יבואנית שיאומי טוענת: מכשירים שעלולים להישרף הוכנסו לארץ

המילטון טוענת שיש בארץ מכשירי שיאומי שאינם עומדים בתקן, ופנתה למשרד התקשורת על מנת שיבדוק את הנושא ● המשרד בתגובה: אם יתברר שאכן כך קרה - נבצע אכיפה

האם מכשירים שעלולים להתפוצץ הוכנסו לארץ? צילום אילוסטרציה: Quality Stock Arts, BigStock

יבואנית מכשירי שיאומי (Xiaomi) לישראל, המילטון, פנתה למשרד התקשורת בבקשה לבדוק את נושא הייבוא המקביל של מכשירים שאינם עומדים בתקן. החברה מתריעה שנמכרים בארץ מכשירים מייבוא מקביל שאינם עומדים בתקן ועשויים להישרף ולגרום לאסון, וכי אין אכיפה של המשרד על ייבוא המכשירים.

במסגרת אסדרת הייבוא של מכשירי הסלולר על ידי משרד התקשורת, שמעוניין לפתוח את השוק לתחרות באמצעות הקלה בייבוא המכשירים, פנה המשרד באחרונה ליבואניות וביקש מהן מסמכים רשמיים מהיצרניות, שמעידים על עמידתם של המכשירים המיובאים בתקן האירופי שמשרד התקשורת החליט לאמץ. משרד התקשורת מעביר את רשימת המכשירים המאושרים למכס, שאמור לאשר או לדחות את הכנסתם לארץ לפיה.

היבואניות השונות אכן ביצעו זאת, אך לדברי אבי קורנפלד, מנהל מותג שיאומי בהמילטון, נראה שלמרות זאת, יש בארץ מכשירים מיובאים של החברה הסינית שאינם עומדים בתקן. לדבריו, "לאחר בדיקה בשטח ראינו שבעצם כל הרשימה שנמסרה למשרד התקשורת אינה ממומשת בפועל, ויש ייבוא של מכשירים שאסור לייבאם, כי אין להם תקן".

הפנייה למשרד התקשורת – בעקבות פניות מלקוחות

קורנפלד ציין כי באחרונה החלה המילטון לקבל פניות מלקוחות עם שאלות בקשר למוצרים והתברר ש-"יש לקוחות שרכשו מכשירי שיאומי מייבוא מקביל שאין להם ספקי כוח תואמים, ואפילו לפעמים מצורפים אליהם ספקים של יצרניות אחרות, כמו סמסונג (Samsung)". הסיבה, לדבריו, היא שאפשר לייבא מכשירים ללא מטען מקורי ולאחר שהם מיובאים ניתן לצרף להם מטען כלשהו, שלא נדרש לקבל את אישור מכון התקנים. מובן שאם המכשיר נקנה מיבואן מקביל, היבואנית הרשמית לא תוכל לפצות את הלקוח במקרה של תקלה או נזק.

"בעקבות כך פנינו למשרד התקשורת", אמר קורנפלד. לדבריו, המשרד הודיע להמילטון שיפנה את הבקשה למכס, וכרגע הם מחכים לתשובתו כבר כמה שבועות.

ממשרד התקשורת נמסר כי הוא "יבחן את הנושא ובמידה שיתברר שאכן הוכנסו מכשירים לארץ בניגוד לצו, המשרד יפעל לאכיפת העניין. באחרונה עודכנה פקודת הטלגרף ובמסגרתה הוקנו כלים לאכיפה בנושא זה".

מרשות המסים נמסר: "מינהל המכס אוכף בצורה שווה את כל הקשור בתחום חוקיות הייבוא ובודק משלוחים לפי מערכת ניהול סיכונים מהמתקדמות בעולם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לקוח שרוצה לקנות שיאומי לכל המשפחה

    משפחתנו מתכננת לקנות 5 מכשירי שיאומי בימים הקרובים. עקב הכמות הגדולה, ביצענו מחקרי שוק שהובילו אותנו לבחירה בשיאומי שמשלבת איכות של פירמות נחשבות עם מחירים שווים לכל נפש. בנוסף, בתור אנשים סולידיים, בחרנו לקנות מחברה ישראלית שגם מספקת אחריות, במקום מסין. למרות שיבוא אישי מסין יהיה זול יותר, אין לנו בעיה לשלם יותר. אבל לא צריך להיסחף: המילטון, בניגוד לשאר יבואני שיאומי בארץ, לא רק גובה יותר, אלא הרבה הרבה יותר. בערך כפליים מהמחיר בסין. שזה כבר מוגזם לכל הדעות. מבדיקה שערכתי, הטלפונים שהיא מייבאת זהים לחלוטין לטלפונים שהאחרים מייבאים. אם הטלפונים מסוכנים, אז על משרד התקשורת לאסור על כולם, כולל המילטון, את הבאתם ארצה. גם אם רק המטענים (למרות שעברו את כל האישורים!) מסוכנים, גם אז צריך לאסור את היבוא של כל הטלפונים של שיאומי, כי כידוע, כל מחזיק סמארטפון מחבר אותו למספר מטענים (אחד בבית, אחד ברכב, אחד בעבודה וכו׳). אם הטלפון מתפוצץ בכל חיבור שלו למטען שלא הובא ע״י המילטון, זה מחייב לאסור את הבאת כל הטלפונים של שיאומי ארצה, כולל המכשירים שהמילטון מביאה! חברת המילטון, האם אתם באמת טוענים שהטלפונים שאתם מביאים ארצה מתפוצצים כשמחברים אותם למטענים אחרים?! ירדתם מהפסים?! אני חושב שהכתובת לתלונה של המילטון היא לא משרד התקשורת ולא מינהל המכס, אלא הממונה על ההגבלים העסקיים, שיבדוק איך המילטון מנסה ליצור מונופול ע״י שקרים. כבר היום מחיריה שערורייתיים ואף אחד לא קונה ממנה אלא מהמתחרים שגובים מאות שקלים פחות בשביל אותם מכשירים, והיא זוממת להקפיץ עוד יותר את המחירים הגבוהים גם כך, וזאת ע״י עלילות ושקרים. זה לא יאומן שבישראל של 2018 עוד נקוטות טקטיקות עסקיות כאלה. בושה וחרפה!

אירועים קרובים