"השוק המקומי קיבל הכרה עולמית כמוביל מבחינת חדשנות"

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי לענות על שאלון, שעוסק בהם ובענף - וקיבלנו תשובות מעניינות ● אורח המדור הפעם: אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל

אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא אורן פליישר, מנכ"ל אפסון (Epson) ישראל.

מתי ואיך התחלתם?
"התחלתי לעבוד באפסון בשנת 1999. התבקשתי להצטרף לחברה ולהקים את המשרד בישראל. באותה תקופה עבדתי אצל אחד ממפיצי אפסון בישראל. החברה הייתה ועודנה מובילת שוק עולמית ששמה לה למטרה לחבר אנשים, ארגונים ומידע באמצעות טכנולוגיות מקוריות בתחומי ההדפסה, ההדמיה וההקרנה. ככל שחלף הזמן, הכנסנו לשוק מגוון רחב של מוצרים, החל ממדפסות הזרקת דיו ומערכות הדפסה דיגיטליות מקצועיות ועד מקרני 3LCD, משקפיים חכמים ומערכות חיישנים".

"המטרה שהצבתי בפניי ובפני הצוות כבר מהימים הראשונים והדי-חלוציים, הייתה לדאוג לקידום פתרונות חדשניים שיענו על ציפיות הלקוחות בתחום הדפסות הזרקת דיו, תקשורת ויזואלית, טכנולוגיה לבישה ורובוטיקה".

מה היה החזון בתחילת הדרך?
"החזון היה לבסס את אפסון בישראל כחברה מובילה בחדשנות טכנולוגית תוך הגדלת נתחי השוק בארץ".

היכן אתם היום?
"אפסון כיום הינה מובילת שוק בתחום ההדפסה בפורמט רחב, בתחום מדפסות הקופה, מובילת שוק בתחום מערכי ההקרנה ופורצת דרך טכנולוגית לאורך כל קו המוצרים שלה. אין סיפוק רב יותר מלעבור ברשתות שיווק גדולות ולראות שאלפי לקוחות ביום יוצאים עם קבלות שהודפסו במערכות שלנו, או לדעת שאינספור חומרי דפוס, מוצרי פרסום, שילוט והדפסה שרואים יום יום ברחוב, בתערוכות ולמעשה בכל מקום, עברו בתחילת המסלול שלהם על ציוד שלנו".

מה קרה בין לבין?
"היו הרבה מהמורות, קשיים, לקוחות מאתגרים, אבל המון חוויות וסיפוק מהישגים יוצאי דופן. אחד האחרונים קשור אף הוא באירוע היסטורי: אירוע הפתיחה של חגיגות ה-50 לשחרורה ואיחודה של ירושלים. התבקשנו לסייע ל-AVS בציוד הקרנה למה שרבים כבר כינו 'מופע של פעם ביובל' שנערך על רקע אחת הבמות ושטחי התצוגה היותר מרשימים שאפשר לבקש: 4,500 מ״ר של חומות העיר העתיקה  שעליהם רץ המופע האור-קולי שפתח את האירועים לציון יובל השנים לאיחוד".

"למשימת ההקרנה הענקית על החומות, גויסו עשרות מקרני לייזר עוצמתיים ובשטח נפרסו שישה ק״מ של סיבים. חלק מההצלחה שלנו טמון בהיותנו מובילי חדשנות גלובליים. המחויבות שלנו, כמו שהודגם על החומות, היתה לקחת משהו שאף אחד לא חשב שהוא אפשרי, שעונה על צורך בסיסי שלא מצאו לו מענה, ולהיות הגורם שלוקח את הפתרון צעד אחד קדימה. מותר לציין שהתוצאה היתה לא פחות ממדהימה. נכון, היו גם אכזבות לא מעטות לאורך הדרך, שגרמו לנו ללמוד ולהפיק לקחים, גם מפרויקטים וגם מאנשים".

מה האירועים המשמעותיים בהיסטוריה שלכם?
"לאורך השנים היו אירועים משמעותיים מאוד כגון זכייה במכרזים, הפסד במכרזים והגעה לפסגות טכנולוגיות. אחד האירועים היותר משמעותיים שלנו שהביאו למהפכה צרכנית של ממש היה השקת מדפסות ה-EcoTank שלמעשה החליפו את מחסניות הדיו המאוד יקרות במכלי דיו. ההוזלה הייתה מאוד משמעותית למשתמשי הקצה ולמעשה שינינו את כל התפיסה של שווקי ההדפסה הביתית והמשרדית".

"אף אחד כבר לא חושב כמו פעם, אם ללחוץ על הוראת ההדפסה או לא. אבל לטעמי, אם הייתי צריך לבחור אירוע אחד משמעותי בהיסטוריה של אפסון בישראל, זה פטירתו של עמי שחר ז"ל לפני כשלוש שנים. שותף לדרך שהלך איתי מיום הקמת המשרד והיה בהחלט אחד ממעצבי המשרד".

מי הדמויות המובילות בדרך?
"היו המון דמויות בדרך, אבל, אני רוצה לציין במיוחד את מערך המשווקים שלנו, שבלעדיו לא היינו מגיעים לשום הישג".

מה ההישג הגדול ביותר של ה-IT בישראל לדעתכם?
"הכרה עולמית כשוק מוביל מבחינת חדשנות".

משהו מעניין שיש לכם לומר לקהילת אנשים ומחשבים בישראל?
"להמשיך ולחתור למצוינות בכל מסלול שנפנה".

מהן הברכות שלכם ליום הולדתה ה-70 של ישראל?
"המשך הובלה בחדשנות וביצירתיות לפחות עוד 70 שנה"!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים