רחפנים מחליפים רופאים באפריקה

לפעמים הקדמה מסייעת באופן המובהק ביותר לאדם ● אזורים שהגישה אליהם כמעט בלתי אפשרית עומדים לקבל סיוע משמעותי ומציל חיים באמצעות טכנולוגיית הרחפנים פורצת הדרך

כבר לא תמימים. רחפנים. צילום: BigStock

יצרנית הרחפנים הרפואיים, Vayu, וחוקרים מאוניברסיטת Stony Brook, שוקדים על פיתוח כלים לשימוש באזורים הכפריים של מדגסקר, שיכללו אספקת סיוע וטכנולוגיה רפואית מתקדמת באמצעות הרחפנים אל היישובים המבודדים ביותר בעולם.

טכניקת UAVs (ר"ת Unmanned Aerial Vehicles) – כלי טייס בלתי מאויש – המשמשת רבות את צבא ארצות הברית למתקפות אוויריות, עשויה גם לפעול באופן מובהק מציל חיים לטובת בני האדם, ולא רק כנגדם.

"למיליארדי בני אדם בעולם אין גישה לכבישים אמינים", סיפר ד"ר פיטר סמול, המנהל המייסד של מכון הבריאות העולמי של אוניברסיטת Stony Brook, ל-Digital Trends.

"מבחינתם, לחלות משמעו ריצה במסלול מכשולים על מנת לזכות בשירותי בריאות. זה מאוד נפוץ במדגסקר, שבה 70% מהאנשים חיים באזורים כפריים מאוד, וחלק ניכר מהם חי במקומות רחוקים ממש. אלה הם מקומות שנגישים רק ברגל; אי אפשר אפילו להגיע על אופניים לשם. הרעיון של עבודתנו, הוא שבאמצעות רחפנים אנחנו יכולים לא רק לעוף אל הכפרים, אלא לאסוף דגימות אבחוניות ולספק טיפול רפואי. זה ממש מהפכני".

להפוך שירותי רפואה לנגישים לכל

הרחפנים שמייצרת Vayu יכולים להמריא ולנחות כמו מסוק, ובנוסף הם גם יכולים לכסות טווחים ארוכים, הנדרשים בעבור עבודה זו. התכנית מעוניינת להתרחב בכדי לסייע להפוך שירותי רפואה לנגישים, לעוד כמה וכמה מהאזורים העניים ביותר והקשים ביותר לגישה בעולם.

"הדבר המגניב בכל זה היא התמונה הגדולה: איך אנחנו יכולים להשתמש בטכנולוגיית רחפנים בכדי לקדם פרישת שירותי בריאות", אמר ד"ר סמול, שהוסיף כי "מה שאני חוזה היא מערכת שבה עובד שירותי בריאות, שיש לו חולה עם שיעול לא מאובחן, יוכל להשתמש באמצעי חירום כדי לזמן רחפן. הרחפן יוכל להטיס בחזרה מדגם ליחה למעבדה, ואם תוצאות הבדיקות יהיו חיובית [בעבור שחפת], הרחפן יטוס בחזרה למחרת עם התרופות שהחולה צריך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים