"לא משנה היכן נמצאים אנשי הפיתוח – אלא שהניהול ייעשה כצוות אחד"

ערן כהן, סמנכ''ל אזורי ומנהל הסניף הישראלי של סיקלום, מדבר על Off Shore, Near Shore והמודל שפיתחה החברה

ערן כהן, סמנכ''ל אזורי ומנהל הסניף הישראלי של סיקלום. צילום: סמדר כפרי

"כאשר הקמתי את הסניף הישראלי של החברה, לפני שש שנים, אנשים לא האמינו שאפשר לעשות פיתוחים של רכיבי ליבה בפרויקט IT מרחוק – ובהצלחה. כיום החשש הזה לא קיים יותר. המודל אותו פיתח מייסד החברה אומר שלא משנה היכן נמצאים אנשי הפיתוח – אלא שהניהול נעשה כאילו המדובר בצוות אחד", כך אמר ערן כהן, סמנכ"ל אזורי ומנהל הסניף הישראלי של סיקלום.

סיקלום מספקת פתרונות ושירותי Off Shore בתחומי הפיתוח והנדסת התוכנה – באמצעות עשרות אלפי אנשי תוכנה, רובם ממזרח אירופה. החברה הוקמה על ידי יזם דני ומונה כ-3,500 עובדים. בעל שליטה נוסף בחברה הוא המיליארדר היהודי-אמריקני ג'ורג' סורוס, שקרן ההשקעות הפרטית שלו נכנסה כשותפה לפני שלוש שנים. המטה של סיקלום ממוקם בקייב, אוקראינה – שם גם רוב עובדיה, ולה משרדים גם בפולין וספרד, לצד פעילות On Shore בארצות הברית. היא צומחת על בסיס פעילותה האורגנית ולה 250 לקוחות בעולם, ביניהם דלויט, סיסקו, תומס קוק וגוגל.

לסניף הישראלי יש 50 לקוחות, שכוללים בין השאר את פיוניר, סייסנס ו-eToro, וכ-500 מהנדסי תוכנה אוקראינים מהחברה עובדים עבור חברות ישראליות. "בחלוף השנים", אמר כהן, "הצלחנו למצב את המפתחים ממזרח אירופה, והאוקראינים בפרט, כטובים מאוד. קצב הצמיחה השנתי שלנו עומד על 50%, כאשר מקור הצמיחה בפעילות החברה בישראל הוא המחסור החריף בכוח אדם בתעשייה. המטרה שלנו היא להוסיף מאות עובדים לשוק הישראלי בשנים הקרובות".

לדבריו, "כעת, לאחר שקיבלנו גושפנקא בארץ, אנחנו רוצים להתקדם שלב, ולהציע את מרכולתנו למנמ"רים ולחברות שירותי ה-IT – כפי שאנחנו כבר עושים בארצות שונות. אני רוצה להיכנס לתודעת המנמ"ר בארגון: כמו שהפתרון שלנו הוכח כלגיטימי בעולמות הסטארט-אפים וההיי-טק לפיתוחי ליבה, ככה הוא יכול לשרת את שוק ה-IT המקומי".

על פי כהן, "אנחנו מספקים מענה לכמה היבטים משמעותיים: בצד של ה-Off Shore יש לנו אופרציה בוגרת ומקצועית, שעומדת בסטנדרטים הכי גבוהים של תאימות, תקנים, רמה מקצועית, מוניטין ובסיס לקוחות. סיקלום היא חברה פרטית שמתנהגת כחברה ציבורית בהיבטי העמידה ברגולציות הפיננסיות. אין כמעט הבדל בין עובד שלה ועובד של חברות האינטגרציה הישראליות. אם נדרש, הם מגיעים לפה ואנחנו לשם – מדובר בשעתיים-שלוש של טיסה".

מו"פ כשירות

עוד הוא אמר כי "כדי לשמור על חדשנות, תהליך המו"פ בארגונים חייב להיות מתמשך. ככזה, הוא עלול להיות יקר מאוד וגם איטי וקשה, אם מבצעים אותו באופן מלא בתוך החברה. אנחנו מציעים מודל משתלם יותר, של RDaaS – מו"פ כשירות". כהן פירט: "ההשקעות הגלובליות במו"פ עלו ב-3.4% בשנת 2017, כאשר ההשקעה הגבוהה ביותר, 32%, הייתה על משכורות. במודל RDaaS, החברות לא נאלצות יותר לבחור מוצר או שירות אחד בלבד שהן היו רוצות לפתח, אלא חברת הפיתוח החיצונית פועלת כצוות מורחב. בדרך זו ניתן לטפל בכמה מהרעיונות לפי הצורך. בהתראה קצרה, ניתן להפעיל צוותים מנוהלים כחלק מהשותפות עם סיקלום. מהלך דברים זריז שכזה חשוב במיוחד במגזר ההיי-טק, בו הבעלות על תוכנה מסוימת מגדירה אם העבודה עליה תשתלם בכלל לארגון המפתח".

לסיכום, ציין כהן ש-"השוק מפגין בגרות ברורה לגבי העבודה במודלים אלה. כל נושא ה-Near Shore התבגר, ועמו גם התפיסה לגביו בשוק הישראלי. הלקוחות אומרים שהעובדים שלנו 'הם אותו הדבר', וכך גם היחס אליהם. אנחנו עונים על צורך ומספקים כוח אדם מקצועי לשוק הצמא לעובדים. לכן, הפעילות של סיקלום בישראל היא בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר בחברה. הגענו לנקודת מפנה, כי האקדמיה מכשירה פחות אנשים מדרישות התעשייה, ומודלים של Off Shore ו-Near Shore הם המענה היחיד לבעיה – בטווח הקצר וגם בזה הארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים