פיתוחים מחוץ לקופסה

הנמר סייר בהאקתון Geekcon 2015 וחזה במשחק כדורגל מוחי, קרבות פילים רובוטים, בליסטראות קצפת ומכשיר שמגלה כמה בולשיט אנחנו פולטים

17/09/2015 14:31
זהירות, קצפת! Face Off ב-GeekCon 2015

מאות מייקרים מהארץ ומחו"ל הגיעו בסוף השבוע שלפני ראש השנה ל-GeekCon 2015. מדובר במרתון בן 52 שעות, במהלכו בנו הגיקים הטכנולוגיים, יחד עם מדענים, מעצבים ומייקרים מהמובילים בארץ, יותר מ-60 פרויקטים לא שימושיים, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים סבוכים.

המשתתפים התמודדו עם שלל סוגיות טכנולוגיות ובניית יצירות חדשניות, לא שימושיות – ועובדות.

מי שסייר במרתון יכול היה לגלות שם כמה וכמה מיזמים מעניינים, מעוררי השראה ומעידים על חשיבה מחוץ לקופסה. אחד מהם הוא הנרגילומטיק – נרגילה אוטומטית למעשן המתוחכם באמת, ששואבת (ושואפת?) את העשן אוטומטית. היא מציגה על צג קטן את כל נתוני הנרגילה, למשל טמפרטורה ולחות. עוד היא כוללת מערכת אזעקה מובנית ואפשרות להפוך את הנרגילה למערכת קריוקי. לא רק מעשנים, גם שרים.

מיזם אחר הוכיח שכדורגל משחקים לא רק ברגליים. הכדורגל המוחי שהוצג שם הוא משחק בו השחקנים שולטים במשחק בעזרת גלי מוח.

מכשיר שקובע כמה בולשיט מדברים

Bullshit maker הוא מכשיר חכם לניתוח קול, שקובע, על פי התוכן של הדובר שיושב מולו, כמה בולשיט הוא מדבר. בהתאם, הוא פולט, אוטומטית, "גושי בולשיט", שגודלם בהתאם לכמות השטויות היוצאות מפיו של הדובר.

המכונה שמגלה מי "מצטיין" באמירת שטויות - ומפתחיה

המכונה שמגלה מי "מצטיין" באמירת שטויות – ומפתחיה

הידעתם שאפשר לתרגם רגשות ומצבים נפשיים למאפים? הפיתוח Om Nom Nom מאפשר זאת, ומתרגם את המצב הנפשי בו אתם שרויים למאפה טעים ופריך. האם שמחה תוביל לאפיית עוגות ועוגיות?

News the force הוא שימוש יוצא דופן בשעון החדש של אפל (Apple), שמאפשר לשלוט על כטב״מ (כלי טיס בלתי מאויש) באמצעות הטיות היד.

מה יש לו על הראש?

מה יש לו על הראש?

אם כבר אנחנו עוסקים בכלים המעופפים האלה, מתקן קירור אישי מבוסס כטב״מ קואדרוקופטר הוא פטנט נלבש שעושה שימוש במדחפים של כלי הטייס הזעיר ומתקן במבו לביש, על מנת לאפשר קירור עצמי בתנאי שרב.

פיתוח מעניין נוסף מאפשר להאזין לקונצרט שמבוצע על… אבטיחים. Basta beats עושה זאת בשילוב מחשב ארדואינו.

גם פילים יכולים להיות רובוטים

למקרה ששאלתם את עצמכם האם מה שעומד מולכם הוא רובוט או לא, פיתוח שעונה לשם זה יכול לענות לכם. המכשיר בוחן את הסוגיה על פי תנועות עיניים, דופק ושאלות שהנבדק נשאל. המפתחים ביססו את הרעיון שלהם על מבחן טיורינג, הסרט בלייד ראנר וחוקי הרובוטיקה של אייזיק אסימוב.

מסתבר שקיימים גם רובוטים שהם לא "אנושיים" או כאלה שמחלפים בני אדם. תכירו את הפילים המשוגעים: פילים רובוטים, חבושי כובעים, שנלחמים אחד מול השני, כאשר המפעילים עושים שימוש בכדורים שבתוכם רכיבי תקשורת אלחוטית. ניתן לשלוט על המצב, המיקום והתנועה של הפילים הרובוטים באמצעות הטיות של היד. הפיל המנצח הוא זה שהסיר לשני את הכובע.

