מייקל פיי, דל: "האינטרנט של הדברים בשל וארגונים צריכים להשקיע בו"

לדברי פיי, מנהל פיתוח עסקי לתחום האינטרנט של הדברים בחברה, "ההיקף העצום של נתונים שנוצרו והמורכבות שלהם, יכול להביא לעומס יתר על התשתיות, על כלי ניהול הנתונים וכלי הניתוח"

מייקל פיי, מנהל פיתוח עסקי לתחום האינטרנט של הדברים, דל. צילום: ניב קנטור

"מגמת האינטרנט של הדברים הגיעה לכלל בשלות, והיא נמצאת בנקודה בה החדשנות פוגשת בהפחתת העלויות של התחום. לכן, ארגונים נדרשים להשקיע במרחב זה". כך אמר מייקל פיי, מנהל פיתוח עסקי לתחום האינטרנט של הדברים, דל (Dell).

פיי דיבר בכנס שעורך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') תחת הכותר FUTURE READY TOUR, בהשתתפות מאות לקוחות החברה ושותפיה העסקיים, מנמ"רים ואנשי IT, ומובילים טכנולוגיים. הוא מתקיים באולם אירועים LAGO, ראשון לציון. שיאו של הכנס הוא הופעתו של מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, בשעות הערב.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי פיי, "באופן מכריע, העלויות של חיישנים, מערכות משובצות מחשב וכן של רכיבים – ממשיכות לרדת. זה קורה בגלל החדשנות, לחצים תחרותיים, והרחבת שווקים עולמיים. מסיבות אלה, שימוש בחיישנים צפוי לגדול במידה ניכרת במהלך שש השנים הקרובות".

יתר על כן, אמר פיי, "האימוץ של אלגוריתמים מבוססי תוכנות קצה, הוא מרכיב חיוני כדי לאפשר למערכות חכמות לפעול באופן עצמאי, ללא הצורך בהתערבות ישירה של המשתמש. הרעיון של 'למידת מכונה' הקשורה לבינה המלאכותית, הופך במהירות למגמת מפתח באינטרנט של הדברים".

אחד האתגרים המרכזיים בתנועה קדימה בארגונים, הסביר פיי, "יהיה בהערכה של סוג ואיכות הנתונים המתקבלים מרכיבים של אינטרנט של הדברים. רק כך ניתן יהיה להבחין ולברור את המידע הרלוונטי לקבלת החלטות. זה המקום בו דל נמצאת, כדי לסייע לארגונים: עם מעבדות מו"פ שלנו לתחום, וצוות מומחים מנוסים, אנו יכולים לתמוך בלקוחות עם פתרונות מקצה לקצה, שיכולים לעזור להם להתניע פיתוח של פתרונות שיניבו להם ערך מהתחום".

בניית גשר אל העתיד

"תחום האינטרנט של הדברים טומן בחובו אתגרים לא מעטים, אך גם הזדמנויות" אמר פיי. "ההיקף העצום של נתונים שנוצרו, והמורכבות שלהם, יכול להביא לעומס יתר על התשתיות, על כלי ניהול הנתונים וכלי הניתוח".

בנוסף, הסביר פיי, "הדבר יוצר אתגרי אבטחת מידע משמעותיים, אשר מחריפים עוד יותר בגלל היעדר תקנים לפרוטוקולים בתחום הרגולציה לשיתוף נתונים. רק שיתוף פעולה בין חברות IT בתחום הפרוטוקולים, יקדם את התחום. לאור כל זאת, ארגונים נדרשים לטפל לעומק בהיבט ניהול סיכונים, לא רק כהגנה מפני איומי האקרים, אלא גם בהתייחס לעובדים פנימיים וליישום, מועט לעתים, של הטכנולוגיה".

החברה, אמר פיי, "השיקה באחרונה מעבדת מו"פ לתחום האינטרנט של הדברים, בעיר לימריק באירלנד. היא מספקת ללקוחות ולשותפים מקום ייעודי לבנות, ליצור מודלים, לתכנן ארכיטקטונית ולבדוק את פתרונות האינטרנט של הדברים שלהם. יש לנו צוות מומחים לתחום, שיכול לדון ברעיונות של לקוחות ולשתף פעולה כדי לפתח פתרונות חדשניים. זה מסייע ללקוחות שלנו להפחית את הסיכון על ידי התייחסות לכל האתגרים הללו, לפני שהפתרונות שלהם מגיעים לשוק".

בהתייחסו לרכישת EMC, אמר פיי כי "אנחנו עדיין לא במצב לדון על מפת הדרכים העתידית. למרות זאת, שילוב שתי החברות ממצב אותנו במקום בו אנו יכולים לתת יותר ערך ללקוחות מכל ספקית IT אחרת. זה ייעשה על מיקסום השקעות עבר עם הובלה בתחומי האחסון, השרתים, הווירטואליזציה ומחשבים אישיים. כך, נסייע לארגונים בבניית גשר אל העתיד, דרך הובלת חדשנות בטרנספורמציה הדיגיטלית, דטה סנטר מוגדר תוכנה, תשתיות משולבות, ענן היברידי, ואבטחת מידע".

ישראל, סיכם פיי, "הוכתרה כבר כמרכז עולמי ליזמות היי-טק. ככזו, היא מועמדת טבעית וחזקה לאימוץ פתרונות בתחום האינטרנט של הדברים. מחקר שנערך באחרונה על ידי Innovation Endeavors, העלה כי בשנת 2015 היו בישראל 330 חברות סטארט-אפ לתחום האינטרנט של הדברים, במגוון מגזרי תעשייה. זאת, בנוסף לידע שהצטבר בקרב התעשייה מהשירות הצבאי של העובדים, בתחום איסוף הנתונים והטיפול בהם. יש פוטנציאל רב לטכנולוגיה זו בישראל, אני צופה כי ישראל תהפוך לאחת מהמובילות לאימוץ המגמה בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים