רשות החברות תקדם השקעות בסטארט-אפים במאות מיליוני שקלים

כך אישר הקבינט החברתי כלכלי בראשות שר האוצר משה כחלון ● הרשות יצרה מסלול מקוצר, לאישור ההשקעות בחברות הממשלתיות הגדולות במשק

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור ז"ל

במסגרת רפורמת החדשנות שמקדמת רשות החברות הממשלתיות יחד עם משרד הכלכלה ורשות החדשנות, עברה הבוקר (ב') בקבינט החברתי-כלכלי החלטת ממשלה המעודדת את החברות הממשלתיות לעסוק בחדשנות ולהשקיע בחברות סטארט-אפ בתחומי הליבה שלהן – דבר שנמנע מהן עד כה.

עד היום, חברה ממשלתית שרצתה להחזיק במניות של חברה אחרת נאלצה לעבור דרך חתחתים של אישור פרטני של הממשלה עבור כל החזקה שכזו.

הצורך באישור שכזה – הלוקח זמן רב, אינו מתאים למציאות הדינאמית ולקצב של חברות היי-טק ולכן התמריץ להשקעה היה קטן.

בעקבות החלטת הממשלה שעברה הבוקר, חברות ממשלתיות יוכלו להשקיע בחברות סטארט-אפ תמורת מניות ולקבל מהממשלה אישור מותנה מראש. אם בתוך 30 יום מרגע ההודעה על ההשקעה לשרים הרלוונטיים, לא הייתה התנגדות, ההשקעה תחשב למאושרת.

לקדם חדשנות בחברות הממשלתיות

בנוסף, תוקם ועדת היגוי בין-משרדית בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, ובין חבריה: ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנהל רשות החברות הממשלתיות, מנהל הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית והממונה על התקציבים. תפקיד הוועדה יהיה להסיר חסמים רגולטוריים ולקדם חדשנות בחברות הממשלתיות.

לדברי שר האוצר, משה כחלון, "אנחנו עושים מאמצים אדירים בכדי להביא לשיפור התוצאות העסקיות של החברות הממשלתיות תוך דגש על המשך שיפור השירות לאזרחים. המהלך שאושר היום עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לחיזוק החדשנות והטכנולוגיה בכל המגזרים וביסוס מעמדה של מדינת ישראל כאומת סטארט-אפ".

מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט, מסר כי "רשות החברות רואה ערך משמעותי בקידום החדשנות. אנחנו סבורים שזה מצב של Win-Win. חברות ההזנק יקבלו פלטפורמה אדירה ומורכבת לבחינה והטמעה של טכנולוגיות והחברות והציבור ייהנו מהתועלת שתצמח מהן".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה אור-טס

    גישה נכונה מאוד. חדשנות בכל מפעל וארגון הוא מרכיב חשוב ביותר, על פי ניסיוני, להבטיח טווח ארוך לקיום הארגון. מרכיב זה חייב להיות חלק מהתפישה האסטרטגית ומהמכוונות האסטרטגית של הארגון.

אירועים קרובים