הפילים המשוגעים בפעולה

הפילים המשוגעים בפעולה

Face Off הוא משחק מהירות בין שני מתחרים, שמרבית חלקיו הודפסו בתלת מימד. הלוחץ ראשון על נורית שנדלקה בפנל שמולו מזכה את היריב במנת קצפת היישר לפרצוף. הקצפת מושלכת על ידי בליסטראה תלת מימדית אוטומטית.

הפיתוח הבא הוא מדפסת תלת מימד פלוס. מדובר במערכת מחשבות, שכוללת לצד המדפסת מכשיר EEG לקריאת גלי מוח. כך ניתן להדפיס את המחשבות של המשתמש כיצירות אמנות בתלת מימד.

מחנה אימונים לאבירי ג׳דיי הוא פיתוח שמאפשר שימוש במשקפי מציאות מדומה של Ocolus Rift, קינקט 2 ומחשב Intel Edison זעיר, לבניית מערכת אימוני חרב אור לאבירי ג׳דיי.

עוד בהאקתון: אופנה ומוזיקה

המפתחים בהאקתון לא קיפחו את תחום האופנה: כמה מהם יצרו תחתונים שמתאימים את עצמם למידה של מי שלובש אותם. למעשה, מדובר בפטנט המאפשר לחלוק באותו זוג תחתונים בין מספר אנשים במידות וגדלים שונים (לאחר כביסה, כמובן). הוא כולל חיישן למדידת משקל גוף הלובש, מנוע זעיר ומחשב ארדואינו לשליטה.

ומה עם כלי הנגינה? Underwater Muse הוא כלי תת ימי שעושה שימוש בזרמי מים על מנת להפיק צלילים.

פיתוח מוזיקלי נוסף הוא פסנתר וירטואלי, שמאפשר לנגן בלי המקלדת, באמצעות שימוש בכפפות חישה ומצלמה המחוברים למחשב.

"לסייע בבניית הדור הבא של היוצרים"

ב-GeekCon אומרים שעד היום, במהלך 11 שנות פעילותה, תרמה הפלטפורמה שלהם ליצירת מספר סטארט-אפים ישראליים ולפעילות עסקית של יותר מ-160 מיליון דולר.

"יש סיכוי טוב שמהפעילות המשותפת, במהלכה מתבצע תרגום יישומי לרעיונות מופשטים יותר, יצמחו מוצרים, טכנולוגיות ופתרונות טכנולוגיים שניתן יהיה לחשוב על פיתוחם העסקי", אמר אדן שוחט, מייסד שותף ב-Aleph ומיזמי ה-GeekCon.

גילי צגלה, מייסד ומנכ״ל נובהווינד וממקימי Geekcon, ציין ש-"חלק מהתפקיד שלנו הוא לסייע בבניית הדור הבא של היוצרים, היזמים ו-'האנשים שעושים', שיבואו עם הפיתוחים והחידושים הטכנולוגיים הבאים".

בצוות שמאחורי ההאקתון השנה לקחו חלק (בהתנדבות) יזמים, מייקרים ושמות מוכרים נוספים בתעשיית ההיי-טק הישראלית, ביניהם ענבר רז, שחר זריהן, לי עדן, צח משה, איל הרשקו, בועז מאמו, מתן שרף וליאון פדוטוב.

GeekCon הוקם בהשראת מפגשי חדשנות כגון Burning Man ו-FooCamp. הפלטפורמה, המונחית על ידי המתווה "האקינג לסגנון החיים הדיגיטלי", היא פעילות ללא מטרות רווח, המוקדשת לקידום יצירתיות וחדשנות מחוץ לקופסה בדגש של עשייה. ההתכנסות השנתית, אחת מחמישה אירועים המתרחשים במהלך השנה, מכונה לעתים קרובות "קייטנה לגיקים", והיא מושכת מסה קריטית של יזמים, גיקים וטכנולוגים מהמובילים בארץ. ההשתתפות ב-GeekCon היא בהזמנה בלבד.

נותנות החסות ל-Geekcon 2015 כוללות מספר חברות עולמיות, בהן AT&T Foundry, דויטשה טלקום (Deutsche Telekom), גוגל (Google), סמסונג (Samsung), פייסבוק (Facebook) ו-Wix EngineeringX.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים