ד"ר וורנר ווגלס, אמאזון: "היום חברות כבר מקימות את ה-IT שלהן מראש בענן"

ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא וה-CTO של אמזון, ד"ר יוסי ורדי, יזם היי-טק

"חברות טכנולוגיה שהוקמו בשנים האחרונות דוגמת דרופבוקס (Dropbox), גט טקי ( Get Taxi) או וייבר (Viber),  בוחרות מראש שלא להשקיע כסף ברכישת חומרת תשתיות", אמר ד"ר וורנר ווגלס, סגן נשיא וה-CTO של אמזון (Amazon), שביקר בארץ לרגל הכנס השנתי שערכה  Amazon Web Services במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-1,500 איש, והיה אחד המרצים המרכזיים בכנס, ובתדריך העיתונאים שקיימה החברה אתמול (ד') בתל אביב.

לדבריו, החברות מעדיפות להקצות את משאביהן ואת המהנדסים המצטיינים שהם שוכרות לטובת פיתוח חדשנות ויצירת בידול ולא לטובת הטיפול בתשתיות. "זו הסיבה", אמר, "שהן מקימות את ה-IT שלהן מראש בענן", אמר ד"ר ווגלס.

עוד ציין ד"ר ווגלס, כי ההתעניינות והשימוש בישראל בפתרונות מחשוב הענן של אמזון הולכים וגוברים. לכנס הראשון שקיימה אמזון לפני שנתיים הגיעו 500 איש, לפני שנה נכחו יותר מ-1,000, והשנה כבר יותר מ-1,500 איש. "כאשר הוקמה   Amazon Web Services בשנת 2006, חברות טכנולוגיה ישראליות היו בין הראשונות שהצטרפו לשירותי הענן של אמזון, משום שהבינו במהירות את היתרונות", אמר.

ד"ר ווגלס הוסיף, כי "אחד הכוחות המרכזיים שמניעים את הפופולריות של הענן הוא חוסר הוודאות במשק העולמי והמקומי. בתקופה כזו גופים עסקיים עוברים לענן מפני שכך הם משלמים רק עבור מה שהם צריכים וצורכים בפועל, ויכולים להוסיף משאבים במהירות גדולה ולשחרר משאבים כאשר אינם זקוקים להם עוד. בענן, הלקוחות הופכים עלויות קבועות לעלויות משתנות".

ד"ר ווגלס הדגיש את היתרונות של העבודה מול AWS: "בעבר, על מנת לקבל הנחות, ארגונים התקשרו בחוזים ארוכי טווח  עם ספק אחד, וכך כבלו את עצמם לשנים ארוכות ללא יכולת מיקוח, ונותרו עם טכנולוגיה ישנה לאורך שנים רבות. בשל העובדה שלאמזון אין בדרך כלל חוזה ארוך טווח עם הלקוחות, החברה פועלת לספק את רמת השירות הטובה ביותר עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר".

הוא הדגיש גם את תשומת הלב של חברתו לנושא האבטחה, העומד בראש מעייניהן של מרבית החברות העסקיות: "AWS מתייחסת לנושא אבטחת המידע של לקוחותיה בצורה רצינית מאוד. אנו מעודדים את כל הלקוחות שלנו להצפין את המידע על מנת להשיג הגנה מקסימלית על הנתונים, ומספקים להם את הכלים לביצוע ההצפנה. אנו נותנים להם מפתחות על מנת להגן על המידע שלהם כך שאם מתבצעת גישה לא מורשית מופעלת התראה מיידית".

ז'יז'י אשכנזי, CTO בבנק הפועלים, ציינה כי "התחלנו לבחון את נושא הענן בבנק לפני זמן רב, תוך התחשבות ברגולציה ובצורכי אבטחת מידע. בחרנו באמזון כי היא החברה עם המוניטין הטוב ביותר בשוק, והיחידה שמאפשרת לנו להקים סביבה ולנהל אותה לבד. הענן של אמזון מאפשר לנו להוריד עלויות באופן משמעותי, ובעיקר להקטין את העלות של טעויות. לענן יש יתרון נוסף מרכזי, והוא המהירות. שירות הקמת שרת הוא תהליך שבדרך כלל עשוי להימשך חודשיים עד שלושה, ובענן התהליך הזה נמשך כמה דקות בלבד. אנו מפעילים כיום כמה מערכות בענן, כאשר אנו עובדים בתחום זה בשיתוף פעולה מקצועי עם Cloudzone של חברת מטריקס".

אורי האס, מנכ"ל הסטארט אפ הישראלי מג'יסטו, המספק שירות של עריכת וידיאו מקצועית מתקדמת באופן אוטומטי, סיפר על שירותי הענן ושירותים נוספים של אמזון, המספקים לחברה יכולת לערוך שינויים במהירות וגם לגדול ולצמוח, שבלעדיהם לא היו יכולים להגיע למיליוני משתמשים בעולם ולנפחים אדירים. כיום משתמשים במג'יסטו 40 מיליוני משתמשים בעולם.

"לפני שנה הכרזנו על הקמת AWS בישראל", אמר ד"ר ווגל. "הסניף המקומי מאפשר לנו להיות קרובים ללקוחות. אנו נוכחים כיום בכל התחומים הוורטיקליים במשק הישראלי. יש לנו שותפים עסקיים מן החברות המובילות, רבים מהם גויסו בשנה האחרונה, על מנת לספק שירותים מקצועיים ברמה גבוהה ללקוחות המקומיים".

במהלך הכנס נערכה תחרות בין סטארט-אפים ישראליים, כאשר מתוך החברות הרבות שהגישו מועמדות לתחרות, שסכום הפרסים עמד בה על 250,000 שקלים, עלו לגמר שלוש חברות: HopOn, Elastic Code, ו-Game Effective. הזוכה הגדולה, על ידי ועדה מקצועית ובהצבעת המשתתפים בכנס היא HopOn (הופ־און), המפתחת פלטפורמת תשלום סלולרי וכרטוס בחברות תחבורה ציבורית בישראל ובעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים