בני שלומאי, mPrest: "יש בארץ יכולות לבנות מערכות שו"ב גנריות שייתנו מענה לאתגרים ביטחוניים"

"מערכות שו"ב גנריות נותנות מענה לאתגרים שונים בזירה הצבאית-ביטחונית, בעולם ה-HLS ובזירה האזרחית-עסקית", אמר שלומאי, מנהל חטיבת השיווק והמכירות של mPrest, שמייצרת את מערכת השו"ב של כיפת ברזל ● לדברי שלומאי, "קיימות בכיפת ברזל היכולת לקלוט מרכיבי תוכנה שונים בזמנים שונים, ללא עיכוב של המרכיבים האחרים, ולשלב אותם, לצד יכולות אינטרגציה ואופטימיזציה של התהליכים" ● "כל אלה הופכים אותה למדויקת ובעלת יכולת יירוט גבוהה מאוד", הוסיף

"יש כיום בישראל יכולות לבנות מערכות שו"ב גנריות שנותנות מענה לאתגרים שונים, הן בזירה הצבאית-ביטחונית, הן בעולם ה-HLS והן בזירה האזרחית-עסקית, כאשר שם המשחק הוא גמישות ויכולת מתן מענה מהיר לכל תרחיש", אמר בני שלומאי, מנהל חטיבת השיווק והמכירות של חברת mPrest, בראיון לאנשים ומחשבים. שלומאי השתתף במפגש המנמ"רים והמנכ"לים של פורום C3 של אנשים ומחשבים, שנערך לא מכבר ברומא.

mPrest נוסדה ב-1996 והיא מעסיקה כ-120 עובדים. משרדי החברה ממוקמים בפארק אזורים בפתח תקווה. מדובר בחברה בת של רפאל, שמחזיקה ב-50% ממניותיה, והמנכ"ל שלה הוא אל"מ (מיל') נתן ברק, לשעבר רמ"ח מערכות שו"ב בחיל הים. רפאל היא הקבלן הראשי בפיתוח וייצור כיפת ברזל ו-mPrest מייצרת את מערכת השו"ב שלה. אלתא מייצרת את המכ"מ של המערכת והפרויקט כולו מובל על ידי משרד הביטחון. מערכת כיפת ברזל החלה להיות מפותחת ומיוצרת עבור חיל האוויר ב-2008 וכבר ב-2009 בוצע ניסוי מערכתי מלא שלה. המערכת הוכרזה כמבצעית באפריל 2011.

לדברי שלומאי, "אחד הדברים היפים בכיפת ברזל ובארכיטקטורת התוכנה הגנרית שלה הוא היכולת והגמישות לקלוט מרכיבי תוכנה שונים, שמפותחים במקומות שונים, כל אחד בזמן שהוא מוכן, ללא עיכוב של המרכיבים האחרים. דבר טוב נוסף בה הוא היכולת לשלב אותם ביחד, כך שעבודת הפיתוח היא מקבילית ומהירה. כמו כן, קיימת בה יכולת ביצוע אינטרגציה ואופטימיזציה של כל התהליכים. כל אלה הופכים אותה למבצעית, מדויקת ובעלת יכולת יירוט גבוהה מאוד, שאינה מבזבזת משאבים יקרים".

במערכת כיפת ברזל נעשה שימוש בתשתיות התוכנה הגנריות של mPrest והן אלה שאפשרו עבודה מקבילית, בכמה ערוצים, במהלך הפיתוח. התשתיות של החברה מאפשרות, בין השאר, שימוש ב-BASS מרכזי, שמאפשר לכל רכיב להתחבר אליו ולתת ולקבל את הנתונים הרלוונטיים לרכיב. התשתיות מאפשרות להוסיף רכיבים ולהחליף ביניהם בקלות, מה שגורם לפיתוח ולעדכון כיפת ברזל, כמו גם לשילוב מערכות שונות בה, למשל סנסורים או מערכות ירי.

שלומאי אמר שתפיסת השו"ב הגנרית שפועלת בכיפת ברזל מבוססת על תפיסה שהוביל בעבר מנכ"ל החברה, אל"מ (מיל') ברק, עוד בתפקידו בחיל הים. "בפועל, אותה תשתית, עם התאמות שונות, משמשת כיום לפתרונות שו"ב בתחומים רבים בעולם הביטחון ובעולם ה-HLS, בחברות תשתיות אסטרטגיות כגון חברת החשמל, בגופים עסקיים גדולים ועוד", ציין. "חברת החשמל בחנה לעומק את התשתיות שלנו והגיעה למסקנה שהן גנריות, גמישות ומספקות פיתרון לביטחון, לבטיחות, ללוגיסטיקה ולתפעול הנדרשים בחברה".

יצוין, כי זה היה המסר המרכזי בהרצאתו של שלומאי בכנס ברומא – מסר שלא היה ידוע למנמ"רים רבים. בעקבות ההרצאה קיבל שלומאי פניות ממספר גופים גדולים במשק שביקשו לבדוק את התאמת השו"ב והתשתיות של החברה למערכות קריטיות. שלומאי אמר ש-"המערכת שלנו יכולה לנטר ולנהל כל תשתית בארגון שאינו ERP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים