשלתיים. באמצעות שדרת המידע אנחנו מחברים את מערכות הממשלה בעולמות האון-פרמיס לענן. מדובר בתשתית קריטית, שמחברת בין ה-IT והממשלה לגופים נוספים במשק, וכעת נוצרה הזדמנות להרחיב זאת גם לענן הציבורי. זהו אירוע משמעותי למשרדי הממשלה: ללא שדרת המידע, לא נוכל לעלות לענן הציבורי באופן בטוח ומאובטח. נעשה זאת עם AWS ועם גוגל קלאוד".

ציר פעולה נוסף וחשוב ששמני דיבר עליו הוא העברת מערך הדיגיטל הלאומי לענן. "מדובר באירוע מורכב, שבמהלכו תבוצע העברה של כלל הפלטפורמות הרוחביות לענן, בהן Gov.il, שדרת המידע והאזור האישי הממשלתי", ציין.

"יחד עם יעל תוכנה ו-TCS ישראל אנחנו פועלים לפי מתודולוגיות ואסטרטגיה סדורות על מנת לעבור לענן הציבורי בצורה נכונה ומאובטחת", סיכם שמני.

אלון זרגרי, מנהל תחום מוצרים במערך הדיגיטל הלאומי.

אלון זרגרי, מנהל תחום מוצרים במערך הדיגיטל הלאומי. צילום: דימיטרי סמבורסקי

אלון זרגרי, מנהל תחום מוצרים במערך הדיגיטל הלאומי, דיבר אף הוא באירוע ואמר אמר כי "לפני כשנה עשה מערך הדיגיטל שינוי ארגוני, שבמסגרתו הוקם תחום חדש של מוצרי תשתית. המטרה הייתה לקחת את המעטפת הטכנולוגית שכלל משרדי הממשלה נהנים ממנה ולחבר אותה לכדי תהליך אחד ואחוד, מקצה לקצה, לטובת הנגשה של יותר שירותי דיגיטל, תוך מיקוד בחוויית המשתמש".

"התחלנו לפעול בתחום זה עם חשיבה מוצרית, בדיקות היתכנות (POC), ארכיטקטורה, הכשרות לצוותים טכניים ושיתופי פעולה עם אזור הנחיתה של גוגל, עם יחידות ה-IT והסייבר, ועם השותפים באזרחות", ציין זרגרי.

"לצד יכולות ניטור התשתיות ברמה האפליקטיבית, אנחנו ניצבים מול האתגר של 'לקשור' את האזרחים להירשם למאגר. כדי לעשות את זה, נדרש להגיע אליהם באמצעות דיוור נכון – ולא איומים בקנסות. יש לגרום שיינתנו במסגרת זו יותר שירותים לאזרחים, וכך לקבל ערך ממאגר אחד על נתונים עדכניים", סיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פקיד טיפש

    זהירות התראת מעקב של האח הגדול🤔

אירועים קרובים