משרד האוצר מתכנן: הורדה דרמטית במיסוי על חברות היי-טק גדולות

תאגידים בעלי מחזור שנתי של יותר מ-10 מיליארד שקלים שיפתחו מרכזי פיתוח בישראל, ישלמו מס חברות של 6% בלבד, במקום 25% כיום, ו-4% מס על דיבידנדים ● התוכנית צפויה להיכלל בתקציב המדינה הקרוב

ראשי התעשייה עומדים מאחורי התוכנית של שר האוצר, משה כחלון. צילום: ויקיפדיה

משרד האוצר מקדם מהלך שאמור להוריד דרמטית את שיעורי המס שישלמו חברות היי-טק גדולות שיקימו בישראל מרכזי פיתוח. המהלך צפוי להיכלל בהצעת התקציב ל-2017-2018.

על פי התוכנית שיזם שר האוצר, משה כחלון, תאגידים שמחזור הפעילות השנתית שלהם עולה על 10 מיליארד שקלים (כ-2.5 מיליארד דולר) ישלמו מס חברות של 6% בלבד, בתוספת מס של 4% על חלוקת דיבידנדים. חברות עם מחזור פעילות קטן מזה ישלמו מס חברות של 12% ומס בגין חלוקת דיבידנדים בשיעור של 4%. מדובר בהטבה דרמטית, שכן מס החברות בישראל עבור חברות כאלה עומד כיום על 25%.

באוצר מאמינים שהתוכנית החדשה תאפשר לגבות מחברות אלה מיסים בהיקפים של כמה מאות מילוני שקלים בשנה.

התוכנית גובשה לאחר עבודה של צוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. יחד איתו כלל הצוות את מנהל רשות המיסים, משה אשר, שירה גרינברג מאגף התקציבים באוצר, מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, והמדען הראשי, אבי חסון. המלצותיו מבוססות על מלחמת החורמה שמנוהלת במדינות שונות ב-OECD, ובמיוחד באירופה, נגד חברות טכנולוגיות גלובליות שעושות שימוש נרחב במקלטי מס. באוצר תולים תקוות בכך שהחברות שייאלצו לצאת מאותם מקלטי מס יגלו עניין בהקמת מרכזי פיתוח בישראל.

יצוין כי במסגרת התוכנית יותאמו שיעורי המס לתאגידי ענק שכבר מחזיקים מרכזי פיתוח בישראל, כמו אינטל (Intel) ויבמ (IBM).

עדיין לא ברור באיזו מידה יעודדו המהלכים של משרד האוצר את התאגידים, במידה שאמנם יצאו לפועל, לפתוח מרכזי פיתוח בארץ. יש לציין שכוח האדם בישראל נחשב אמנם איכותי ומקצועי, אבל גם בלי התוכנית הזו קיים מחסור של אלפי מהנדסים בענף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים