תוצאות כספיות טובות לטיקטוק – וקרוב לשני מיליארד משתמשים

הכנסות בייטדנס, החברה האם של טיקטוק, קפצו ב-2020 ב-111% ומספר המשתמשים בה עמד על 1.9 מיליארד – כך עולה מנתונים שבכיר בחברה הדליף לתקשורת הבינלאומית ● בייטדנס היא לא חברה בורסאית ולכן לא מחויבת לפרסם את התוצאות העסקיות שלה

טיקטוק. צילום: BigStock

הנה (עוד) שני משתנים שמוכיחים את הפופולריות של אפליקציית טיקטוק: על פי נתונים שהודלפו, מספר המשתמשים בה מגיע ל-1.9 מיליארד, והחברה האם שלה, בייטדנס, השיגה תוצאות טובות בשנה החולפת. שווי החברה, שנוסדה לפני ארבע שנים בלבד, מוערך ב-100 מיליארד דולר.

התוצאות הללו – הן הכספיות והן מספר המשתמשים – לא פורסמו על ידי החברה באופן רשמי, אלא הן הערכות בלבד. בייטדנס היא לא חברה בורסאית, ולכן היא לא מחויבת לפרסם תוצאות כספיות כלשהן, מה גם שהמשרדים הראשיים שלה אמנם נמצאים בבייג'ינג, אבל היא רשומה באיי קיימן. יצוין כי לפני כחודשיים, בייטדנס הכחישה שבכוונתה לבצע הנפקה ולהפוך לחברה בורסאית. עוד יצוין שהנתונים שפורסמו בתקשורת הבינלאומית ומובאים כאן הם מתוך הדלפה של אחד מעובדיה הבכירים של החברה, לאחר שההנהלה שלחה לפני כמה ימים מזכר לעובדיה הבכירים עם נתונים מספריים על הביצועים שלה ב-2020.

על פי נתונים אלה, ההכנסות השנתיות של בייטדנס-טיקטוק קפצו בשנה החולפת ב-111% ל-34.3 מיליארד דולר והרווח הגולמי טיפס ב-93% ל-19 מיליארד. לעומת זאת, על פי המקור, החברה עברה להפסד תפעולי של 2.1 מיליארד דולר לעומת רווח של 684 מיליון ב-2019. ההפסד ב-2020 מיוחס לתשלומים מיוחדים לבעלי המניות. גם בסעיף הרווחיות הנקייה בייטדנס רשמה הפסד – במקרה זה של 45 מיליארד דולר – והוא מיוחס להתאמה חשבונאית.

טיקטוק היא אחת הרשתות החברתיות הפופולריות בעולם והיא עומדת לא פעם במרכזן של מחלוקות. כך, לפני מבצע שומר החומות פרץ "טרור הטיקטוק", שבמסגרתו פלסטינים שהשפילו יהודים, בעיקר בני נוער ובעיקר בירושלים, צילמו סרטונים שלהם עושים זאת, העלו אותם לטיקטוק ובכך עודדו אחרים לעשות זאת גם הם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים