מומחי בריאות הילד למארק צוקרברג: "סגור את ה-Messenger Kids"

במכתב פתוח ששלחו אתמול (ג') למנכ"ל פייסבוק, כתבו המומחים כי "הילדים הצעירים פשוט אינם מוכנים לחשבונות במדיה החברתית" ● ההתארגנות כוללת רופאים, אנשי חינוך ומספר ארגונים, שבראשם ארגון המגדיר את עצמו כגוף הפועל למען זכויות ילדים לגדול מבלי להיתקל באינטרסים מסחריים

Messenger Kids

מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, קיבל אתמול (ג') מכתב אזהרה שפירט את הסכנות הטמונות בשימוש ילדים במדיה החברתית, ושהגיע מיותר מ-100 מומחי בריאות הילד.

המומחים קראו לצוקרברג להפסיק את שירות Messenger Kids – אפליקציית צ'אט המיועדת לבני ובנות 6-12 – שהחברה שלו השיקה בדצמבר האחרון.

במכתב הפתוח ששלחו, אמרו המומחים כי "הילדים הצעירים פשוט אינם מוכנים לקבל חשבונות מדיה חברתית. אנחנו כותבים כדי להפציר בך להפסיק את Messenger Kids, אפליקציית המדיה החברתית הראשונה של פייסבוק שתוכננה במיוחד עבור ילדים מתחת לגיל 13".

לשחרר את אחיזתה של פייסבוק בידי הילדים

המכתב, שעליו חתומים רופאים, אנשי חינוך ומומחים לבריאות הילד, ומספר ארגונים, ובראשם ה-CCFC (ר"ת Campaign for Commercial-Free Childhood) – שמגדיר את עצמו כגוף הפועל למען זכויות ילדים לגדול – והחופש להוריהם לגדל אותם – מבלי להיתקל באינטרסים מסחריים". הארגון גיבש את הקואליציה הנוכחית, שנחושה להילחם בענקית הרשתות החברתיות במטרה לשחרר את אחיזתה בידי הילדים של כולנו.

"בתקופה שבה יש דאגה גוברת על האופן שבו השימוש בתקשורת החברתית משפיע על רווחתם של מתבגרים, זה חסר אחריות במיוחד לעודד ילדים צעירים, בגילאי בית הספר היסודי, להתחיל להשתמש במוצר פייסבוק", כתבו המחברים.

עלול להשפיע לרעה על רווחתם של ילדים

כשהושק Messenger Kids טענה פייסבוק כי האפליקציה נועדה לעזור לילדים להתחבר עם חברים קרובים ומשפחה מהטאבלט או מהטלפון החכם. הענקית טענה כי בעזרת האפליקציה הזו, ילדים יכולים להתחבר רק לאנשי קשר שאושרו על ידי הוריהם ושאין באפליקציה פרסומת. פייסבוק הבטיחה גם שלא תשתמש בנתונים האישיים שהיא אוספת באמצעות האפליקציה החדשה למטרות שיווקיות.

אבל המומחים ציינו במכתב כי ההשפעה הכוללת של האפליקציה על המשפחות והחברה יכולה להיות שלילית, לנרמל את השימוש במדיה החברתית בקרב ילדים צעירים, וליצור לחץ חברתי על ילדים להירשם לחשבון הראשון שלהם במדיה החברתית. הם הזכירו במכתבם מחקרים שונים כדי להבליט את הנקודה ששימוש במדיה החברתית עלול להשפיע לרעה על רווחתם של ילדים.

מחברי המכתב דרשו ממנכ"ל פייסבוק להניח לילדים הצעירים לנפשם, כדי שיוכלו להתפתח ללא הלחצים המופיעים בשימוש במדיה חברתית.

בתגובה למכתב ולדברים אמר דובר פייסבוק לגרדיאן (Guardian) כי "אנו ממשיכים להתמקד בהפיכת Messenger Kids לחוויה הטובה ביותר בעבור משפחות, והיינו מאוד ברורים שכשאמרנו שאין פרסום ב-Messenger Kids".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים