סטארט-אפ מסייע לאמני רחוב להעביר ברשת הופעות

ההופעות מועברות באמצעות טכנולוגיה שפיתחה weBusking בלייב סטרים ואלה יכולים למכור אותן ● החברה זכתה בהאקתון שערכה באחרונה מסטרקארד בתל אביב ותישלח להתחרות עם סטארט-אפים אחרים בעמק הסיליקון

עם weBusking, אמני הרחוב מופיעים לא רק בפני העוברים ושבים. צילום אילוסטרציה: BigStock

זירת הפינטק ממשיכה לתפוס תאוצה בישראל. חברות גדולות מסמנות את השינוי במגמה של פיתוח עצמי ועוברות לשתף פעולה עם סטארט-אפים צעירים, שבאים עם רעיונות וכוחות מימוש שיכולים לתרום להרחבת והעמקת הפעילות שלהם.

בהאקתון שערכה באחרונה מסטרקארד (MasterCard) התמודדו תשע חברות סטארט-אפ ישראליות על פרס של 100 אלף דולר. ההאקתון, שנמשך יומיים, בא לתת כלים לחברות ישראליות לעשות שימוש ב-API של החברה ולהציע אפליקציות לצרכנים על בסיס הנתונים והיכולות שלה.

weBusking, הזוכה הגדולה, תתחרה בהאקתון שייערך בעמק הסיליקון בין חברות סטארט-אפ מכל העולם. הצוות, שכולל את יורי פרידברג ומקס שקורוב, פיתח פלטפורמה בה אמני רחוב יוכלו לשדר בלייב סטרים את הופעותיהם ולמכור אותן. מעין מימון המונים לאמנים בשידור חי. סבב התחרויות בין הסטארט-אפים נערך במהלך השנה, מלבד תל אביב, בערים סידני, הונג קונג, קואלה לומפור וסאו פאולו. יצוין כי זו התחרות הראשונה בה ניצחו רק שני חברי צוות, כשלרוב הצוותים כוללים עד חמישה אנשים.

"אנחנו מכירים את החשיבות והיכולות בישראל בתחום הטכנולוגיה", הסביר סבסטיאן טבו, אוונגליסט פיתוח ראשי במסטרקארד. "אנחנו יודעים שמובייל חזק מאוד בישראל וגם אצלנו, במסטרקארד, מחפשים פתרונות חדשים לפרוץ דרך ולהרחיב את השירות ללקוחות".

"יש לנו API שמפתחים עושים בו שימושים נוספים מעבר לאלה הכספיים, לדוגמה פתרון לאיתור תחנות דלק הקרובות לנהג על פי פעילותו הכספית. כמו כן, יש לנו API פתוח המאפשר למפתחים מכל העולם לעשות ככל העולה על רוחם, ואילו אנחנו מסננים את האפליקציות לפי רגולציה והתאמה למסטרקארד. בנוסף, האתר מכיל אפליקציות שמתעסקות בביצוע תשלומים, אבטחה, כלכלה משלימה ושיתוף פעולה, כאשר המפתחים נמצאים במרכז והם אלה שמספקים את הכלים לחדשנות. בעזרת הפעילות הזו אנחנו יכולים להציע לחברות גדולות כמו אפל (Apple) לתת את השירותים של iPay ולספק מענה לאמצעי התשלום באנדרואיד (Android)", ציין.

טבו הוסיף כי "אנחנו מעורבים בסצנת הסטארט-אפים בישראל כבר ארבע שנים. יש לנו חממה פעילה למציאת חברות שיכולות להיעזר בנו. אנחנו רואים בישראל מקום חשוב בעל יזמות גלובלית".

נקודת מבט

מסטרקארד שוברת את הפרדיגמה שלפיה מערכת בנקאית צריכה להיות סגורה ושותפה לזרם החדש של בנקאות פתוחה, בה בנקים וכלים פיננסים יעמידו את ה-API שלהם עבור יזמים ויקבלו בתמורה חנות אפליקציות בה צרכנים יכולים לבחור את הכלים הנוחים עבורם. זהו מצב אידיאלי עבור מסטרקארד וחברות דומות ועבור היזמים, שיכולים להתעסק במיזם עצמו ולא בפיתוח מערכות פיננסיות מורכבות.

חשוב לזכור כי הכוח נותר בידי החברות הפיננסיות החזקות ועל כן אינו תורם בהכרח לאינטרס של הצרכן להפחית עלויות שימוש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים