הקהל החדש של אמזון

אין גיל צעיר מכדי להתחיל ללמוד פיתוח וקוד ● "היום משתמשות באמזון יותר מ-1,700 סוכנויות ממשלתיות, אחרי שלפני שנתיים הנתון עמד על מעט מעל 300", אמרה תרזה קרלסון, סגנית נשיא במחלקת המגזר הציבורי בחברה ● העתיד כבר כאן וכדאי שתהיו מוכנים אליו

תרזה קרלסון, סגנית נשיא במחלקת המגזר הציבורי באמזון העולמית

אחרי הכנס של AWS בתל אביב בשבוע שעבר, הגיעה הרכבת של החברה לתחנה שלה בברלין ואירחה את הוועידה שלה בסיטיקיוב שבמרכז הכנסים במערבה של בירת גרמניה. גם כאן פתח את האירוע נאומו של ד"ר וורנר ווגלס, CTO וסגן נשיא באמזון (Amazon).

שווה להסתכל לרגע על הדרך בה מנוצלות הפלטפורמות של החברה למטרות שונות, למשל הסקטור הממשלתי והציבורי. כך, במהלך נאום הפתיחה של ווגלס עלתה לדבר אינקה דרוגמולר מה-Staedel Museum שבפרנקפורט, שהסבירה על הדרך שבה משתמש המוזיאון בטכנולוגיה של אמזון להנגיש את אוסף האמנות המכובד של המוזיאון דרך אפליקציה ייעודית, שאף זכתה בפרס גרים (GRIMME), לקהל הולך וגדל של אנשים שבאופן אחר לא הייתה להם דרך לחוות אותו.

תרזה קרלסון, סגנית נשיא במחלקת המגזר הציבורי באמזון, סקרה את הנתונים הדי מרשימים של ההתפתחות של המחלקה הזו בחברה, הידועה יותר בחיבור שלה למגזר הפרטי. על פי קרלסון, "משתמשות כיום באמזון יותר מ-1,700 סוכנויות ממשלתיות, אחרי שלפני שנתיים הנתון עמד על מעט מעל 300, כמו גם מעל 4,500 מוסדות חינוכיים ומעל 17 אלף ארגונים ללא מטרות רווח".

הסיבה העיקרית לגידול בשימוש היא, באופן לא מפתיע ובדומה למגזר האזרחי, דרישת הלקוחות: "אזרחים שנדרשים לשירות מהמגזרים הציבוריים השונים, עם דגש על משרדי ממשלה, רוצים לקבל את אותה רמת שירות טכנולוגית שממנה הם נהנים מול חברות פרטיות", הסבירה קרלסון, והוסיפה כי "גם השכבה של העובדים המבוגרים במשרדי הממשלה לאט לאט יוצאת לגמלאות ואת המקום שלהם ממלאים עובדים חדשים מהסוג שנקרא 'Digital Natives'".

אמזון מבקשת להיכנס בצורה מאוד אינטנסיבית לסוג הזה של פעילות. כך, בשנה שעברה זכתה אפליקציה מיוחדת לשדות התעופה של לונדון בתחרות שערכה החברה, שהייתה מיועדת לבדוק איזו אפליקציה הכי טובה ניתן לפתח לעיר, וקרלסון סיפרה שגם השנה (תאריך ההגשה האחרון הוא בסוף אוגוסט, הפרס יוכרז בכנס AWS Reinvent בלאס וגאס באוקטובר) האפליקציות שנשלחו מאוד חדשניות ומעניינות.

חלק מעניין בהרצאה שלה היה מוקדש לתוכנית AWS Educate, שבמסגרתה לומדים תלמידי בית ספר תיכון פיתוח וקוד, וקרלסון אף אמרה שהכוונה של אמזון היא להרחיב את התוכנית לגילאי בית ספר יסודי ואפילו צעירים מכך. הסיבה לכך היא שאין גיל צעיר מכדי להתחיל ללמוד את היכולת הזו. קן אייזנר, בכיר באמזון, ציטט את IDC שאמרו שעד 2015 יהיו 14 מיליון עבודות שיווצרו בעקבות ההתפתחות בטכנולוגיית הענן. ב-מקינזי (McKinsey), הוא המשיך, מעריכים שהפער ביכולות שלומדים במערכת החינוך לעומת אלו הנדרשות רק הולך וגדל, מכיוון שמערכות החינוך שבורות. התוכנית כוללת ארבעה 'עמודי תמיכה' – מענקים לשימוש חופשי בשירותי AWS, מעבדות והכשרות בתחום הענן ומוצרי AWS, קורסים פתוחים שמועברים על ידי פרופסורים ועובדי AWS, ומידע על דרכי פעילות נכונות שמשותף על ידי קהילות שונות. מבחינת כמות, התוכנית הוציאה מעל 2,000 אפליקציות, כשחברים בה מעל 150 מוסדות חינוך, ובאמזון מספרים שמעל 50% מממשתתפי התוכנית נמצאים מחוץ לארצות הברית, כשגם לטכניון שלנו יש נציגות, אם כי בניו יורק שם יוזמת קורנל-טק (בשיתוף עם אוניברסיטת קורנל היוקרתית) והיא אחת המשתתפות שאייזנר ציין.

בהמשך המסלול של המגזר הציבורי, שהיה כאמור רק חלק אחד במהלך היום השלם של הכנס, נערכו הרצאות של מציגים מתחומי החינוך (אוניברסיטת אמסטרדם, המכון ללימודים תיאורטיים שבהיידלברג, גרמניה)  והמוניציפליה (ריצ'רד גודפרי, חבר מועצת עיריית פיטרבורו שבאנגליה), ונותר לקוות שגם בישראל משרדי הממשלה ימשיכו במגמה הברוכה הזו של שיפור השירות הטכנולוגי ללקוחות שלהם, ועל הדרך הפיכת החיים של כולנו לקלים ונוחים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים